Arwen Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Er på intens jakt etter masse oppskrifter på Italiensk tilbehør. Helst grønsaksretter, men også salater og retter med sopp i.
Gjest Catwoman Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 http://www.matoppskrift.no/sider/avansert.asp her kan du søke :-)
Arwen Skrevet 20. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2005 http://www.matoppskrift.no/sider/avansert.asp her kan du søke :-) Har selvfølgelig prøvd sånn ca 1000 matoppskriftsøkesider alt finner ikke noe spennende.
Nella Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 Har du vært innom her å sett? På venstre side er det arkiv med 20 sider oppskrifter på italiensk mat. Engelsk Og en til her. Går du inn under menyen Italian Recipe så er det linker til flere sider med oppskrifter.
Gjest piaf Skrevet 21. mars 2005 #5 Skrevet 21. mars 2005 Jeg vil anbefale kokebøkene fra The River Café. Utelukkende italiensk mat - og veldig mange grønnsaksretter (særlig i nr. 2, med gult omslag).
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #6 Skrevet 21. mars 2005 Jeg vil anbefale kokebøkene fra The River Café. Utelukkende italiensk mat - og veldig mange grønnsaksretter (særlig i nr. 2' date=' med gult omslag).[/quote'] ...og nå fant jeg en liten smakebit på nettet også: Klikk her.
Plym Skrevet 21. mars 2005 #7 Skrevet 21. mars 2005 Kan du ikke få tak i bøkene til Jamie Oliver? Der er det massevis av oppskrifter på risottoer, salater og andre grønnskasretter. Og det meste er italienskinspirert. Ellers er det lite som slår gode tomater og mozarella, men det har du sikkert på lista di allerede.
floyel Skrevet 21. mars 2005 #8 Skrevet 21. mars 2005 Men kanskje litt av problemet ditt er at italienerne ikke spiser så mye tilbehør, men heller flere retter etter hverandre..? I stedet for å spise f.eks lammekoteletter med risotto og salat, er det vanlig å spise risotto først, så lammekoteletter (evt. med noen sitronbåter og/eller enkle ovnsbakte grønnsaker) og gjerne salaten servert separat før desserten. Kan det være en idé for deg? mvh Fløyel
Arwen Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2005 Jeg skal lage en slags italiensk buffet til flere personer. Skal servere forskjellige typer pasta og skal ha litt forskjellig å velge mellom til. Problemet er at de ikke spiser tilbehør ja, men har nå satt sammen litt selv jeg nå da Sopp og fløtesaus Tomatsalat med løk, basilikum og ruccola Kjøttboller i tomatsaus Og en slags grønnsaksblanding. Tror det blir bra jeg. Skal i tillegg bake et eller annet slags brød ved siden av.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #10 Skrevet 21. mars 2005 da burde du lage foccacia:), det ligger en veldig god oppskrift på artoftaste..
Gjest piaf Skrevet 21. mars 2005 #11 Skrevet 21. mars 2005 Til bufféer liker jeg å servere grillet rød og gul paprika marinert i extra virgin olivenolje med hvitløk, salt og pepper - evnt. også middelhavsansjos og litt presset sitron eller vineddik. Kan lages i forveien, gir maksimalt med smak og krever minimal innsats. En rett etter mitt hjerte . (Og forøvrig en typisk "River Café"-rett).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå