Gå til innhold

Selge boller og saft,søke om lov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på markedet i dag,med salgs boder. Min datter i 1.,klasse ytret ønske om å selge fra bod hun også. Kom til å tenke på tv -aksjonen neste helg. Kan vi sette opp et bord og selge boller og saft hvor som helst,eller må vi søke kommunen? 

Anonymkode: 9ce46...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det må søkes kommunen, ja. Man kommer ikke unna formalitetene i Norge. Rett skal være rett. 

Anonymkode: 84bb1...d8d

Skrevet

Hvis en unge vil selge boller og saft til inntekt for tv-aksjonen så nekter jeg å tro at noen gidder å bry seg med tillatelser. Sett opp bord dere :)

Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Hvis en unge vil selge boller og saft til inntekt for tv-aksjonen så nekter jeg å tro at noen gidder å bry seg med tillatelser. Sett opp bord dere :)

Ingen kommer til å ringe politiet mener du? Nei, da henger jeg meg på og sier bare slå dere løs! 😀

Anonymkode: 84bb1...d8d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært på markedet i dag,med salgs boder. Min datter i 1.,klasse ytret ønske om å selge fra bod hun også. Kom til å tenke på tv -aksjonen neste helg. Kan vi sette opp et bord og selge boller og saft hvor som helst,eller må vi søke kommunen? 

Anonymkode: 9ce46...335

Er vel bare å spørre en butikk om din datter kan selge boller og saft utenfor en butikk

Skrevet

Hvis du skal stå på offentlig sted feks torget må du beregne å betale avgift for å stå der. Samtidig regner jeg med at det gis fritak til barn som skal samle inn til en veldedig sak. 

En menighet står hver lørdag på torget og deler ut vafler ol, de søker ikke om å gi bort maten men betaler for plassen på linje med torghandlerne. Det lureste er nok å spørre om å få stå ved nærbutikken. 

Anonymkode: 2b0a4...252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...