Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Babyen min på 4 1/2 mnd fikk grøt for første gang for 4 dager siden. I går hadde han mer flytende avføring x 2 og i dag har han hatt dette en gang. Den er mer flytende enn vanlig. Hva skal jeg gjøre. Jeg synes jeg er nødt å gi grøt fordi jeg har for lite melk samme hva jeg gjør. Vil det gå over? Bør jeg ta pause noen dager. Han fikk ca. 7 skjeer grøt i dag.
Gjest Mayamor Skrevet 21. mars 2005 #2 Skrevet 21. mars 2005 Jeg ville ringt helsestasjonen og spurt om råd. Det jeg tenker (men jeg er ingen fagperson...) er at det er ikke sikkert at innførelse av grøt og diarèen har noe med hverandre å gjøre...? Du kan jo evt skifte grøt? Jeg begyndte med risgrøt til mine to. Ellers er det jo en del helsesøstre som anbefaler at en venter med grøt til babyen nærmer seg 6 mnd. Når det gjelder din melkeprodusjon: * prøv å drikke mye vann og te * slapp av når du ammer (legg deg gjerne ned på sengen) * jo oftere du legger babyen til brystet, dess mer produserer du *det finnes nesesprayer som skal lette utdrivelsen fra melkekjertlene Jeg har ammet min gutt til han fyllte 16 mnd. Det gikk tidvis litt opp og ned, men nevnte råd hjalp meg. Lykke til. Mayamor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå