Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #1 Del Skrevet 20. mars 2005 Og jeg er livredd for slike hunder. Siden jeg har hørt at de kan angripe når som helst Passer den i 1 uke til, og jada, jeg var dum som lot meg gjøre det. Om natten stenger jeg den inne i stua (slapp av den har det bra der tror jeg), men i løpet av natta har den klart å åpne 2 dører, fra stua til gangen og fra gangen til soverommet. da hopper den opp på meg er er helt vill!!! Er livredd for at den skal angripe meg eller noe i løpet av natta Gjør slike hunder det? Burde jeg låse stuadøra kanskje? Får ikke tak i eieren, hun er i syden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 20. mars 2005 #2 Del Skrevet 20. mars 2005 Du burde aldri sagt ja til å passe den, når du er livredd. Hunden merker at du er redd, og vil da automatisk bli mer pågående. Det beste du kan gjøre er å prøve å slappe av, for det er lite trolig at hunden vil gå til angrep på deg uten grunn. De fleste hunder som går til angrep har en grunn for det, for enten har de blitt misshandlet opp gjennom oppveksten, eller så har de lært seg til å angripe. En vanlig familiehund bruker vanligvis ikke å gå til angrep. Så slapp av, og prøv å kose deg litt med den i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #3 Del Skrevet 20. mars 2005 Om du er redd for hunden burde du absolutt låse døren slik at hunden ikke kommer inn til deg. Det handler kort og greit om ditt velvære. Nå kan jeg ikke allverdens om pitbull, men jeg kan da aldri tenke meg at venninna di vil sette igjen en hund som kan angripe deg ut av det blå. Alle hunder kan klikke. Dette gjelder like mye for puddel som for am staf og lign. Piter har et ille rykte, men ikke glem at de brukes til familiehunder i andre land enn norge. Vær rolig når du behandler hunden og la den komme til deg. Gi den rom og treng deg ikke på den (dette gjelder jo for alle hunder). Prøv å slappe av. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men hunder merker når vi er sint, redd osv. Din redsel kan stresse hunden. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #4 Del Skrevet 20. mars 2005 Rednose = levernese? altså hund med ganske så gule øyner og manglende "mascara" rundt øya? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #5 Del Skrevet 20. mars 2005 Rednose er en blodlinje. Nå er ikke pitbull lovlig i Norge heller akkurat, trist, men sant. Og nei, de angriper ikke bare sånn uten videre, de er kjempefine hunder om de har en fast hånd, altså, at du ikke hyler og blir pissredd det minste den hopper på deg. Du må være konsekvent. Hvorfor tok du på deg ansvaret dersom du er så rett for disse "mannevonde og farlige" hundene som du sier, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. mars 2005 #6 Del Skrevet 20. mars 2005 jeg er enig i at det var dumt å påta seg ansvar for en hund man er redd for, men, man kan være usikker/redd for kamphunder uten at man dermed egentlig tror de er ondartede, mannevonde djevlehunder. jeg kunne nok godt funnet på å vært engstelig for såpass sterke hunder, selv om jeg ikke tror de er mannevonde. (men ville heller aldri påtatt meg ansvaret for ett dyr jeg ikke kjente og var trygg med) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #7 Del Skrevet 20. mars 2005 Ja, det er trist. Det er jo ikke hundene, men de som eier dem som er problemet. Nå siktet jeg til de mannevonde av dem. ah blodlinje... der ser du hvor mye peil jeg har på piter *lol* Men til trådstarter. Hvorfor i all verden tok du på deg å passe hunden? Til dere gjester.. kan dere ikke ha noe "undernick" sånn at vi får til å skille dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #8 Del Skrevet 20. mars 2005 Ja, det er mange mange forskjellige blodslinjer der ute. Mange forveksler old family red (veldig sjelden å finne en ren linje av OFR) og rednose. Hadde en pit her for 20 år siden, ganske morsomt å sjekke ut de forskjellige linjene om man først er igang :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 20. mars 2005 #9 Del Skrevet 20. mars 2005 Om du er så redd for den er du jo faktisk ikke nødt til å ha den i hus. Hva med å finne en kennel? Det må være lov å si at du ikke fikset det, at du var redd og at du synes den har det bedre på kennel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #10 Del Skrevet 20. mars 2005 er kanskje ikke bare bare å sette et ulovlig dyr på kennel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #11 Del Skrevet 20. mars 2005 De er ikke mannevonde og gale, som flere her har påpekt. Og selv kamphundraser angriper sjelden helt uprovosert. Mitt råd er å være vennlig, men bestemt. Og ikke vær redd, alle hunderaser har ulvens grunnleggende flokkinstinkt: Adlyd og stol på lederen. Vis deg som en trygg og rolig leder og hunden vil sannsynligvis være kjempegrei. Men jeg lurer: Hva gjør en pitbull i Norge ? Med mindre eiern anskaffet den før forbudet ble innført er hunden du passer forbudt, og hvis den blir oppdaget vil den mest sannsynlig bli avliva. Så å plassere en pitbull på kennel tror jeg ikke er noe lurt (med tanke på at faren for at den blir "avslørt" er mye større på et sted med massse hundevante folk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 20. mars 2005 #12 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg synes slike hunder ser alldeles nifse ut og hadde aldri i livet klart å opptre avslappet overfor den. Plasser den på kennel hvis du ikke får andre til å passe den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #13 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg synes slike hunder ser alldeles nifse ut og hadde aldri i livet klart å opptre avslappet overfor den. Plasser den på kennel hvis du ikke får andre til å passe den. Fordommer som dette ødelegger så mye for disse rasene. De er misforståtte... Totalt. Kun fordi feil folk har eid og trent dem. :-? Hvis du plasserer hunden på en kennel vil den sannsynligvis bli oppdaget (som sagt: pitbull er jo ulovlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 20. mars 2005 #14 Del Skrevet 20. mars 2005 Det er vel neppe en misforståelse at de er blitt forbudt .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #15 Del Skrevet 20. mars 2005 Ehhh.. Nå var det DU som misforsto. Disse rasene er ikke noe farligere enn golden retrivere og andre "familiehunder" så lenge de blir behandla riktig. De har fått stempel på seg som uberegnelige drapsmaskiner fordi feil type folk har eid og trent de (de var statussymboler i visse miljøer. ) Og uvitende kjærringer som deg er med på å støtte opp denne myten. DERFOR er pitbullen og flere andre flotte raser forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #16 Del Skrevet 20. mars 2005 Og jeg har både eid pit og golden, og setter faktisk mer pris på en pit enn en golden. Mye mer stabil og "røff" (tålte en støyt av en unge som dro den litt for mye i øret). Håper vi blir like kloke som Sverige engang. Pitbull har jo vært ulovlig der før, og blitt lovlig igjen fordi de fant ut at det kanskje ikke var så lurt med raseforbud allikevel da man i senere tid så at bitestatistikken var like høy, hvis ikke enda høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 20. mars 2005 #17 Del Skrevet 20. mars 2005 Hadde jeg kjent til at noen eide en pitbull så hadde jeg anmeldt forholdet på flekken. Det er slett ikke uten grunn at de er forbudt her i landet - samme hvor kjærlige og fine dere mener at de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #18 Del Skrevet 20. mars 2005 :o :o :o :o Håper virkelig det der var et tulleinnlegg, Leola! Eneste grunnen til at disse hundene er forbudt, er fordi vi har trangsynte, ignorante politikere her til lands! Du er ihvertfall en av de som går etter hva media sier, skjønner jeg, mao - du er like trangsynt og inkompetent som diverse politikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #19 Del Skrevet 20. mars 2005 Hadde jeg kjent til at noen eide en pitbull så hadde jeg anmeldt forholdet på flekken. Det er slett ikke uten grunn at de er forbudt her i landet - samme hvor kjærlige og fine dere mener at de er. Hunden er ikke problemet. Problemet er at rasen har "kvalitete" som tiltrekker seg "feil" folk. Disse folka får jo i seg pit okke som...så man kan jo like gjerne gjøre dem lovlig. satt litt på spissen vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tråd.S Skrevet 21. mars 2005 #20 Del Skrevet 21. mars 2005 De er ikke mannevonde og gale, som flere her har påpekt. Og selv kamphundraser angriper sjelden helt uprovosert. Mitt råd er å være vennlig, men bestemt. Og ikke vær redd, alle hunderaser har ulvens grunnleggende flokkinstinkt: Adlyd og stol på lederen. Vis deg som en trygg og rolig leder og hunden vil sannsynligvis være kjempegrei. Men jeg lurer: Hva gjør en pitbull i Norge ? Med mindre eiern anskaffet den før forbudet ble innført er hunden du passer forbudt, og hvis den blir oppdaget vil den mest sannsynlig bli avliva. Så å plassere en pitbull på kennel tror jeg ikke er noe lurt (med tanke på at faren for at den blir "avslørt" er mye større på et sted med massse hundevante folk) Nå går alt litt bedre etter jeg har vært litt bestemt. Jeg sover nå med dørene oppe og da blir den ikke helt bajjas for å si det sånn (sikkert ikke noe morsomt siden den ikke må åpne dører mer) Det som er er at dette er en "ungdom" også. Jeg var ikke redd før jeg fikk hunden. Det var først etter venninnen min som kom innom som var liiivredd (fordi det var en pitbull) og som så vidt turte å gå inn jeg ble redd. Hun fortalte meg også at de helt plutselig kan angripe :-? Aner ikke hva denne hunden gjør i Norge jeg. Har aldri tenkt over det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå