AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Hva tenker dere rundt det når noen aldri deltar på julebord, lønningstreff osv? Prøver ellers å være sosial i lunsjen og være dyktig i jobben. Blir det sett på som veldig negativt? Eller tro ledere osv at man ikke trives på jobb? Hva tenker dere? Anonymkode: f3880...726
visp Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere rundt det når noen aldri deltar på julebord, lønningstreff osv? Prøver ellers å være sosial i lunsjen og være dyktig i jobben. Blir det sett på som veldig negativt? Eller tro ledere osv at man ikke trives på jobb? Hva tenker dere? Anonymkode: f3880...726 Jeg synes ikke det er sært. Man har sine egne greier utenom jobb. Julebord velger jeg lett bort, men om jeg hadde jobbet i en bedrift med få ansatte hadde jeg kanskje sett annerledes på det. 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Nei, jeg er likedan. Jeg er sosial nok med folka på jobben når vi er på jobb. Orker ikke da å være med på alt mulig... Ser de nok ellers. Eneste jeg er med på er julebord og eventuelle bursdagsmiddager Anonymkode: d73b8...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 Jobber selv deltid et sted og har aldri deltatt på julebord, kick off og sånt. Det er litt fordi jeg føler jeg ikke har noe til felles med kollegene, det er dessuten mye gjennomtrekk der av personal der, så man må bli kjent med nye hele tiden og litt fordi jeg har det ganske hektisk ellers. Dersom jeg var fast ansatt et sted, tror jeg at jeg hadde anstrengt meg mer for å delta på det sosiale, i hvert fall av og til. Anonymkode: 15432...f99
Husholdning1 Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 Synes det er mer sært å ville delta på fyllefest der sjefen din som regel er tilstede. 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 Takk for svar. Dere som pleier å delta må gjerne si hva dere synes også, ser der de som har svart er som meg☺ Anonymkode: f3880...726
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 Kommer an på miljøet på jobben. Om det er bra miljø og en hele tiden melder seg ut uten grunn, så hadde jeg tenkt at personen var noe sær, og muligens tenkte at hun var for bra for oss, eller at vi var kjedelige. Om miljøet var så som så eller dårlig, så hadde jeg regnet med at mange ville droppet det sosiale i forbindelse med jobb Anonymkode: 20713...fb4 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 Syntes ikke det er sært men får jo inntrykket av at personene ikke er så engasjert i kollegaene sine og miljøet generelt men det kommer jo helt ann på totalbildet. Vet om noen som kategorisk aldri kommer pga alkohol problemer så det er jo mye som kan ligge til grunn. Vi er et lite team og julebordene er ikke fyllefester. Ikke alltid jeg er så gira på å bruke fritiden min på jobb men gjør det likevel for å være solidarisk, siden vi er så få. Anonymkode: c19eb...9f5 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg ville ha tenkt at du er på jobb bare for å jobbe og ikke vil engasjere deg med kollegaer på fritiden. Det er helt greit det, men personlig ville jeg i hvert fall ha deltatt på noe selv om det ikke er helt din greie. Anonymkode: cf25f...70c 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg synes ikke det er sært, og ofte så er det jo gjerne de med familie og barn som man skjønner vil/må prioritere litt annerledes enn de single, festglade som takker ja til alle festmuligheter. Vi har et godt miljø på jobben og mange som er glade i kollegene sine og i en fest, så det er egentlig ingen som stikker seg ut som den som aldri er med, men er jo noen hvor man merker at de prioriterer det veldig ned, sjelden dukker opp og drar tidlig hjem når de gjør det. Det er nok noen som er litt mer på at "jobb er jobb" og fritid vil de bruke med andre enn kollegene sine, jeg leser dem vel kanskje som folk med litt mer mur enn andre, som aldri vil få seg (eller er interessert i å få) bestevenner på jobben som mange andre av oss har er. Anonymkode: f8bc2...9f5
Coronas Skrevet 13. oktober 2018 #11 Skrevet 13. oktober 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere rundt det når noen aldri deltar på julebord, lønningstreff osv? Prøver ellers å være sosial i lunsjen og være dyktig i jobben. Blir det sett på som veldig negativt? Eller tro ledere osv at man ikke trives på jobb? Hva tenker dere? Anonymkode: f3880...726 Jeg er som deg og driter i hva andre syns og mener om det. Mitt liv! Gjør som du ønsker og ikke hva andre skal forvente av deg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #12 Skrevet 13. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er sært, og ofte så er det jo gjerne de med familie og barn som man skjønner vil/må prioritere litt annerledes enn de single, festglade som takker ja til alle festmuligheter. Vi har et godt miljø på jobben og mange som er glade i kollegene sine og i en fest, så det er egentlig ingen som stikker seg ut som den som aldri er med, men er jo noen hvor man merker at de prioriterer det veldig ned, sjelden dukker opp og drar tidlig hjem når de gjør det. Det er nok noen som er litt mer på at "jobb er jobb" og fritid vil de bruke med andre enn kollegene sine, jeg leser dem vel kanskje som folk med litt mer mur enn andre, som aldri vil få seg (eller er interessert i å få) bestevenner på jobben som mange andre av oss har er. Anonymkode: f8bc2...9f5 Altså, jeg blir med i blant når det er noe sosialt på jobb, men jeg er en av de som mener at man bør bruke fritiden primært på andre kolleger. Og jeg driter langt i om de mener at jeg er en av dem som aldri vil få seg "ekte venner" på jobb, vi er der faktisk for å jobbe, ikke for å sosialisere og ha det gøy. Ikke det at det er så lett å sosialisere heller, når man har kolleger som heller bruke tid på kaffe og snakk i lunsjen, mens jeg løper som faen for å få ting gjort. I går hadde jeg en 13 timers arbeidsdag, på grunn av andre kolleger som ikke gidder å dra lasset i samme grad, så det er kanskje ikke så rart at jeg er mer sliten og ikke orker alt det sosiale like ofte. Så nei, jeg ønsker ikke å bruke tida på late, snyltende folk som egentlig ikke viser at de står på. Men det er dessverre et kjennetegn på norsk arbeidsliv i dag, noen jobber ræva av seg opptil 12 timer om dagen eller mer, mens andre slapper av. Arbeidsinnsatsen er meget skjevfordelt. Men, jeg driver å starter opp for meg selv, og da skal jeg ta med kundene over også. Bedriften jeg jobber i nå skal utryddes Anonymkode: 9be10...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #13 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er alltid med hvis jeg kan fordi det er hyggelig og jeg liker kollegaene mine veldig godt. Noen er aldri med, men vi inkluderer dem like mye på jobb likevel. Anonymkode: d58d6...5c0 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #14 Skrevet 13. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg blir med i blant når det er noe sosialt på jobb, men jeg er en av de som mener at man bør bruke fritiden primært på andre kolleger. Og jeg driter langt i om de mener at jeg er en av dem som aldri vil få seg "ekte venner" på jobb, vi er der faktisk for å jobbe, ikke for å sosialisere og ha det gøy. Ikke det at det er så lett å sosialisere heller, når man har kolleger som heller bruke tid på kaffe og snakk i lunsjen, mens jeg løper som faen for å få ting gjort. I går hadde jeg en 13 timers arbeidsdag, på grunn av andre kolleger som ikke gidder å dra lasset i samme grad, så det er kanskje ikke så rart at jeg er mer sliten og ikke orker alt det sosiale like ofte. Så nei, jeg ønsker ikke å bruke tida på late, snyltende folk som egentlig ikke viser at de står på. Men det er dessverre et kjennetegn på norsk arbeidsliv i dag, noen jobber ræva av seg opptil 12 timer om dagen eller mer, mens andre slapper av. Arbeidsinnsatsen er meget skjevfordelt. Men, jeg driver å starter opp for meg selv, og da skal jeg ta med kundene over også. Bedriften jeg jobber i nå skal utryddes Anonymkode: 9be10...7ae Hos oss jobber vi når vi er på jobb. Derfor må vi bruke fritiden på å være sosiale. 😉 Anonymkode: d58d6...5c0
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #15 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er som deg, jeg ble med et par ganger i begynnelsen, men nå har jeg kuttet ut. Fritiden min er hellig og jeg vil ikke bruke den på jobbrelaterte ting. Har også mange andre aktiviteter på fritiden og lite tid å sløse bort. Er lite sosial på jobb også da, jobb er kun jobb. Anonymkode: 38a17...a99 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #16 Skrevet 13. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss jobber vi når vi er på jobb. Derfor må vi bruke fritiden på å være sosiale. 😉 Anonymkode: d58d6...5c0 Som regel er det noen som bidrar mer, det er bare ikke like synlig for dere som slakker litt mer Anonymkode: 9be10...7ae
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #17 Skrevet 13. oktober 2018 Trives godt på jobben og har flotte og flinke kolleger. Jeg har en jobb for å tjene penger, og det jeg gjør der ønsker jeg ikke å blande inn i fritiden min. Deltar aldri på hverken lønningstreff,julebord eller andre ting-her prioriteres familie og venner på fritiden. Anonymkode: 88931...bc0 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #18 Skrevet 13. oktober 2018 Hos oss jobber vi mye og tett, og er avhengige av å komme overens og stole på hverandre. Opplegg utenom jobben er med på å styrke samholdet og trivsel på jobb. Det gjør ingenting at en eller to sjelden møter, men om alle skulle tenkt sånn tror jeg vi ville hatt mindre trivsel på jobb og høyere gjennomtrekk. Men for all del, man må ikke møtes for ofte, og det må alltid være greit å ikke kunne komme! Anonymkode: 16247...7c3 3
Nyttig Skrevet 13. oktober 2018 #19 Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere rundt det når noen aldri deltar på julebord, lønningstreff osv? Prøver ellers å være sosial i lunsjen og være dyktig i jobben. Blir det sett på som veldig negativt? Eller tro ledere osv at man ikke trives på jobb? Hva tenker dere? Anonymkode: f3880...726 Såklart du ikke må delta, viktig å vise at man ikke trenger. Vi bruker store deler av livet vårt på arbeid, sliter hele uken. Så skal man delta enda mer utover dette, forstår de som ikke orker. På en annen side så møter man mange mennesker på jobb som man aldri kunne gjort noe annet med.. Gjør som du selv vil, ikke tenk på merkelappen sosial som Nordmenn flest ikke forstår noe av. 2
Nyttig Skrevet 13. oktober 2018 #20 Skrevet 13. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trives godt på jobben og har flotte og flinke kolleger. Jeg har en jobb for å tjene penger, og det jeg gjør der ønsker jeg ikke å blande inn i fritiden min. Deltar aldri på hverken lønningstreff,julebord eller andre ting-her prioriteres familie og venner på fritiden. Anonymkode: 88931...bc0 Flott svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå