Odyssé Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 (endret) Jeg er en nyskilt mann midt i førtiårene med to barn (9 og 11). Jeg ønsker meg etterhvert en livsledsager som jeg kan bli gammel med og som vil kunne være en god stemor for mine barn. Jeg orker ikke tanken på å få flere barn (men kan hende jeg vil med den rette?). Før jeg ble skilt var jeg godt fornøyd med to barn. Jeg ønsket meg aldri en attpåklatt - jeg så i stedet fram til en ny tilværesle om få år, en hvor jeg og kona atter engang kunne ha fult fokus på hverandre og egne interesser. Misforstå meg rett, jeg elsker barna mine - jeg klarer knapt å leve en dag uten dem, men jeg ser også fram til de blir større. Enda mindre ønskelig enn å hatt en attpåklatt med eksen er å få barn med flere kvinner - som blir eksponentielt mer komplisert om heller ikke forhold nummer to varer. Å bli sammen med en dame som har barn fra tidligere forhold virker også strevsomt. Det aller værste må være en kombinasjon. Med andre ord, jeg vil ha en dame som ønsker hverken å føde barn til verden eller adoptere dem. Samtidig ønsker jeg meg en som er glad i barn - de bare ønsker ikke å ha et primæransvar, gå gravid, gå i ammetåka, føde, etc. Nå har det seg også slik at jeg nå som regel titrekkes oftere av kvinner som er 10-15 år yngre i både kropp og sjel enn de fleste kvinner på min egen alder. Jeg har riktig nok møtt flere flotte "ungdommelige" kvinner på min egen alder jeg lett kunne falt for, men det er langt mellom dem - og de er alle opptatt - dessverre. Jeg sier "dessverre" fordi dette ville helt klart vært det enkleste og beste... fordi barnløse kvinner på min egen alder stort sett har lagt ideer om å få barn bak seg (enten frivillig eller ufrivillig). Jeg finner derimot at veldig mange kvinner på 30-35 år ønsker barn, og det raskt. Mange kvinner i denne alderen føler at tiden ikke lenger er på deres side. I alle tilfeler ville jeg helst vært kjærester noen år før jeg kunne vurdert å få barn. Er det utopisk å håpe på å finne en kvinne med følgende kriterier: 30-35 år Vil ikke ha barn Vil neppe endre mening i så stor grad at jeg må bøye meg eller se forholdet tæres i filler Liker mine eksisterende barn godt Nå finnes det jo også infertile damer som er ufrivillig barnløse, men dette er bare sørgelig. Synes det blir feil å si jeg ønsker meg en dame som ønsker barn men som ikke kan få det (selv om en slik kvinne absolutt ville blitt vurdert). Hvilke tanker har dere om dette? ---- Endret 13. oktober 2018 av Odyssé
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Her tenner du en skikkelig brannfakkel, også på selveste KG da 😂😂😂 Vet du ikke at menn ikke har stemmerett her? Menn skal hverken ha egne ønsker eller meninger - så lenge de ikke gavner kvinnen 🤡 Gleder meg til å følge tråden imorgen nå KG kjerringene her har våknet Anonymkode: b861c...146 8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Da finner du en dame som er 40+. Det er den alderen man oftest er ferdig med tanker om barn. Du er selv i midten av førtiårene, og bør da la de som er i fruktbar alder være, de vil ofte ha barn før de er førti. Anonymkode: 24ad4...561 27
Populært innlegg Alice123 Skrevet 13. oktober 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 13. oktober 2018 Det er jo selvfølgelig lov å ønske seg en sånn dame, men det vil jo være vanskelig å finne en. Jeg er frivillig barnløs i den aldersgruppen du ønsker, men for meg ville det vært uaktuelt å bli sammen med en skilt tobarnsfar i førtiårene. Det samme gjelder mine frivillig barnløse venninner. Vi har valgt bort barn fordi vi ikke ønsker et liv med barn, det inkluderer andres unger. 65
Duff Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 2 minutter siden, Alice123 skrev: Det er jo selvfølgelig lov å ønske seg en sånn dame, men det vil jo være vanskelig å finne en. Jeg er frivillig barnløs i den aldersgruppen du ønsker, men for meg ville det vært uaktuelt å bli sammen med en skilt tobarnsfar i førtiårene. Det samme gjelder mine frivillig barnløse venninner. Vi har valgt bort barn fordi vi ikke ønsker et liv med barn, det inkluderer andres unger. Min tanke også, godt du skrev det. 15
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 Lykke til, troe neppe du finne en slik dame! Har tenkt på det samme, bare at det er menn. Jeg er ferdig med små barn og vil ikke ha flere. Ser for meg at en mann med egne barn blir styr. Samtidig er det få barnløse menn i rett alder som ikke vil ha egne, men allikevel ta imot mine, noe som er helt naturlig! Tror heller ikke du finner slike damer. De som er barnløse liker å leve ett bekymringsfullt liv uten barn. Ei som er ung vil kanskje ikke ha barn nå, men etterhvert..... Anonymkode: 7dc3a...15a 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 Det eneste realistiske er vel å gå for noen som selv har barn og er ferdig med det. Jeg ser du ikke vil det, men som nevnt, frivillig barnløse vil ikke ha barn i livet. Anonymkode: cb600...516 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 For å si det sånn: jeg er 39 og sånn sett for gammel for deg, og du er ærligtalt på grensen av hva JEG syns er for gammelt. Jeg kan ikke få barn, men syns dette er en så dårlig deal at det får meg til å flire: ikke faen om jeg hadde giddet leke den onde stemoren til en en annen kvinne sine barn, bare fordi jeg ikke kunne få mine egne. Ønsker deg lykke til: men jeg tror du kan GLEMME at en en 10-15 år yngre kvinne er så dum i hodet at hun melder seg frivillig til dette prosjektet. Alt hun har å hente i deg er sex med en gammel kropp og slavearbeid (leke semi-mor for sure soon-to-be tenåringer). Hvorfor velge det, når hun kan velge et bekymringsløst liv med en mann på samme alder, og få barn med han om de ønsker en familie? Anonymkode: caeea...7a8 32
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg passer alle kravene dine. Elsker barn, vil ikke ha selv, er 30 år, singel. Så ja, vi finnes. Anonymkode: c08e6...c62 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg fant nå en mann som ønsket seg barn men ikke kunne få. Han er stefar med glede. Forsvinner støtt inn på gutterommet for å spille med stesønnen enten han er hos oss eller sin far. Når noen spør om det er hans barn svarer han ja og er stolt som en hane. Ungene (som er store og en nesten voksen) bare smiler. Anonymkode: 074e0...646 4
Trolltunge Skrevet 13. oktober 2018 #11 Skrevet 13. oktober 2018 Du verden, nå fikk jeg flashback til tenårene, der vi venninner satt og snakket om våre LANGE lister med ønsker for den vi engang skulle dele livet med. Slik og slik skulle de være, og absolutt ikke slik eller slik. Sannhet som vi alle etterhvert møtte på er; Å finne ekte kjærlighet er ikke noe man kan gjøre etter noen bestillingsliste. Å finne en som man føler sterkt nok for, og som føler sterkt nok tilbake er vanskelig nok uten bestemte krav. Dessuten, følelser dukker opp når de gjør det, og da kunne man ikke tenke seg noen andre. For å svare på ditt spørsmål, ja det kan kanskje finnes en slik kvinne, men - og det er et stort men- du er ganske dum om du lar ekte kjærlighet slippe mellom fingrene dine på grunn av bestemte ønsker. Ekte og gjensidige følelser er ikke noe som popper opp hver dag, så meget meget mulig vil du treffe kjærlighet igjen, og finne at det ikke er en barnløs kvinne, som elsker barn, men ikke ønsker noen selv. Kanskje har hun tre barn, og kanskje har hun ingen, men ønsker det sterkt. Det er iallefall ikke noen av oss venninner som endte opp med menn som lignet dem vi beskrev i ønskene våre. Det er bra menn likevel, og nå ler vi mer av "kravene" våre enn å savne det vi ikke fikk. Kjærligheten er fin slik! Når den treffer skyver den fullstendig bort teite ønskelister. 12
annebanane Skrevet 13. oktober 2018 #12 Skrevet 13. oktober 2018 (endret) Skulle jeg virkelig gå inn i et forhold med en mann med barn må barna være eldre og helst utflyttet/nær utflytting. Du har etter min mening enda små barn. I tillegg til barnløse: Hva med kvinner med eldre barn enn dine egne? Disse er nær den tilværelsen du søker, og vil nok på mange måter kunne være mer forståelig om deg og din livsstil med barn. Endret 14. januar 2023 av annebanane 12
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #13 Skrevet 13. oktober 2018 5 timer siden, Odyssé skrev: Jeg er en nyskilt mann midt i førtiårene med to barn (9 og 11). Jeg ønsker meg etterhvert en livsledsager som jeg kan bli gammel med og som vil kunne være en god stemor for mine barn. Jeg orker ikke tanken på å få flere barn (men kan hende jeg vil med den rette?). Før jeg ble skilt var jeg godt fornøyd med to barn. Jeg ønsket meg aldri en attpåklatt - jeg så i stedet fram til en ny tilværesle om få år, en hvor jeg og kona atter engang kunne ha fult fokus på hverandre og egne interesser. Misforstå meg rett, jeg elsker barna mine - jeg klarer knapt å leve en dag uten dem, men jeg ser også fram til de blir større. Enda mindre ønskelig enn å hatt en attpåklatt med eksen er å få barn med flere kvinner - som blir eksponentielt mer komplisert om heller ikke forhold nummer to varer. Å bli sammen med en dame som har barn fra tidligere forhold virker også strevsomt. Det aller værste må være en kombinasjon. Med andre ord, jeg vil ha en dame som ønsker hverken å føde barn til verden eller adoptere dem. Samtidig ønsker jeg meg en som er glad i barn - de bare ønsker ikke å ha et primæransvar, gå gravid, gå i ammetåka, føde, etc. Nå har det seg også slik at jeg nå som regel titrekkes oftere av kvinner som er 10-15 år yngre i både kropp og sjel enn de fleste kvinner på min egen alder. Jeg har riktig nok møtt flere flotte "ungdommelige" kvinner på min egen alder jeg lett kunne falt for, men det er langt mellom dem - og de er alle opptatt - dessverre. Jeg sier "dessverre" fordi dette ville helt klart vært det enkleste og beste... fordi barnløse kvinner på min egen alder stort sett har lagt ideer om å få barn bak seg (enten frivillig eller ufrivillig). Jeg finner derimot at veldig mange kvinner på 30-35 år ønsker barn, og det raskt. Mange kvinner i denne alderen føler at tiden ikke lenger er på deres side. I alle tilfeler ville jeg helst vært kjærester noen år før jeg kunne vurdert å få barn. Er det utopisk å håpe på å finne en kvinne med følgende kriterier: 30-35 år Vil ikke ha barn Vil neppe endre mening i så stor grad at jeg må bøye meg eller se forholdet tæres i filler Liker mine eksisterende barn godt Nå finnes det jo også infertile damer som er ufrivillig barnløse, men dette er bare sørgelig. Synes det blir feil å si jeg ønsker meg en dame som ønsker barn men som ikke kan få det (selv om en slik kvinne absolutt ville blitt vurdert). Hvilke tanker har dere om dette? ---- Det er ikke så mange 30-35 årige kvinner som finner en 45-årig mann tiltrekkende fremfor en mann nærmere deres egen alder. Du er jo selv over middagshøyden, dvs ikke ungdommelig i kropp og skinn, så hvorfor synes du det er greit at f.eks. en 30-årig dame skal være sammen med deg, du blir da hele 15 år eldre enn henne? Bare lurer på hvordan du tenker og rasjonaliserer rundt dette. DU skal ha noe ungdommelig, men synes det er greit at HUN har en såpass mye eldre partner? Hun vil jo sannsynligvis etter noen år dumpe deg til fordel for noen nærmere hennes alder. Anonymkode: 05cb5...b99 13
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #14 Skrevet 13. oktober 2018 Finn deg noen på din egen alder som har voksne barn. Anonymkode: 9d20b...e5f 5
Gjest Mass Skrevet 13. oktober 2018 #15 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg tror nok du lettere finner kjærligheten med en kvinne i den alderen dersom du endrer kravet fra "ønsker en kvinne uten barn som ikke vil ha egne barn" til å fokusere på "ønsker en kvinne som ikke vil ha flere barn" dersom du ikke ønsker flere barn.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #16 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er 32 år og må inrømme at jeg ikke hadde vurdert å bli sammen med en så gammel mann. Tror damer i tidlig 30-årene føler seg nærmere 20-årene en midten av 40-årene. Hvorfor ikke finne ei dame på rundt 45? Da er jo sjansen mye større for at hun ikke vil ha flere barn. Hvis jeg skulle falt for en 45- åring måtte du vært urolig kjekk Anonymkode: 68f3a...63a 2
bettsa Skrevet 13. oktober 2018 #17 Skrevet 13. oktober 2018 Slik var min eks kjæreste. 40+ med barn fra før. Jeg 30 år uten barn men ønsket mine egne. Jeg gjorde det etterhvert slutt da han ikke kunne gi meg det jeg ønsket meg. Fant meg ny mann nær min alder og fikk egne barn. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #18 Skrevet 13. oktober 2018 Morsomt det der, at menn på 40+ så ofte kun tiltrekkes av kvinner som er en del yngre Jeg er 30-35, og om jeg hadde vært singel så hadde jeg ikke gått for en fraskilt tobarnspappa som er 10 år eldre enn meg. Som en over her sa: kutt ut listestyret. Kanskje du treffer ei dame, kanskje hun passer kravene dine, kanskje ikke. Det du må være tydelig på fra første stund er at du ikke vil ha flere barn. Så får du se hva hun sier. Hun finnes nok, hun som er 30, frivillig barnløs men som ønsker å være stemor for dine unger. Men da tror jeg du må lete godt og lenge, for å si det sånn. De frivillige barnløse er kanskje glade i barn, men hvorfor skal de ønske å ha dine barn i hus hvis de ikke vil ha egne barn? Det høres bare snodig ut. Anonymkode: a4009...c1b 12
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #19 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er k kategorien, dog noen få år for gammel. Mitt problem her er en mann som aller helst tiltrekkes av inntil 15 år yngre damer. Anonymkode: 4d6fd...fde 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #20 Skrevet 13. oktober 2018 Det mest uattraktive jeg vet er menn som utelukkende jakter damer som er yngre enn dem, så nei takk! Har møtt mange nok menn som hevder de gjør det fordi de er så unge til sinns, men har møtt enda flere menn som er blottet for selvinnsikt... Anonymkode: 5d210...67c 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå