AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 ..og da mener jeg dere som endte opp helt alene og virkelig har blitt dolket i ryggen. Hvordan klarte dere å komme dere videre uten å bli bitter? Jeg er i en slik situasjon selv og er blitt veldig skeptisk etc. Ønsker ikke å være slik. Og til de av dere som har skvist ut venner som har vært der masse for dere, hva er grunnen til at dere kvitter dere med disse vennene? Er en gjenganger at slike situasjoner oppstår. Jeg er veldig nysgjerrig på hva som er grunnen til at folk stikker/dolker etc når det er helt utenkelig for andre å gjøre det. Anonymkode: 77f60...b60 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Bitter? Nja, mer... gitt opp og mistet all håp. Blitt dolket i ryggen, tråkket på og behandlet som dritt. En etter en har forlatt meg, jeg har ikke prøvd å skaffe meg nye. Sitter igjen helt alene. Anonymkode: 2b7ee...3e8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bitter? Nja, mer... gitt opp og mistet all håp. Blitt dolket i ryggen, tråkket på og behandlet som dritt. En etter en har forlatt meg, jeg har ikke prøvd å skaffe meg nye. Sitter igjen helt alene. Anonymkode: 2b7ee...3e8 Skjønner, men har du det bedre slik? Fortjener du å ha det slik? Jeg ønsker ikke ende opp alene og det er derfor jeg spørr hvordan folk klarer å komme seg videre. Anonymkode: 77f60...b60
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg tenker at bitterhet øderlegger kun for meg selv. Men jeg tror mindre på vennskap og ser mer pragmatisk på det. Har oppsøkt idrettsforeninger ol og treffer folk slik, men tror ekte vennskap er vanskelig å finne. Men har en samboer som betyr desto mer for meg, det gjorde at jeg sluttet å se hans småfeil, jeg er blitt ennå gladere i ham på en måte. Anonymkode: 80473...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg tenker at det ofte er de snille som blir dolket og sviktet, mens de slemme dolker. Løsningen er å se etter snille mennesker. Forenklet, men stort sett sant.Anonymkode: 139c6...04f 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det ofte er de snille som blir dolket og sviktet, mens de slemme dolker. Løsningen er å se etter snille mennesker. Forenklet, men stort sett sant. Anonymkode: 139c6...04f Jeg er tror jeg kan være begge deler. Jeg ser på det å være for snill, som lite smart. Og at de «slemme» ofte er smarte, men at det ikke unnskylder slemme handlinger. Anonymkode: 77f60...b60
Rosatoast Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 Har ikke blitt dolket i ryggen som jeg kan huske, er sikkert 1-2 personer som har gjort det, men det er ikke noe jeg husker nå. Jeg har derimot luket ut mange venner, for en del år siden gikk jeg igjennom en vanskelig prosess med mye sorg. Jeg luket ut alle folk fra livet mitt som jeg mente hadde en dårlig energi, de løftet meg ikke opp, og jeg følte at de ikke var på samme frekvens som meg. Jeg vil ha mennesker i livet mitt som jeg kan ha glede av, og hvor jeg kan gi dem glede. Ikke hvor det er dårlig energi som smitter over, da får man vonde følelser og kan risikere å bli utnyttet. 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 12 minutter siden, Rosatoast skrev: Har ikke blitt dolket i ryggen som jeg kan huske, er sikkert 1-2 personer som har gjort det, men det er ikke noe jeg husker nå. Jeg har derimot luket ut mange venner, for en del år siden gikk jeg igjennom en vanskelig prosess med mye sorg. Jeg luket ut alle folk fra livet mitt som jeg mente hadde en dårlig energi, de løftet meg ikke opp, og jeg følte at de ikke var på samme frekvens som meg. Jeg vil ha mennesker i livet mitt som jeg kan ha glede av, og hvor jeg kan gi dem glede. Ikke hvor det er dårlig energi som smitter over, da får man vonde følelser og kan risikere å bli utnyttet. Ja enig med deg! Og tilbringe tid med folk man vokser på/lærer noe av. At man kan «Bryne» seg på hverandre og er på samme frekvens som du sier. Men jeg har lyst å bli en slik som kan komme overens med de fleste igjen. Som lar negativ energi «prelle av» jeg føler st jeg føler formye av og til av andres energi. Anonymkode: 77f60...b60
Rosatoast Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja enig med deg! Og tilbringe tid med folk man vokser på/lærer noe av. At man kan «Bryne» seg på hverandre og er på samme frekvens som du sier. Men jeg har lyst å bli en slik som kan komme overens med de fleste igjen. Som lar negativ energi «prelle av» jeg føler st jeg føler formye av og til av andres energi. Anonymkode: 77f60...b60 Har vært innpå den tanken selv, mange ganger. Jeg tenker at det er for sent, jeg er voksen nå og jeg er allerede en høy-sensitiv person. Ellers hadde jeg ikke merket disse energiene tidligere, jeg kan bli kjent og prate med hvem som helst, saken er at jeg vil ikke. Fordi jeg føler på nettopp alt dette, hvorfor skal jeg ville det, da?. Tidligere har man kanskje tenkt at det "preller av", men saken er at det ikke gjør det. Man tar med seg disse tingene videre uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Skrevet 13. oktober 2018 3 minutter siden, Rosatoast skrev: Har vært innpå den tanken selv, mange ganger. Jeg tenker at det er for sent, jeg er voksen nå og jeg er allerede en høy-sensitiv person. Ellers hadde jeg ikke merket disse energiene tidligere, jeg kan bli kjent og prate med hvem som helst, saken er at jeg vil ikke. Fordi jeg føler på nettopp alt dette, hvorfor skal jeg ville det, da?. Tidligere har man kanskje tenkt at det "preller av", men saken er at det ikke gjør det. Man tar med seg disse tingene videre uansett. Veldig godt poeng. Det handler gjerne om å akseptere at vi alle er forskjellige og man må sette egne grenser for eget velbefinnende. Det må man jo gjøre alle uansett hvem man er egentlig. Anonymkode: 77f60...b60
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #11 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg har vokst opp med dette, og nå når jeg er over 30 har jeg fortsatt ingen venner. Jeg kommer til å dø alene Anonymkode: ff58c...d10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #12 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er en av disse som har blitt luket ut fordi jeg var så negativ. Når noen klager over samboer så skal man visst bare være superpositiv og si at alt ordner seg. Selv når han er arbeidsledig, drikker og kun letter på rumpa når eksen ringer. Toppen var når han brukte fellespenger, altså penger som hun hadde jobbet for, for å hjelpe eksen med å pusse opp. Men hey, måtte jo skjønne at det var jeg som gjorde henne ulykkelig med min negative energi. Anonymkode: 68708...526 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #13 Skrevet 13. oktober 2018 Er foreløpig venneløs, klarer ikke stole på folk, ikke etter sist gang jeg ble dolket. Har blitt dolket så mye i ryggen at ryggen min er oppreven og blør... med all faenskapen som har skjedd i livet, ga det meg er form for sammenbrudd.Så i dag er jeg litt sånn bevist sørger for at folk misliker meg. Orker ikke vennskap. Folk kan ha det så godt, jeg nekter å bli såret mer. Om de ikke liker min mer negative side, så har jeg ingen grunn til å vise min gode side. Tenker på det som "føck off" prøvelsen. Om folk overlever den vil jeg gi de en sjanse. Usunn tankegang, men har blitt dolka for ofte. Takler ikke å bli såret mer. Anonymkode: 56657...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #14 Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er foreløpig venneløs, klarer ikke stole på folk, ikke etter sist gang jeg ble dolket. Har blitt dolket så mye i ryggen at ryggen min er oppreven og blør... med all faenskapen som har skjedd i livet, ga det meg er form for sammenbrudd.Så i dag er jeg litt sånn bevist sørger for at folk misliker meg. Orker ikke vennskap. Folk kan ha det så godt, jeg nekter å bli såret mer. Om de ikke liker min mer negative side, så har jeg ingen grunn til å vise min gode side. Tenker på det som "føck off" prøvelsen. Om folk overlever den vil jeg gi de en sjanse. Usunn tankegang, men har blitt dolka for ofte. Takler ikke å bli såret mer. Anonymkode: 56657...0b7 Tåpelig innstilling. Du skjønner jo selv at det er du selv som støter folk fra deg da. Når du møter nye mennesker er du tabula rasa for dem. De vet ingenting om deg. Du kan starte helt på nytt. Anonymkode: 9a8b1...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #15 Skrevet 13. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: ..og da mener jeg dere som endte opp helt alene og virkelig har blitt dolket i ryggen. Hvordan klarte dere å komme dere videre uten å bli bitter? Jeg er i en slik situasjon selv og er blitt veldig skeptisk etc. Ønsker ikke å være slik. Og til de av dere som har skvist ut venner som har vært der masse for dere, hva er grunnen til at dere kvitter dere med disse vennene? Er en gjenganger at slike situasjoner oppstår. Jeg er veldig nysgjerrig på hva som er grunnen til at folk stikker/dolker etc når det er helt utenkelig for andre å gjøre det. Anonymkode: 77f60...b60 Du må bare gå videre. Flytt fokuset i hjernen din fra de gamle, for de kan du ikke gjøre noe med, til nye, for der har du fortsatt muligheter. Jeg tenker at venner kommer og går i perioder. Noen venner fader ut (eller svikter deg), men på sikt klarer du alltids å plassere noen nye der. Det er tungt å etablere nye vennskap og nye nettverk, men jeg har funnet følgende nøkler: - bli boende på samme sted. Å flytte på seg mange ganger er dårlig ift kontinuitet i folkene man møter. - skriv morsomme ting på forumgrupper hvor man har ting felles. Folk tror da at de kjenner deg litt fra før, og synes du er morsom før dere i det hele tatt har møttes på ordentlig. Det legger et godt grunnlag. - Ikke fortell for mye om personlige, vonde ting. Ihvertfall i voksen alder, 35+ er folk gått lei av å bonde på vonde barndommer og smertelige tap, og vil bare ha det koselig og bake og drikke te og tenne stearinlys. Du vet heller ikke hvor lenge vennskapet vil vare, og da er det ikke et poeng at mennesket vet private ting om deg. - Vær bevisst på hvilke hobbyer du velger deg. Velg deg en hvor du møter mennesker. Anonymkode: 9a8b1...7a3 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #16 Skrevet 14. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tåpelig innstilling. Du skjønner jo selv at det er du selv som støter folk fra deg da. Når du møter nye mennesker er du tabula rasa for dem. De vet ingenting om deg. Du kan starte helt på nytt. Anonymkode: 9a8b1...7a3 Thank you mr obvious. Trur ikke jeg viste hva jeg selv skrev når jeg skrev det. Anonymkode: 56657...0b7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #17 Skrevet 14. oktober 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av disse som har blitt luket ut fordi jeg var så negativ. Når noen klager over samboer så skal man visst bare være superpositiv og si at alt ordner seg. Selv når han er arbeidsledig, drikker og kun letter på rumpa når eksen ringer. Toppen var når han brukte fellespenger, altså penger som hun hadde jobbet for, for å hjelpe eksen med å pusse opp. Men hey, måtte jo skjønne at det var jeg som gjorde henne ulykkelig med min negative energi. Anonymkode: 68708...526 Er det mulig at det ikke var negativiteten din kun i dette tilfellet som var problemet? For måten du skriver på lyser av bitter bedrevitenhet.. Anonymkode: 67d81...c03
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #18 Skrevet 14. oktober 2018 Er lei meg for alle som har blitt sviktet osv og er ensomme og alene. Det er en annen tråd som om omhandler dette. Denne tråden, som nevnt i HI handler ikke om det, men bl.a hvordan komme seg videre uten å bli bitter etc. Takk til de av dere som har svart ift det. Ts. Anonymkode: 77f60...b60
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #19 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg svarte i den andre tråden du refererer til, men jeg har heldigvis andre venner som alltid har vært der for meg. De er ikke mange men det har antakelig berget meg fra å være bitter. Men siden jeg ikke har så mange venner og halvparten av dem bor på et annet sted får jeg ikke truffet dem så ofte, og det gjør meg veldig ensom. Det jeg derimot er litt bitter over, men som er min egen feil men jeg vet ikke hva jeg gjør galt, er at jeg ikke klarer å bli kjent med nye. Jeg har kolleger som har blitt venner og henger på fritiden f.eks., men jeg har liksom ikke en slik connection med dem. Jeg kan godt henge med dem på fritiden altså, men da blir det litt mer sånn felles-arrangerte greier som lønningspils ol., ikke vennskap. Jeg har ikke råd til å drive med noen organiserte aktiviteter eller andre steder det er naturlig å møte fremmede, men jeg har jo vært i situasjoner hvor det er kjempenaturlig. Studier f.eks. Jeg har studert to ganger, og begge gangene har jeg gått studieløpet mutters alene, enda jeg virkelig har prøv å finne meg venner men det bunner liksom ut i ingenting. Vet ikke helt hva jeg gjør galt og blir ofte sittende å lure på hva som er galt med meg:\ Anonymkode: 2f545...fea 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #20 Skrevet 14. oktober 2018 På 13.10.2018 den 16.31, AnonymBruker skrev: ..og da mener jeg dere som endte opp helt alene og virkelig har blitt dolket i ryggen. Hvordan klarte dere å komme dere videre uten å bli bitter? Jeg er i en slik situasjon selv og er blitt veldig skeptisk etc. Ønsker ikke å være slik. Og til de av dere som har skvist ut venner som har vært der masse for dere, hva er grunnen til at dere kvitter dere med disse vennene? Er en gjenganger at slike situasjoner oppstår. Jeg er veldig nysgjerrig på hva som er grunnen til at folk stikker/dolker etc når det er helt utenkelig for andre å gjøre det. Anonymkode: 77f60...b60 Jeg ble nok litt mer bitter, litt mer kynisk og mindre naiv hver gang jeg har støtt på slike problemer. Tillit og trygghet brytes så går det på meg som person. Så bygger jeg opp min egen selvtillit og selvfølelse med andre positive ting etterpå. Jeg lar ikke andre dra meg ned nok til å bli nede. Jeg kvitter meg med venner som lager drama og bråk for egen vinning. Disse menneskene vil alltid finne noe nytt å lage drama om. Det vil bli en evig runddans. Samme med de som slenger dritt om hele meg som person, de ser jeg ingen grunn til å fortsette noe kontakt med. Nå er jeg blitt veldig sjenert ovenfor andre, prøver ikke å skaffe meg nye vennskap og liker mitt eget selskap best. Jeg kan like større grupper for da slipper jeg å være i sentrum. En til en takler jeg nesten ikke lengre. Anonymkode: c24c6...4e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå