Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Går rett på sak å spør om noen har noen semipermanente måter å oppgradere utseende på?

Jeg har ME å har dermed ikke så mye energi på å sminke å pynte meg daglig. Det blir til å gre håret og ta på mascara en gang i blandt. Men jeg er virklig ikke fornøyd med utseende mitt da jeg har halvfarget hår, kviser å ser rett å slett veldig forfalt og trøtt ut hele tiden. Er det noe jeg kan gjøre som kan gjøre at jeg ser freshere ut som ikke er feks plastikkkirugi?

Har lenge hatt lyst å farge håret å fikse bryn men det er ganske tungt for meg å måtte sitte så lenge. Klarer ikke å komme på noe mer jeg kan gjøre egentlig. Noen tips? Takk for at du tok deg tid til å lese :)

Anonymkode: ce254...846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønnhet kommer innenfra, mye ihvertfall, så spis sunt og drikk vann :)

Utover det hadde jeg prioritert å farge og forme vipper og bryn, det hjelper mye. Klarer du ikke selv må du jo til en salong, men det tar ikke lang tid og du ligger behagelig i den stolen hele tiden. Å farge håret kan du jo gjøre selv, velg en farge tilnærmet lik din egen for å slippe hyppig farging av ettervekst. 

God hudpleie tilpasset din hudtype. 

Om du ikke orker å gå tur så sitt ute litt hver dag, frisk luft og litt sol gjør underverker 👌

Det trenger ikke ta så lang tid å stelle seg litt på morgenen, bruker et kvarter bare på morgenen og ser høvelig fresh ut når jeg drar ut døra. Spesielt de dagene jeg føler meg skikkelig dritt føler jeg det er ekstra viktig å stelle med meg selv, hjelper mye på selvfølelsen og velvære ☺️

Anonymkode: 82034...0a4

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønnhet kommer innenfra, mye ihvertfall, så spis sunt og drikk vann :)

Utover det hadde jeg prioritert å farge og forme vipper og bryn, det hjelper mye. Klarer du ikke selv må du jo til en salong, men det tar ikke lang tid og du ligger behagelig i den stolen hele tiden. Å farge håret kan du jo gjøre selv, velg en farge tilnærmet lik din egen for å slippe hyppig farging av ettervekst. 

God hudpleie tilpasset din hudtype. 

Om du ikke orker å gå tur så sitt ute litt hver dag, frisk luft og litt sol gjør underverker 👌

Det trenger ikke ta så lang tid å stelle seg litt på morgenen, bruker et kvarter bare på morgenen og ser høvelig fresh ut når jeg drar ut døra. Spesielt de dagene jeg føler meg skikkelig dritt føler jeg det er ekstra viktig å stelle med meg selv, hjelper mye på selvfølelsen og velvære ☺️

Anonymkode: 82034...0a4

Hei, tusen takk for svar!:) 

Vet at jeg burde spise sunnere å drikke mer vann men er desverre vanskelig mamge ganger da jeg er sengeliggende store deler av dagen. Så da ender det opp med det enkleste jeg finner. Vann gjør at jeg må tisse hele tiden så drikker ikke så mye av det..

Ja vurderer sterkt å gå på salong men det er jo i mamge tilfeller svindyrt å jeg bor på en liten plass så er ikke mange å velge i.. Men må vel bare kaste meg ut i det å gjøre det:)

Nei vet at det ikkr tar så lang tid men det faller liksom ganske langt ned på prioriteringslista desverre... som sagt så ligger jeg mye i senga å ser " ikke vitsen" mange dager så da blir det til at jeg ikke gjør det..

Tror også at det kan hjelpe på selvfølelsen om jeg fikser meg opp litt så må vel bare tvinge meg selv en dag:)

Skrevet (endret)

Man kommer langt med en eske hjemmefarging til hår som kanskje en venninde kan hjelpe deg med om du ikke orker selv (tar ca ti minutter å spre i håret, så vente 20 minutter, så skylle godt ut som er det mest krevende),  et bra solpudder og noen øredobber :) Hvis du syntes det blir for slit med faring, og ikke vil svekke håret ditt med det så kan man få veldig fresht hår av en god hårkur. Jeg har prøvd mange billige og de funker ikke, men Kerastase som jeg bruker nå gir blankt og sunt hår! 

Også signerer jeg hudpleie tilpasset din hud. Istedet for hudlege kan du finne det ut ved å Google find out my skin  type. Og deretter cleanser for *skintype*, toner for *skintype* og moisturiser for *skintype*. En god peel gir friskere hudtone, se etter en krem med glycolic acid i som du bruker 1-3 ganger i uka. 

Endret av Paddepia
  • Liker 2
Skrevet

Hva med permanent makeup på bryn, liner og lepper?  Og evt vippeextensions? Så ellers bare bruke tid på rens av huden og smøre med god krem og dekke til kviser osv?

Anonymkode: 2e3b6...8da

• Liker 3
Skrevet

Har ikke så mye råd og komme med, men får et inntrykk av at selv om du har ME så er du litt sånn ''kan ikke/vil ikke''.. tenker at det kan være greit å begynne litt der? 

Anonymkode: 55b74...618

• Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med permanent makeup på bryn, liner og lepper?  Og evt vippeextensions? Så ellers bare bruke tid på rens av huden og smøre med god krem og dekke til kviser osv?

Hvor er de flinke til permanent makeup på bryn og lepper i Rogaland? Hvor mye koster dette?

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke så mye råd og komme med, men får et inntrykk av at selv om du har ME så er du litt sånn ''kan ikke/vil ikke''.. tenker at det kan være greit å begynne litt der? 

Hva er dette for en kommentar?

Anonymkode: 4f6b4...d1a

Skrevet

Permanent makeup kan jo være en løsning. Feks. kan du få tattovert eyeliner, leppene og øyenbryn. Ta  ansiktsmasker og hårkurer av og til, man føler seg strax mye freshere. Kan du få en venninne, kjæreste, familiemedlem til å farge håret ditt hjemme? Klarer du å bli kvitt kvisene så hjelper jo det veldig mye på. Man føler seg jo fæl med masse sår og betennelse i ansiktet. Vet hvordan det er.  

Anonymkode: 52339...bbf

Skrevet
1 time siden, Paddepia skrev:

Man kommer langt med en eske hjemmefarging til hår som kanskje en venninde kan hjelpe deg med om du ikke orker selv (tar ca ti minutter å spre i håret, så vente 20 minutter, så skylle godt ut som er det mest krevende),  et bra solpudder og noen øredobber :) Hvis du syntes det blir for slit med faring, og ikke vil svekke håret ditt med det så kan man få veldig fresht hår av en god hårkur. Jeg har prøvd mange billige og de funker ikke, men Kerastase som jeg bruker nå gir blankt og sunt hår! 

Også signerer jeg hudpleie tilpasset din hud. Istedet for hudlege kan du finne det ut ved å Google find out my skin  type. Og deretter cleanser for *skintype*, toner for *skintype* og moisturiser for *skintype*. En god peel gir friskere hudtone, se etter en krem med glycolic acid i som du bruker 1-3 ganger i uka. 

Ja, har faktisk kjøpt farge, så det er neste om jeg ikke går til frisøren. Må vel bare ta meg råd:) Ang hudpleie så skal jeg se om jeg finner ut hudtype å finne en rutine:) hørt mye bra om koreansk:)  Takk for svar 😁

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert bryn og liner men har sett så mange skrekkeksempler på det at jeg er livredd for å ende opp med et "mislykket" ansikt.. Har begynt litt med fuktighetskrem så håper huden blir litt bedre etterhvert:) Takk for tips!:)

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det kan virke sånn for utenforstående, men er vansklig å ta "tiltak" som krever energi når du såvidt årker å dusje eller spise. Er selvfølgelig ikke hver dag jeg har det sånn men de dagene jeg har det best er jeg livredd for å bruke "unødvendig" energi for da får jeg konsekvenser i lang tid etterpå.. derfor jeg håper på at sånn som de tipsene jeg har fått, skal hjelpe på selvfølelsen uten å kreve energi hver dag:)

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Permanent makeup kan jo være en løsning. Feks. kan du få tattovert eyeliner, leppene og øyenbryn. Ta  ansiktsmasker og hårkurer av og til, man føler seg strax mye freshere. Kan du få en venninne, kjæreste, familiemedlem til å farge håret ditt hjemme? Klarer du å bli kvitt kvisene så hjelper jo det veldig mye på. Man føler seg jo fæl med masse sår og betennelse i ansiktet. Vet hvordan det er.  

Anonymkode: 52339...bbf

Takk for svar!:) har vurdert bryn å liner ja men som jeg svarte i den siste kommentaren min så er jeg livredd for at det akal mislykkes... men skal prøve å sette meg litt mer inn i det:) 

Har faktisk prøvd å ta hårkur 1 gang per 1-2 uker å håret er mye mykere:) er vel mest fargen og fasongen det står på, det vil ikke temmes helt, har kronisk kusleik🤣

Ja kvisene er forferdelige, har ikke masse men de gjør vondt å jeg er en "piller" klør å piller på de hele tiden.. Var akuratt hos legen og fikk krem men den "brant av" hele ansiktet mitt..

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!:) har vurdert bryn å liner ja men som jeg svarte i den siste kommentaren min så er jeg livredd for at det akal mislykkes... men skal prøve å sette meg litt mer inn i det:) 

Har faktisk prøvd å ta hårkur 1 gang per 1-2 uker å håret er mye mykere:) er vel mest fargen og fasongen det står på, det vil ikke temmes helt, har kronisk kusleik🤣

Ja kvisene er forferdelige, har ikke masse men de gjør vondt å jeg er en "piller" klør å piller på de hele tiden.. Var akuratt hos legen og fikk krem men den "brant av" hele ansiktet mitt..

Vichy normaderm serien er veldig bra mot kviser og aldring. Fås kjøpt på apoteket + nettet.  Når det gjelder permanent makeup så må du bare google og gjøre research på og finne den beste.  Det ser du lett på hvor mye de driver med det til vanlig, bilder av behandlinger som burde være mange og kun bra resultater osv. Evt at de også underviser i faget.  

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg oppfattet også litt av den der slags personlighet. Å spise sunt er det beste du kan gjøre for deg selv.. 

Anonymkode: 211f1...e38

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...