AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #21 Skrevet 13. oktober 2018 Husker når jeg var liten (5-10 år) så smilte jeg til alle og sa "hei" til dem. Man mister barnet i seg med alderen, og da blir samfunnet også kaldt. Anonymkode: 72507...ed0 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #22 Skrevet 13. oktober 2018 8 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Skyldig i å smile vennlig? Ja da er jeg det! Om noen blir redd fordi noen smiler vennlig, bør de faktisk oppsøke sin fastlege slik at han kan henvise de videre til psykiatrisk hjelp. Eller er det andre grunner til at kvinner er redd for noe slikt? Slik som kontrollerende partnere som utøver vold mot de? De fleste kvinner har opplevd at mange menn er farlige rovdyr, selv om ikke alle har tatt skade i samme grad. Det at noen kvinner er mer robuste enn andre, unnskylder ikke menns trakasserende handlinger. Anonymkode: d1fdb...5b3
Duftavsommerregn Skrevet 13. oktober 2018 #23 Skrevet 13. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste kvinner har opplevd at mange menn er farlige rovdyr, selv om ikke alle har tatt skade i samme grad. Det at noen kvinner er mer robuste enn andre, unnskylder ikke menns trakasserende handlinger. Ja det var smilet til disse rovdyrene som var farlig da? Og hvordan man reagerer på et smil, ja det avgjør jo man selv. Smiler noe til meg, smiler jeg tilbake vennlig, uten å utveksle et ord stort sett og man treffer ikke vedkommende igjen noen gang som oftest. På byen eller i sosiale lag smiler jeg hele tiden, men er aldri påtrengende på noen måte, kan utveksle noen ord, og om vedkommende ikke vil? Så er det vel bare å kutte det ut. Så pass sosiale antenner har de aller fleste mennesker. Jeg nekter å rette meg etter slike som deg, eller de som eventuelt ikke klarer å styre sin vemmelige oppførsel, det er faktisk ditt og deres problem. Ikke mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #24 Skrevet 13. oktober 2018 3 timer siden, Eugene Onegin skrev: Jeg smiler aldri til fremmede mennesker som smiler til meg. Du høres veldig koselig ut. Jeg syns folk som er alvorlige og seriøse, virker veldig bitre og misfornøyde med tilværelsen. Hvis en har det bra, går en ikke rundt å surmule. Anonymkode: f7e2d...a9a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #25 Skrevet 13. oktober 2018 Hvis en kvinne blir livredd av et vennlig smil, burde hun oppsøke psykolog. Anonymkode: 3770f...285 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #26 Skrevet 13. oktober 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt enig der altså. Enkelte damer blir jo krenket og lager et hysteri uten grenser for den minste ting. - TS Anonymkode: eb0a8...caf Har du kontakt med virkeligheten? For i den virkelige verden er det ikke noe krenkende med høflighet og smil, men trakasserer du derimot, så er det jo en helt annen sak. Du vet forskjelligen på høflighet og trakassering? Anonymkode: f7e2d...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #27 Skrevet 13. oktober 2018 4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ja det var smilet til disse rovdyrene som var farlig da? Og hvordan man reagerer på et smil, ja det avgjør jo man selv. Smiler noe til meg, smiler jeg tilbake vennlig, uten å utveksle et ord stort sett og man treffer ikke vedkommende igjen noen gang som oftest. På byen eller i sosiale lag smiler jeg hele tiden, men er aldri påtrengende på noen måte, kan utveksle noen ord, og om vedkommende ikke vil? Så er det vel bare å kutte det ut. Så pass sosiale antenner har de aller fleste mennesker. Jeg nekter å rette meg etter slike som deg, eller de som eventuelt ikke klarer å styre sin vemmelige oppførsel, det er faktisk ditt og deres problem. Ikke mitt. Ja, ja, du ser hvordan det gikk med Rødhette som smilte tilbake til den siklende, smilende ulven. Anonymkode: d1fdb...5b3
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. oktober 2018 #28 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du høres veldig koselig ut. Jeg syns folk som er alvorlige og seriøse, virker veldig bitre og misfornøyde med tilværelsen. Hvis en har det bra, går en ikke rundt å surmule. Anonymkode: f7e2d...a9a Hva du mener om meg bryr jeg meg fint lite om.
Duftavsommerregn Skrevet 13. oktober 2018 #29 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, ja, du ser hvordan det gikk med Rødhette som smilte tilbake til den siklende, smilende ulven. Du vet at dette er et eventyr? 2
Duftavsommerregn Skrevet 13. oktober 2018 #30 Skrevet 13. oktober 2018 1 minutt siden, Eugene Onegin skrev: Hva du mener om meg bryr jeg meg fint lite om. Det har ikke slått deg at de fleste sikker mener det samme om dine meninger? Hvorfor er du her inne når du ikke bryr deg om andre sine meninger? For å profilere egoet ditt? 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #31 Skrevet 13. oktober 2018 2 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Hva du mener om meg bryr jeg meg fint lite om. Men så bra at du ikke bryr deg! Alle kan ikke ha sjarm og utstråling. Sånn er det bare. Anonymkode: f7e2d...a9a 3
Filifjonkamor Skrevet 13. oktober 2018 #32 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg smiler tilbake. Men når jeg opplever dette på et kjøpesenter så begynner jeg å lure på om jeg kjener denne personen
Horten Market Skrevet 13. oktober 2018 #33 Skrevet 13. oktober 2018 Skjer meg stadig vekk - damer smiler høflig i forbifarten og jeg rekker ikke å gi annet enn et tomt blikk tilbake før øyeblikket er over. Det er litt ubehagelig når man ikke får respons, så jeg prøver å være mer oppmerksom på fremmede mennesker som prøver å gi litt av seg selv. For det er det de gjør, og med risiko nettopp for å bli møtt med et tomt blikk. Håper bare min manglende respons ikke skremmer noen fra å fortsette å smile til fremmede. Jeg setter stor pris på det!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #34 Skrevet 13. oktober 2018 3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Du vet at dette er et eventyr? Joda, men eventyrene illustrerer som regel reelle problemer, og eventyret om Rødhette og ulven kan lett tolkes som en advarsel om hvor farlige menn ofte er for kvinner og barn. Anonymkode: d1fdb...5b3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #35 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, men eventyrene illustrerer som regel reelle problemer, og eventyret om Rødhette og ulven kan lett tolkes som en advarsel om hvor farlige menn ofte er for kvinner og barn. Anonymkode: d1fdb...5b3 Dette må være trolling. Ingen kan være så bortreist som dette her. Anonymkode: f7e2d...a9a 2
Duftavsommerregn Skrevet 13. oktober 2018 #36 Skrevet 13. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, men eventyrene illustrerer som regel reelle problemer, og eventyret om Rødhette og ulven kan lett tolkes som en advarsel om hvor farlige menn ofte er for kvinner og barn. eeh nei dette er et eventyr, og ulven er ikke farlig for hverken kvinner eller barn Det finnes vel ikke et eneste tilfelle i Norge der ulven har skadet hverken kvinner eller barn de siste 500 år. Mot sauer og bikkjer kan er den farlig, og du er vel ikke noen av delene.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #37 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev: eeh nei dette er et eventyr, og ulven er ikke farlig for hverken kvinner eller barn Det finnes vel ikke et eneste tilfelle i Norge der ulven har skadet hverken kvinner eller barn de siste 500 år. Mot sauer og bikkjer kan er den farlig, og du er vel ikke noen av delene. Du har rett i at ulver i virkeligheten svært sjelden utgjør en fare for mennesker. Folk har likevel i uminnelige tider sett på dette dyret som noe farlig og noe man frykter. Ulven er derfor egnet som et figurlig uttrykk for en mannlig overgriper eller mannlig voldsutøver, slik det godt kan oppfattes i dette eventyret. Anonymkode: d1fdb...5b3
Duftavsommerregn Skrevet 13. oktober 2018 #38 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har rett i at ulver i virkeligheten svært sjelden utgjør en fare for mennesker. Folk har likevel i uminnelige tider sett på dette dyret som noe farlig og noe man frykter Altså like irrasjonelt som å være redd for et vennlig smil.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #39 Skrevet 13. oktober 2018 Nei. Føler meg overhodet ikke forplikta til å smile til fremmede menn. Jeg er ikke her for å tilfredsstille demmes ego! Når menn oppsøker meg og sier "smil litt a" "du er mye penere når du smiler" ja vell men jeg er ikke her for å se pen ut for fremmede menn på gata eller kjøpesenteret. Å smile er anstrengende og kvinner ofrer egen velvære og komfortabelitet for menn overalt ellers så om noen skulle føle seg fornærma over mitt hvile-ansikt det har jeg aldri unnet en tanke. Ikke noe å ha dårlig samvittighet over hvertfall Anonymkode: 0aa64...433
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #40 Skrevet 13. oktober 2018 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Altså like irrasjonelt som å være redd for et vennlig smil. Les for eksempel denne linken som utdyper hva jeg skrev: https://mozart.radford.edu/winesett/MollieDudleyProject.pdf Anonymkode: d1fdb...5b3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå