Gå til innhold

Katten er klin kokos 😂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattungen vår er den villeste og mest egne katten jeg noen sinne har hatt. Han er høyt og lavt så fort han er våken. Han har masse leker og vi leker mye med han, men prøver ø ikke overaktivisere han, men fremdeles klatrer han i gardiner, river ned alt mulig (spesielt klesvask er gøy) så nå lever vi uten gardiner enn så lenge 😂 gleder meg faktisk til han er gammel nok til å gå ut slik at han bruker energien sin et annet sted! Å jeg krysser fingrene for at kastrering om en måneds tid roer han ned om så bare BITTELITT 😂 

fortell meg deres historie om tullete kattunger (eller valper, eller noe annet)! 

Anonymkode: ab920...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon med vår 4 måneders gamle pus😅 

Anonymkode: d47f9...72c

Skrevet

Har det likedan her hjemme, med 46 år gammel kvinnelig samboer. Notere meg bak øret at jeg aldri igjen skal ha en kvinne I midten av førtiårene I mitt liv hvis dette forholdet går skeis. 

Anonymkode: 81bfa...a99

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i akkurat samme situasjon med vår 4 måneders gamle pus😅 

Anonymkode: d47f9...72c

Haha 😂 det går jo ikke an å bli sinte på de heller 🙈 krysser fingrene for at det roer seg etter hvert 😂

Skrevet

Kastrering hjelper masse! Da ypper han ikke til bråk (med eier) etterpå iallefall.

Skrevet
1 minutt siden, Gent82 skrev:

Kastrering hjelper masse! Da ypper han ikke til bråk (med eier) etterpå iallefall.

Ja det er det jeg håper på. Han er 5 mnd nå, å er veldig kranglefant. Hvis vi fjerner han fra en ting (løfter han ned fra bord, tar noe han ikke skal ha osv) så kommer han å slår oss med labben før han går sin vei 😂 ganske komisk å egentlig! 

• Liker 2
Skrevet

Du kan prøve med feliway diffuser 😄 synes det hjelper generelt på katter som ikke kan oppføre seg.

Kattene mine ble mye roligere når de ble kastrert, men får ofte raptuser og løper rundt. Høyt og lavt og skal leke med meg, på måter jeg ikke gidder å leke på :P Spesielt når jeg sover. Hører løpelyder og ting som går i bakken, våkner av at noen biter meg i tærne eller stanger meg i panna fordi de vil at jeg skal leke/kose. Og tenk at de var sånn HELE TIDEN før de ble kastrerte? Hahaha, flaks de er søte :)

Skrevet
Akkurat nå, Sphynx skrev:

Du kan prøve med feliway diffuser 😄 synes det hjelper generelt på katter som ikke kan oppføre seg.

Kattene mine ble mye roligere når de ble kastrert, men får ofte raptuser og løper rundt. Høyt og lavt og skal leke med meg, på måter jeg ikke gidder å leke på :P Spesielt når jeg sover. Hører løpelyder og ting som går i bakken, våkner av at noen biter meg i tærne eller stanger meg i panna fordi de vil at jeg skal leke/kose. Og tenk at de var sånn HELE TIDEN før de ble kastrerte? Hahaha, flaks de er søte :)

Ja han er heldig som er så søt 😂 raptuser får han nok av. Men det er ikke da han er mest rampete. Han veit så inderlig godt hva som ikke er lov, men gjør det allikevel. Så vi forsøker etter beste evne å avlede 🙈 

kanskje jeg skal teste feliway ja, har hørt litt om det. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det jeg håper på. Han er 5 mnd nå, å er veldig kranglefant. Hvis vi fjerner han fra en ting (løfter han ned fra bord, tar noe han ikke skal ha osv) så kommer han å slår oss med labben før han går sin vei 😂 ganske komisk å egentlig! 

🤣 Tullefant. Jeg syntes det er søtt med slike katter som har stor personlighet :)

Har selv ei, men hun er voksen. Hun har merkelig oppførsel uansett. Kommer vel litt på grunn av at hun ikke hadde eier første delen av livet sitt :( og var veldig syk når hun kom til oss, så hun er litt " underutviklet " men herlig okke som :) Nå er hun 7 år gammel, og verdens herligeste merkelige katt :)

Anonymkode: 411f9...60a

Skrevet

Vår er også ekstremt energisk, og litt obsternasig. 

Gardinklatring, check.  Selv om han virker oppvakt på andre områder, skjønner han ikke at det er bein under pysjbukser - så der kan han ta en god jafs.  Kaster seg ut i den påfølgende 'slosskampen' med liv og lyst.  Han har skjønt at han får en reaksjon hvis han hopper på pc-tastaturet mens vi ser tv (tilkoblet med ledning) - så den rutinen må han ta et par ganger ila en kveld.  Lukkede dører er en personlig fornærmelse.

Han er så søt!  Særlig når sniker seg innpå meg og beiner med en gang jeg snur meg - i håp om at jeg skal jage ham.

Anonymkode: a9e52...b71

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

🤣 Tullefant. Jeg syntes det er søtt med slike katter som har stor personlighet :)

Har selv ei, men hun er voksen. Hun har merkelig oppførsel uansett. Kommer vel litt på grunn av at hun ikke hadde eier første delen av livet sitt :( og var veldig syk når hun kom til oss, så hun er litt " underutviklet " men herlig okke som :) Nå er hun 7 år gammel, og verdens herligeste merkelige katt :)

Anonymkode: 411f9...60a

Ja han har mer personlighet en alle jeg har hatt tidligere til sammen tror jeg 😂😂 så blir spennende å se hvordan han blir som voksen. 

Stakar liten 🙁 men godt hu lever et godt liv nå da ❤️ Så får hu bare være som hu er 😊 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår er også ekstremt energisk, og litt obsternasig. 

Gardinklatring, check.  Selv om han virker oppvakt på andre områder, skjønner han ikke at det er bein under pysjbukser - så der kan han ta en god jafs.  Kaster seg ut i den påfølgende 'slosskampen' med liv og lyst.  Han har skjønt at han får en reaksjon hvis han hopper på pc-tastaturet mens vi ser tv (tilkoblet med ledning) - så den rutinen må han ta et par ganger ila en kveld.  Lukkede dører er en personlig fornærmelse.

Han er så søt!  Særlig når sniker seg innpå meg og beiner med en gang jeg snur meg - i håp om at jeg skal jage ham.

Anonymkode: a9e52...b71

Haha har en som gjerne angriper bein her å 😂 står på lur bak hjørner og angriper når vi går forbi. Ingen er trygge her! 

De gjør jo gjerne det som sørger for oppmerksomhet, så jeg forstår jo at rampestreker er en greie. 

• Liker 1
Skrevet

Kastrering hjelper som regel👍🏻 Men kattunge tiden er jo så kort, og morsom, så husk å nyte den også😻

Skrevet

Den ene katten vår har aldri vært spesielt leken, men til og med nå når han er 8 år liker han små julekuler. Så det brukes energien på her, kanskje noe pusen din vil like? Men det er bare de små som er kule for de spretter litt

Skrevet

Lille Minni veide bare 600 gram når vi fikk henne i hus. Hun var ekstra lita og ekstremt tynn (hun hadde stukket av fra tidligere eier (som i tillegg bare var ammehjelp)), men likevel var det ordentlig futt på henne. Hun var høyt og lavt. Klatret i gardiner, i sofaen, på sengekanten og alt som var. Så ble hun kastrert, og hun var likevel høyt og lavt. Hun bet bodyen filler og vi måtte bytte den to ganger, frem til jeg klippet til en lodden sokk.. virker som hun nesten trodde det var hun selv, hihi. 

Nå er hun 4 år gammel. Hun er livredd i vind og liker ikke regn, og hun holder seg inne store deler av vinteren. Hun er enda høyt og lavt de dagene hun ikke vil ut, men hun har sluttet å klarte i gardiner :).

Anonymkode: c334a...ff7

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det likedan her hjemme, med 46 år gammel kvinnelig samboer. Notere meg bak øret at jeg aldri igjen skal ha en kvinne I midten av førtiårene I mitt liv hvis dette forholdet går skeis. 

Anonymkode: 81bfa...a99

Om madammen klatrer i gardinene og river ned klesvasken, tyder det på at hun er understimulert og muligens frustrert. Prøv å gi henne mer oppmerksomhet og fjern all klesvask fortløpende!

Skrevet

Min er 14 og still going strong😬. Ikke hver dag, men ofte..

Skrevet

Er voksen nå da

Hun var gærn da hun var kattunge (roet seg da hun ble kastrert) men var propell hele dagen. Sov i senga med meg om natta, men var våken allerede kl 4. :glare:Bevegde jeg på foten,så angrep hun meg og lekte med håret mitt.

Men hun løp rundt, hoppet opp på bord, hang i gardiner, likte også å dra ned klær på stativet,  reiv opp doruller, angrep meg da jeg gikk forbi (kunne ligge å gjemme seg og ikke alltid jeg merket det) gravde i plantene så jorda sprutet utover (måtte fjerne plantene) raste ned pynt i vinduet, opp på kjøkkenbenken osv...

I dag er hun lat og sover for meste når hun er inne :P

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kattungen vår er den villeste og mest egne katten jeg noen sinne har hatt. Han er høyt og lavt så fort han er våken. Han har masse leker og vi leker mye med han, men prøver ø ikke overaktivisere han, men fremdeles klatrer han i gardiner, river ned alt mulig (spesielt klesvask er gøy) så nå lever vi uten gardiner enn så lenge 😂 gleder meg faktisk til han er gammel nok til å gå ut slik at han bruker energien sin et annet sted! Å jeg krysser fingrene for at kastrering om en måneds tid roer han ned om så bare BITTELITT 😂 

fortell meg deres historie om tullete kattunger (eller valper, eller noe annet)! 

De fleste kattunger er faktisk slik, helt ekstremt utforskende og leken. De forblir slik kanskje det første året før de begynner å roe seg ned. Hadde en kattunge som raserte høytalerne mine :)  Hang etter hodet inn i basselementet, var vanskelig å elske den ulldotten da, men jeg tok meg sammen og innså at det faktisk var min egen feil som hadde fjernet beskyttelsen som var på utsiden fordi høyttalerne skulle se stilig ut. Ble så forbannet at jeg ikke fikk filmet det :)  Men pus glemte fort episoden og forsatte med sine utfall i mange mnd etterpå, det triste var at en bil knertet han når han var 8 år.

Skrevet
30 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

De fleste kattunger er faktisk slik, helt ekstremt utforskende og leken. De forblir slik kanskje det første året før de begynner å roe seg ned. Hadde en kattunge som raserte høytalerne mine :)  Hang etter hodet inn i basselementet, var vanskelig å elske den ulldotten da, men jeg tok meg sammen og innså at det faktisk var min egen feil som hadde fjernet beskyttelsen som var på utsiden fordi høyttalerne skulle se stilig ut. Ble så forbannet at jeg ikke fikk filmet det :)  Men pus glemte fort episoden og forsatte med sine utfall i mange mnd etterpå, det triste var at en bil knertet han når han var 8 år.

Har hatt flere katter, men ingen har vært som han her 😛 helt utrolig stor personlighet 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...