AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #1 Skrevet 12. oktober 2018 Hvilket navn liker dere best? Jeg og samboer er blitt glade i navnet Finn, men svigermor/bestemor nærmest presser oss til å velge et annet navn. Det er så klart vi foreldre som bestemmer, men vi har jo også ansvar for å løse slike familiekonflikter da vi ikke vil at sønnen vår skal bli født inn i en krangel pga et navn av alle ting. Hun presserb så på for at vi skal kalle den lille Nathaniel. Det er to vidt forskjellige navn, så jeg blir usikker. Samboer er konfliktsky så han tør ikke snakke henne imot, men jeg vet han liker Finn best. Hva hadde dere gjort? Ingen av navnene har noe familierelatert bak seg, det er ikke oppkalling eller noe sånt. Men han er liksom blitt vår lille Finn. Prøver å vende meg til tanken på at han kanskje blir hetende Nathaniel nå. Uansett hva så har jeg tenkt at det navnet han ikke får kan være et mellomnavn som ikke skal brukes, men som altså vil være "på papiret." Hvis dere kun tenker på navnet og ikke hvem som bestemmer, hva liker dere best? Finn Nathaniel eller Nathaniel Finn Anonymkode: a21f2...d17 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 12. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Finn Nathaniel eller Nathaniel Finn Stakkars barn. Anonymkode: 67cec...07f 56
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 12. oktober 2018 Hvorfor skal bestemor bestemme barnets navn? Hadde aldri brydd meg om hva en bestemor mente om navnet vi valgte til vårt barn! Anonymkode: bd56e...afb 56
Mystic woman Skrevet 12. oktober 2018 #4 Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Selvfølgelig skal dere foreldre bestemme navnet. Her er det bestemor som er "rosablogger". Endret 12. oktober 2018 av Mystic woman Tilføyelse. 27
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #5 Skrevet 12. oktober 2018 Finn Nathaniel? Vil du ha en gutt som kommer til å bli mobbet resten av livet?! Seriøst, dere må da vel få lov å bestemme navnet selv, du snakker om familiekonflikter pga dette? Finn er kult alene, Nathaniel er bare harry! Anonymkode: 55f9b...0d9 24
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #6 Skrevet 12. oktober 2018 Og derfor kommer jeg ikke til å dele navnet før babyen er ute..🙈 For å svare på spørsmålet syns jeg Finn Nathaniel var finest, men for meg blir det litt «pest eller kolera», da jeg ikke syns navnene passet så godt sammen. Gå for Finn, om det er det dere ønsker! 😄❤️ Anonymkode: e37c9...30d 13
Gneis Skrevet 12. oktober 2018 #7 Skrevet 12. oktober 2018 Er dette tull? Hvis ikke gå for Finn. Det kommer han til å være ganske alene om i aldersgruppa. 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #8 Skrevet 12. oktober 2018 Jeg hadde gått for det navnet dere er enige om. Finn som eneste fornavn hadde jeg dog ikke valgt men Finn Olav feks, det liker jeg. Anonymkode: 156ad...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #9 Skrevet 12. oktober 2018 33 minutter siden, Mystic woman said: Selvfølgelig skal dere foreldre bestemme navnet. Her er det bestemor som er "rosablogger". Jeg tror det er en tulletråd nettopp pga at bestemor liksom skulle foreslå Nathaniel. Tror en bruker morer seg med å lage "morsomme" navnetråder i kveld. Anonymkode: 67cec...07f 4
Meadow Skrevet 12. oktober 2018 #10 Skrevet 12. oktober 2018 Finn er finest alene, og Nathaniel heter "annenhver" unge. Svigerbor bestemmer ikke, gjør som dere vil! 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #11 Skrevet 12. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er en tulletråd nettopp pga at bestemor liksom skulle foreslå Nathaniel. Tror en bruker morer seg med å lage "morsomme" navnetråder i kveld. Anonymkode: 67cec...07f Er et navn fra sagan om isfolket og dermed et navn en bestemor fint kunne ha likt. Men navnet Finn er forferdelig i seg selv og enda verre sammen med et annet navn. Navn som er ord som blir brukt ofte er veldig dumt å bruke. Finner du Nathaniel? osv, resten av livet Anonymkode: 2b761...2a6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #12 Skrevet 12. oktober 2018 Heller Finn enn Nathaniel, føler Nathaniel er godt på vei til Harry status 🙄 liker og at Finn er eit navn alle liker men få heiter, men fungere dårliger på engelsk da🤔 men det gjør mange navn Anonymkode: 94167...bd1 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #13 Skrevet 12. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heller Finn enn Nathaniel, føler Nathaniel er godt på vei til Harry status 🙄 liker og at Finn er eit navn alle liker men få heiter, men fungere dårliger på engelsk da🤔 men det gjør mange navn Anonymkode: 94167...bd1 Alle kjenner men få heiter* Anonymkode: 94167...bd1
Doge Skrevet 12. oktober 2018 #14 Skrevet 12. oktober 2018 Bare Finn. Svigermor har ingenting hun skulle ha sagt i denne saken 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #15 Skrevet 12. oktober 2018 Han kommer til å bli kalt fir Finn.no Anonymkode: 26f53...2e8 4
Chiyo Skrevet 12. oktober 2018 #16 Skrevet 12. oktober 2018 Drit i hva hun syns. Besteforeldre bør ikke blande seg i hva navn barnet får, i alle fall ikke hvis begge foreldrene er enige. Kall ungen din Finn, du. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #17 Skrevet 12. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kommer til å bli kalt fir Finn.no Anonymkode: 26f53...2e8 Hvem leter du etter Finn, fant du noe Finn, Finn 7 feil. Listen er utømmelig. Anonymkode: 2b761...2a6 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #18 Skrevet 12. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilket navn liker dere best? Jeg og samboer er blitt glade i navnet Finn, men svigermor/bestemor nærmest presser oss til å velge et annet navn. Det er så klart vi foreldre som bestemmer, men vi har jo også ansvar for å løse slike familiekonflikter da vi ikke vil at sønnen vår skal bli født inn i en krangel pga et navn av alle ting. Hun presserb så på for at vi skal kalle den lille Nathaniel. Det er to vidt forskjellige navn, så jeg blir usikker. Samboer er konfliktsky så han tør ikke snakke henne imot, men jeg vet han liker Finn best. Hva hadde dere gjort? Ingen av navnene har noe familierelatert bak seg, det er ikke oppkalling eller noe sånt. Men han er liksom blitt vår lille Finn. Prøver å vende meg til tanken på at han kanskje blir hetende Nathaniel nå. Uansett hva så har jeg tenkt at det navnet han ikke får kan være et mellomnavn som ikke skal brukes, men som altså vil være "på papiret." Hvis dere kun tenker på navnet og ikke hvem som bestemmer, hva liker dere best? Finn Nathaniel eller Nathaniel Finn Anonymkode: a21f2...d17 Svigermor mente vi oppkalte datteren vår etter djevelen selv (har en trangsynt svigermor som misliker denne personen sterkt som ikke klare å sette pris på grunnen til at datteren vår heter dette) Ja, det har vært litt sårt for mannen min de gangene hun har dratt opp dette, men hun er da fortsatt glad i jenta! Anonymkode: f4638...4d8
Perelandra Skrevet 12. oktober 2018 #19 Skrevet 12. oktober 2018 Nathaniel er et bibelsk navn. Er det derfor din bestemor liker det? 1
Lalala123 Skrevet 13. oktober 2018 #20 Skrevet 13. oktober 2018 (endret) * Endret 13. oktober 2018 av Lalala123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå