AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg tok en synstest, og fikk beskjed om at jeg ikke lengre kan kre bil uten briller. Synet kommer til å endre seg mye fremover pga hormoner da jeg er gravid. Optiker anbefalte meg derfor å kjøpe de rimeligste brillene, og komme igjen etter fødsel og amming om jeg ville ha noe bedre. Jeg valgte noen briller til 349kr etter å ha fått hjelp lenge. Jeg gikk i kassen, og fikk beskjed om å betale nesten 700kr for brillene. Det kostet nemmelig å montere brillen. Dette hadde jeg ikke fått noen beskjed om på forhånd. Det står heller ikke på nettsidene deres. De "veldig billige" brillene ble plutselig ganske dyre. Jeg har noen andre briller hjemme, og spurte om jeg heller burde ta dem med og skifte glassene. Da sa optiker at jeg ville tape penger på det ettersom de tar betalt for montering om man tar med innfatning. Har dere andre erfaringer med å kjøpe briller? Er det vanlig å betale for montering og tilpasning i alle brillebutikker? Anonymkode: 1e843...ae3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tok en synstest, og fikk beskjed om at jeg ikke lengre kan kre bil uten briller. Synet kommer til å endre seg mye fremover pga hormoner da jeg er gravid. Optiker anbefalte meg derfor å kjøpe de rimeligste brillene, og komme igjen etter fødsel og amming om jeg ville ha noe bedre. Jeg valgte noen briller til 349kr etter å ha fått hjelp lenge. Jeg gikk i kassen, og fikk beskjed om å betale nesten 700kr for brillene. Det kostet nemmelig å montere brillen. Dette hadde jeg ikke fått noen beskjed om på forhånd. Det står heller ikke på nettsidene deres. De "veldig billige" brillene ble plutselig ganske dyre. Jeg har noen andre briller hjemme, og spurte om jeg heller burde ta dem med og skifte glassene. Da sa optiker at jeg ville tape penger på det ettersom de tar betalt for montering om man tar med innfatning. Har dere andre erfaringer med å kjøpe briller? Er det vanlig å betale for montering og tilpasning i alle brillebutikker? Anonymkode: 1e843...ae3 Helt vanlig. Og han har helt rett i alt han av at sagt om bytte av glass og endring av syn i svangerskap. Anonymkode: d2422...a84 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Just now, AnonymBruker said: Helt vanlig. Og han har helt rett i alt han av at sagt om bytte av glass og endring av syn i svangerskap. Anonymkode: d2422...a84 Og 700 for briller er jo ingenting Anonymkode: d2422...a84 20
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok en synstest, og fikk beskjed om at jeg ikke lengre kan kre bil uten briller. Synet kommer til å endre seg mye fremover pga hormoner da jeg er gravid. Optiker anbefalte meg derfor å kjøpe de rimeligste brillene, og komme igjen etter fødsel og amming om jeg ville ha noe bedre. Jeg valgte noen briller til 349kr etter å ha fått hjelp lenge. Jeg gikk i kassen, og fikk beskjed om å betale nesten 700kr for brillene. Det kostet nemmelig å montere brillen. Dette hadde jeg ikke fått noen beskjed om på forhånd. Det står heller ikke på nettsidene deres. De "veldig billige" brillene ble plutselig ganske dyre. Jeg har noen andre briller hjemme, og spurte om jeg heller burde ta dem med og skifte glassene. Da sa optiker at jeg ville tape penger på det ettersom de tar betalt for montering om man tar med innfatning. Har dere andre erfaringer med å kjøpe briller? Er det vanlig å betale for montering og tilpasning i alle brillebutikker? Anonymkode: 1e843...ae3 700 kr for briller er ikke dyrt. Anonymkode: 38856...a14 11
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 700 kr for briller er ikke dyrt. Anonymkode: 38856...a14 Det vet jeg. Brillene jeg har fra før kostet 2800. Det var derfor jeg tenkte det var bedre å bare skifte glassene. Når optiker sa at jeg da ville måtte betale for montering, trodde jeg at jeg ikke ville betale for dette om jeg kjøpte i fatning hos dem. Anonymkode: 1e843...ae3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg bruker specsavers, har aldri betalt for montering eller tilpassing av brillene. Det har kostet det jeg har fått oppgitt at det koster. Har også kommet tilbake for å tilpasse bedre, aldri betalt noen ting ekstra. Anonymkode: 2795f...3ba 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 700 for briller er ikke dyrt....jeg betalte over 4000 for mine Anonymkode: 6dc6c...753
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 700 kroner for briller er billig. Det er med glass, innfatning og montering og også tilpasning? Det er ikke dyrt. Når man har skjeve hornhinner og langsynt - da kan man begynne å snakke om dyrt, for da koster brilleglassene alene borti 4000 kroner. Jeg hadde blitt glad om jeg hadde kunnet få briller til under 1000-lappen. Men. Jeg syns nå selgeren i butikken kunne opplyst om det før du kom til kassa. Anonymkode: cc1a6...845 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 Skjønner godt at du syns det er problematisk. De har jo lurt deg med å ikke opplyse totalprisen på brillene. Du vil komme bort mange sånne "feller" opp igjennom. Store og små😉 Anonymkode: 959bf...a56 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Skrevet 13. oktober 2018 Mulig jeg har formulerte meg feil. Jeg synes IKKE at brillene er dyre. Jeg reagerer på at de ikke opplyste om prisen for montering. Jeg lurte på om dette var normalt. Kan ikke huske å ha betalt for montering før (i annen butikk) Optiker anbefalte å kjøpe briller til 149 kr, men jeg gikk for en brille som kostet litt mer. Hadde jeg fått for de optiker tipset om, ville jeg betalt dobbelt så mye for montering enn selve brillen. Anonymkode: 1e843...ae3 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #11 Skrevet 13. oktober 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg har formulerte meg feil. Jeg synes IKKE at brillene er dyre. Jeg reagerer på at de ikke opplyste om prisen for montering. Jeg lurte på om dette var normalt. Kan ikke huske å ha betalt for montering før (i annen butikk) Optiker anbefalte å kjøpe briller til 149 kr, men jeg gikk for en brille som kostet litt mer. Hadde jeg fått for de optiker tipset om, ville jeg betalt dobbelt så mye for montering enn selve brillen. Anonymkode: 1e843...ae3 De opplyste jo om dette før du betalte. Uansett står det på nettsiden deres at det koster 300 kr for tilpasning av brille. Anonymkode: e2d81...82b 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #12 Skrevet 13. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok en synstest, og fikk beskjed om at jeg ikke lengre kan kre bil uten briller. Synet kommer til å endre seg mye fremover pga hormoner da jeg er gravid. Optiker anbefalte meg derfor å kjøpe de rimeligste brillene, og komme igjen etter fødsel og amming om jeg ville ha noe bedre. Jeg valgte noen briller til 349kr etter å ha fått hjelp lenge. Jeg gikk i kassen, og fikk beskjed om å betale nesten 700kr for brillene. Det kostet nemmelig å montere brillen. Dette hadde jeg ikke fått noen beskjed om på forhånd. Det står heller ikke på nettsidene deres. De "veldig billige" brillene ble plutselig ganske dyre. Jeg har noen andre briller hjemme, og spurte om jeg heller burde ta dem med og skifte glassene. Da sa optiker at jeg ville tape penger på det ettersom de tar betalt for montering om man tar med innfatning. Har dere andre erfaringer med å kjøpe briller? Er det vanlig å betale for montering og tilpasning i alle brillebutikker? Anonymkode: 1e843...ae3 Jeg kjøper bare briller hos Brilleland fordi de er gode på pris og gode på service. Tror du at noen brillebutikk setter glass inn i rammer uten å ta betalt for jobben? Høres særdeles merkelig ut, med mindre du har en øyesykdom, at synet ditt vil endre seg mye på grunn av hormoner ved graviditet og amming. Den var helt ny, altså. Du er ikke lurt, du har bare ikke forstått systemet eller at Brilleland på lik linje med andre bedrifter, ikke jobber gratis. Anonymkode: afac1...f66
Puny Skrevet 13. oktober 2018 #13 Skrevet 13. oktober 2018 Selv om du har tatt synstesten ett sted, så er du ikke nødt til å kjøpe briller på samme sted. Jeg ville blitt litt irritert om jeg ble pålagt ekstrakostnader uten at de har informert om det, da hadde jeg nok gått et annet sted. Tror ikke jeg betalte noe ekstra for «montering» hos Specsavers, så da var det nok inkludert. De er billige, men jeg syntes ikke de har så mange fine innfatninger, i hvert fall ikke sist jeg var der. 1
Gjest Krampus Skrevet 13. oktober 2018 #14 Skrevet 13. oktober 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper bare briller hos Brilleland fordi de er gode på pris og gode på service. Tror du at noen brillebutikk setter glass inn i rammer uten å ta betalt for jobben? Høres særdeles merkelig ut, med mindre du har en øyesykdom, at synet ditt vil endre seg mye på grunn av hormoner ved graviditet og amming. Den var helt ny, altså. Du er ikke lurt, du har bare ikke forstått systemet eller at Brilleland på lik linje med andre bedrifter, ikke jobber gratis. Anonymkode: afac1...f66 Det er ikke uvanlig. Synet kan bli påvirket av prevensjon med hormoner i også.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #15 Skrevet 13. oktober 2018 700 kr for briller???? Her jeg jobber koster det 500 kr å montere brillene, så må bare le av at du synes det er dyrt! Anonymkode: 11643...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #16 Skrevet 13. oktober 2018 Bruker kun specsaver, aldri betalt montering? Kostet det som var oppgitt. Anonymkode: 2d65e...7b7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #17 Skrevet 13. oktober 2018 Det er helt normalt å betale for montering/justering av brille! Anonymkode: 11643...3f8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #18 Skrevet 13. oktober 2018 Takk for avr, alle sammen. Da vet jeg at det er normalt hos mange, men ikke specksavers. Ser at flere mener de burde være flinkere å opplyse om dette. Kanskje jeg skal tipse dem om at det kan stå ved oversikten over glassbehabdlinger E. L. Anonymkode: 1e843...ae3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #19 Skrevet 13. oktober 2018 349,- var vel prisen på innfatningen? Du skulle vel ha "glass" i brillene også? Mine briller kostet over 8000,- dyr smak, og skjeve hornhinner 😎 Anonymkode: 08b92...637
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #20 Skrevet 13. oktober 2018 Specsavers sine standardglass kunne jeg aldri kjøpt om jeg ikke ønsket skikkelige colabunner 🙈 Anonymkode: 08b92...637
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå