AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #1 Skrevet 12. oktober 2018 nå mener jeg ikke med sykdommer og alvorlige ting, men generelt skremme dem. Med ting som spøkelser og slik. Det var ganske vanlig da jeg var yngre, men i dag virker det som barn er veldig lettskremt? Ser faktisk at enkelte storesøsken skremmer sine småsøsken akkurat slik deres far eller andre eldre i familien skremte dem.. er det et arvelig gemytt? Anonymkode: b1588...3fd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Kanskje. Trodde ikke det var vanlig at foreldre skremmer barn. Hva skulle det være godt for? Har ikke hørt om at dette har skjedd. Anonymkode: 34e84...280 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Momo appen😱 Anonymkode: d59b3...a82
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 No kan du ikke skremme eller gjøre noenting før du blir meldt til barnevernet! Vær forsiktig! Ikke kjefte eller gjør noe som kan slå tilbake på deg.. Bare lærere og sfo folk som kan skrike og kjefte tydligvis.. Anonymkode: e902d...79b 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 Da jeg var liten fikk jeg mange skumle historier om nøkken. Dere som ikke vet hva nøkken er, det er en skummel skikkelse som lever i innsjøer og vann. Grunnen? Vi hadde hytte ved ett vann, min far (som fortalte disse historiene) kunne ikke svømme. Så ja, jeg ble redd for den innsjøen, så jeg gikk ikke nær den alene. Preventiv effekt egentlig. Anonymkode: afb6d...40b 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var liten fikk jeg mange skumle historier om nøkken. Dere som ikke vet hva nøkken er, det er en skummel skikkelse som lever i innsjøer og vann. Grunnen? Vi hadde hytte ved ett vann, min far (som fortalte disse historiene) kunne ikke svømme. Så ja, jeg ble redd for den innsjøen, så jeg gikk ikke nær den alene. Preventiv effekt egentlig. Anonymkode: afb6d...40b Ja, Nøkken...og Dodraugen med de grønne slimete fingrene🙈🙈 Ble fortalt historier og eventyr som liten, og har vel ikke lagt noe imellom med å lese eventyr om tusser og troll for mine barn. Jeg mener at det er viktig at ikke fortellertradisjonen og eventyrene dør ut, og mener at mange barn er alt for sarte i dag og blir skjermet for alt. Barna får sjokk når de skal stå på egne bein og møte verdenen utenfor sin trygge familiesirkel. Anonymkode: 9a5fc...903 3
lillesky Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 Tråden er ryddet for personangrep. /lillesky (mod)
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 Noen unger i dag de tåler serøst ingenting. I gamle dager fortalte de grusomme eventyr til unger med troll. I dag må man være så forsiktig med det man sier at vi ikke kan være normale mennesker lenger, men pedagogiske roboter.😛 Det vi får ut av dette blir unger som ikke tåler å høre noe og blir kanskje redde for alt mulig som voksne. Anonymkode: 791c3...971
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 Enig i at barn skal tåle litt skremmende eventyr etc. Men greit å vente til de er 5-6 år, da. Anonymkode: c557d...de4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå