Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Jeg lurer på en ting. når du er i et samboerforhold... Er det da normalt å til tider bli betatt av en annen? kanskje et merkelig spørsmål men, lurer på om det er noe som ikke stemmer i forholdet da liksom.....?
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Å bli betatt av andre trenger ikke å bety at det skurre i forholdet. Uttrykket "se, men ikke røre", kommer jo ikke av ingenting vet du:)
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #3 Skrevet 20. mars 2005 Det spørs jo litt... Hvis du blir betatt av noen og i tillegg er lei av kjæresten din, så er det antagelig ikke ideelt. Selv blir jeg betatt av gutter veldig lett, så det blir jeg også nå som jeg er i forhold. Men det er bare uskyldige greier.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 enig med se men ikke røre, men dersom du er mer betatt av denne andre enn din egen samboer, så har du kanskje et problem...
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #6 Skrevet 20. mars 2005 En annen ting jeg lurer på da i sammenheng med dette... Hvordan kan du være 100% sikker på at den du er sammen med er den rette og ikke den du er betatt av?
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #7 Skrevet 20. mars 2005 En annen ting jeg lurer på da i sammenheng med dette... Hvordan kan du være 100% sikker på at den du er sammen med er den rette og ikke den du er betatt av? Om den du er sammen med ikke er den rette så er det jo greit å vite det før man flytter sammen.. Om du tenker mye på en annen så tror jeg det er lurt å holde seg unna den personen. Ikke gi det næring. om du over laaang tid tenker mer på en annen enn på partneren din så er jo det et dårlig tegn... Jeg regner med at min partner vil få følelser for andre enn meg. Når det skjer håper jeg at han ikke går videre med disse følelsene...
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #8 Skrevet 21. mars 2005 Jeg lurer på en ting. når du er i et samboerforhold... Er det da normalt å til tider bli betatt av en annen? kanskje et merkelig spørsmål men, lurer på om det er noe som ikke stemmer i forholdet da liksom.....? Man blir da betatt hele livet+ jeg har vert samboer/gift i 20 år og eg slutter aldri av å bli fasinert/betatt av andre menn. Eller av kvinner, barn. Det er et tegn på at du er våken. Jeg blir så betatt av enkelte at jeg glemmer de ikke
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #9 Skrevet 21. mars 2005 En annen ting jeg lurer på da i sammenheng med dette... Hvordan kan du være 100% sikker på at den du er sammen med er den rette og ikke den du er betatt av? Det dreier seg om valg. Du velger å være sikker på at det er den rette. Vi er ikke viljeløse amøber som svever rundt i livet og blir tilfeldig betatt eller gift med andre mennesker. Vi tar våre valg, basert på det vi vet og det vi tror og så går resten ut på å arbeide for disse valgene.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #10 Skrevet 21. mars 2005 Jeg tror ikke man går gjennom livet uten å bli betatt av andre enn den man lever med..Nye mennesker fasinerer og man kan bli tiltrukket til en person/ evt oppleve seksuell lyst rettet mot andre. Jeg elsker samboeren min, men er ikke så naiv at jeg tror han aldri vil bli betatt av andre enn meg. Poenget er jo at man styrer seg og ikke gjør noe med det.. Jeg har det godt i forholdet mitt. Likevel opplevde jeg å føle meg skikkelig seksuelt tiltrukket til en jeg traff helt tilfeldig på et utested...Følelsene var kaotiske der og da..Jeg ble sjokkert over at jeg kunne føle en slik intens seksuell tiltrekning ovenfor en fremmed, og jeg fikk dårlig samvittighet ovenfor min sjønne samboer..Jeg begyndte også å lure på om det kan være noe galt i forholdet vårt siden jeg reagerte slik jeg gjorde.. :o Men følelsene for min samboer er ekte.Vi har det trygt og godt sammen, vi ler av de samme tingene og vi har de samme interessene.. Jeg kan fremdeles føle sjalusi i visse situasjoner..Selv om det har gått over 3 år siden vi traff hverandre. Etter noen dager ble det hele fjernt for meg, men jeg fikk meg en aha opplevelse og vet med meg selv at kan det skje meg, kan det like godt skje ham.. Det betyr ikke at jeg ville byttet ham ut med noen andre.
Malou Skrevet 21. mars 2005 #12 Skrevet 21. mars 2005 Ja, det tror jeg er ganske normalt. Jeg vet i allefall om flere (inkludert meg selv) som til tider har hatt det sånn, og jeg ser ikke noen grunn til at vi skulle være så annerledes enn alle andre. For meg er det et godt stykke i fra å være betatt og å være forelsket.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #13 Skrevet 21. mars 2005 Herregud da.... det finnes jo ingen fasit svar på dette. Hva er det egentlig du vil høre?? Hvis du fortsatt er betatt av en annen etter 3 måneder, 10 dager og 14 timer, bør du droppe samboeren din.
smidja Skrevet 21. mars 2005 #14 Skrevet 21. mars 2005 Herregud da.... det finnes jo ingen fasit svar på dette. Hva er det egentlig du vil høre?? Hvis du fortsatt er betatt av en annen etter 3 måneder, 10 dager og 14 timer, bør du droppe samboeren din. Er det meg du mener?
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #15 Skrevet 21. mars 2005 Jeg lurer på en ting. når du er i et samboerforhold... Er det da normalt å til tider bli betatt av en annen? kanskje et merkelig spørsmål men, lurer på om det er noe som ikke stemmer i forholdet da liksom.....? Jeg tror så absolutt det kan sies å være 'normalt' å bli betatt av andre enn sin kjære. Det er jo ikke til å komme vekk ifra, at verden er full av herlige mennesker, sant Jeg tror ikke at det trenger å bety at noe 'skurrer' i forholdet, men jeg synes heller ikke man nødvendigvis skal ta det for gitt at; 'det er jo normalt', og dermed fortrenge det. Man må kansje føle på det. For det er jo ingen umulighet at det kansje finnes en man er ment for, og at denne personen igjen er ment for en selv. Men da 'vet' man det kansje inni seg, når man møter den? Selv om det sikkert kan være vanskelig å se. Det er rart, for jeg pleide ikke å tenke slik før, men nå ser jeg ikke lenger bort ifra det. Jeg tror få mennesker er så 'heldige' at de møter en slik. De fleste av oss møter nok mennesker vi har det herlig med, og som vi kan dele et flott liv sammen med hvor alt er bare bra, men jeg tror alikevel mer og mer på, at det kansje kan finnes 'tvillig-sjeler' der ute. Noen man er ment for. Kansje er det bare vakre drømmer, meg jeg er ikke så sikker på det
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 21. mars 2005 #16 Skrevet 21. mars 2005 Du vet drömmer er ofte större og uten grenser, og slik er ikke virkligheten! Dröm og kjenn på alle herlige fölelser du kan ha som menneske, men når du skal praktisere fölelser i drömmen med virkligheten blir det ofte feil. Og du vet da forskjellen på dröm og virklighet! Men drömmefölelser de kan oppstå de også I virkligheten, men ja.. Jeg tror ikke vi slutter å drömme om andre likevel, eller om opplevelser vi ikke har opplevd.. Drömmer er bra, de tar oss ett steg vidre
Lina Skrevet 22. mars 2005 #17 Skrevet 22. mars 2005 tror dette er helt normalt, det er bare viktig å huske på at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #18 Skrevet 22. mars 2005 tror dette er helt normalt' date=' det er bare viktig å huske på at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden :klø:[/quote'] Det er sant. Man må nok tenke seg godt om.
nat26 Skrevet 22. mars 2005 #19 Skrevet 22. mars 2005 Ja' date=' det tror jeg er ganske normalt. Jeg vet i allefall om flere (inkludert meg selv) som til tider har hatt det sånn, og jeg ser ikke noen grunn til at vi skulle være så annerledes enn alle andre. For meg er det et godt stykke i fra å være betatt og å være forelsket.[/quote']
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #20 Skrevet 23. mars 2005 Om den du er sammen med ikke er den rette så er det jo greit å vite det før man flytter sammen.. Om du tenker mye på en annen så tror jeg det er lurt å holde seg unna den personen. Ikke gi det næring. om du over laaang tid tenker mer på en annen enn på partneren din så er jo det et dårlig tegn... Jeg regner med at min partner vil få følelser for andre enn meg. Når det skjer håper jeg at han ikke går videre med disse følelsene...hva er laaaaang tid da? en uke, to tre et år?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå