Gå til innhold

Bestemor vil ikke ha et barnebarn som heter Finn, hun presser på for "Nathaniel"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket navn liker dere best? Jeg og samboer er blitt glade i navnet Finn, men svigermor/bestemor nærmest presser oss til å velge et annet navn. Det er så klart vi foreldre som bestemmer, men vi har jo også ansvar for å løse slike familiekonflikter da vi ikke vil at sønnen vår skal bli født inn i en krangel pga et navn av alle ting.

Hun presserb så på for at vi skal kalle den lille Nathaniel. Det er to vidt forskjellige navn, så jeg blir usikker. Samboer er konfliktsky så han tør ikke snakke henne imot, men jeg vet han liker Finn best.

Hva hadde dere gjort? Ingen av navnene har noe familierelatert bak seg, det er ikke oppkalling eller noe sånt. Men han er liksom blitt vår lille Finn. Prøver å vende meg til tanken på at han kanskje blir hetende Nathaniel nå.

Uansett hva så har jeg tenkt at det navnet han ikke får kan være et mellomnavn som ikke skal brukes, men som altså vil være "på papiret."

Hvis dere kun tenker på navnet og ikke hvem som bestemmer, hva liker dere best?

Finn Nathaniel

eller

Nathaniel Finn

Anonymkode: a21f2...d17

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvfølgelig skal dere foreldre bestemme navnet. Her er det bestemor som er "rosablogger".

Endret av Mystic woman
Tilføyelse.
  • Liker 27
Skrevet

Finn Nathaniel? Vil du ha en gutt som kommer til å bli mobbet resten av livet?! Seriøst, dere må da vel få lov å bestemme navnet selv, du snakker om familiekonflikter pga dette?

Finn er kult alene, Nathaniel er bare harry! 

Anonymkode: 55f9b...0d9

• Liker 24
Skrevet

Og derfor kommer jeg ikke til å dele navnet før babyen er ute..🙈

For å svare på spørsmålet syns jeg Finn Nathaniel var finest, men for meg blir det litt «pest eller kolera», da jeg ikke syns navnene passet så godt sammen. Gå for Finn, om det er det dere ønsker! 😄❤️

Anonymkode: e37c9...30d

• Liker 13
Skrevet

Er dette tull? Hvis ikke  gå for Finn. Det kommer han til å være ganske alene om i aldersgruppa. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde gått for det navnet dere er enige om. Finn som eneste fornavn hadde jeg dog ikke valgt men Finn Olav feks, det liker jeg. 

Anonymkode: 156ad...ff1

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Mystic woman said:

Selvfølgelig skal dere foreldre bestemme navnet. Her er det bestemor som er "rosablogger".

Jeg tror det er en tulletråd nettopp pga at bestemor liksom skulle foreslå Nathaniel.

Tror en bruker morer seg med å lage "morsomme" navnetråder i kveld.

Anonymkode: 67cec...07f

• Liker 4
Skrevet

Finn er finest alene, og Nathaniel heter "annenhver" unge. Svigerbor bestemmer ikke, gjør som dere vil!

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er en tulletråd nettopp pga at bestemor liksom skulle foreslå Nathaniel.

Tror en bruker morer seg med å lage "morsomme" navnetråder i kveld.

Anonymkode: 67cec...07f

Er et navn fra sagan om isfolket og dermed et navn en bestemor fint kunne ha likt. Men navnet Finn er forferdelig i seg selv og enda verre sammen med et annet navn. Navn som er ord som blir brukt ofte er veldig dumt å bruke. Finner du Nathaniel? osv, resten av livet

Anonymkode: 2b761...2a6

Skrevet

Heller Finn enn Nathaniel, føler Nathaniel er godt på vei til Harry status 🙄 liker og at Finn er eit navn alle liker men få heiter, men fungere dårliger på engelsk da🤔 men det gjør mange navn 

Anonymkode: 94167...bd1

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heller Finn enn Nathaniel, føler Nathaniel er godt på vei til Harry status 🙄 liker og at Finn er eit navn alle liker men få heiter, men fungere dårliger på engelsk da🤔 men det gjør mange navn 

Alle kjenner men få heiter*

Skrevet

Bare Finn. Svigermor har ingenting hun skulle ha sagt i denne saken :klaske:

• Liker 7
Skrevet

Han kommer til å bli kalt fir Finn.no

Anonymkode: 26f53...2e8

• Liker 4
Skrevet

Drit i hva hun syns. Besteforeldre bør ikke blande seg i hva navn barnet får, i alle fall ikke hvis begge foreldrene er enige. Kall ungen din Finn, du. ;) 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer til å bli kalt fir Finn.no

Anonymkode: 26f53...2e8

Hvem leter du etter Finn, fant du noe Finn, Finn 7 feil. Listen er utømmelig.

Anonymkode: 2b761...2a6

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket navn liker dere best? Jeg og samboer er blitt glade i navnet Finn, men svigermor/bestemor nærmest presser oss til å velge et annet navn. Det er så klart vi foreldre som bestemmer, men vi har jo også ansvar for å løse slike familiekonflikter da vi ikke vil at sønnen vår skal bli født inn i en krangel pga et navn av alle ting.

Hun presserb så på for at vi skal kalle den lille Nathaniel. Det er to vidt forskjellige navn, så jeg blir usikker. Samboer er konfliktsky så han tør ikke snakke henne imot, men jeg vet han liker Finn best.

Hva hadde dere gjort? Ingen av navnene har noe familierelatert bak seg, det er ikke oppkalling eller noe sånt. Men han er liksom blitt vår lille Finn. Prøver å vende meg til tanken på at han kanskje blir hetende Nathaniel nå.

Uansett hva så har jeg tenkt at det navnet han ikke får kan være et mellomnavn som ikke skal brukes, men som altså vil være "på papiret."

Hvis dere kun tenker på navnet og ikke hvem som bestemmer, hva liker dere best?

Finn Nathaniel

eller

Nathaniel Finn

Anonymkode: a21f2...d17

Svigermor mente vi oppkalte datteren vår etter djevelen selv (har en trangsynt svigermor som misliker denne personen sterkt som ikke klare å sette pris på grunnen til at datteren vår heter dette)

Ja, det har vært litt sårt for mannen min de gangene hun har dratt opp dette, men hun er da fortsatt glad i jenta! 

Anonymkode: f4638...4d8

Skrevet

Nathaniel er et bibelsk navn. Er det derfor din bestemor liker det? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

*

Endret av Lalala123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...