Gå til innhold

Trådløs router fra Canal Digital leverer bare 30%

Mamina

Anbefalte innlegg

Jeg er irritert.
Betaler ekstra for å få bedre trådløst nett, men opplever store variasjoner og aldri bra nett. Mistenker at routeren ikke fungerer som den skal.
Når jeg henvendte meg til Canal Digital fikk jeg følgende beskjed:

Arnela 😧 Velkommen til Canal Digital, hva kan jeg hjelpe deg med?
Me: Hei 🙂 jeg snakket med kollegaen din istad ang. dårlig trådløst nett. Har nullstilt routeren og målt på nytt. Jeg ser at med kabel har jeg 250 Mb ned og 31 opp, mens trådløst har jeg 92,4 ned og 31 opp....er det routeren som er gåen eller hva kan dette være? Jeg betaler ekstra for å ha godt nett og synes det er skuffende når ikke jeg får det jeg forventer.
Arnela 😧 Vi garanterer kun full hastighet frem til modem. Trådløst nettverk er varierende og avhenger av mange faktorer som feks avstand, andre nettverk i området, konstruksjon av bolig, utstyr som utfører målinger osv.
Me: Så den routeren som dere har gitt meg i avtalen om trådløst nett kan ikke levere mer enn 30% nett, er det det du sier?
Jeg har målt med en Mac og med en smartphone i samme rom som routeren står, 2 meter unna...

Arnela 😧 Ingen rutere garanterer full kapasitet.
Me: Men å få 95 istedet for 250 Mb er ikke halv kapasitet engang. Det må jo være noe galt med routeren! Det er en Zyxel P8702N...jeg har hatt den i 5 år
Arnela 😧 Vi kan swope ruter om du ønsker det, men garanterer ikke en bedring.
Me: Jeg ønsker å prøve det, hvis det ikke medfører mer kostnader for meg

Bor i et borettslag som har avtale med Canal Digital så derfor bruker jeg de, men vurderer å bytte nettleverandør....noen andre som har noen erfaringer mht dette?
(Synes det er rart når kunde-service bruker følelses-emoji, også jeg da, mulig jeg begynner å bli gammel....)

Endret av Mamina
skrive-leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passer du på å koble deg til wifinettet som slutter med _5G? Det er raskere enn det andre. Det kan også være at mobilen og Macen din ikke støtter full hastighet. Hvis ikke du kan se _5G-nettet er det store sjanser for det. I følge tester skal det være mulig å fylle 250 Mbit med den ruteren, men ikke så mye mer.

Anonymkode: 53f4f...b99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Passer du på å koble deg til wifinettet som slutter med _5G? Det er raskere enn det andre. Det kan også være at mobilen og Macen din ikke støtter full hastighet. Hvis ikke du kan se _5G-nettet er det store sjanser for det. I følge tester skal det være mulig å fylle 250 Mbit med den ruteren, men ikke så mye mer.

Anonymkode: 53f4f...b99

Takk for rådet. Da bruker jeg _5G-tilkoblingen og den jumpet opp til 216....mye bedre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...