Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg søker etter noe konkret å feste ordene i kortene på. Feks. De forteller meg om en person som er på vei ut av livet ditt. Da vil jeg jo gjerne tenke at det sikkert er eksen til søstera mi, siden de nettopp har gjort det slutt. Er dette rett tankegang?

Anonymkode: 4f9e7...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett tankegang er å tolke kortene utfra det du kjenner til og som er aktuelt i situasjonen. Vær så åpen som mulig framfor å prøve å "tvinge fram" et svar. Husk at det uansett blir veldig subjektivt og personlig utifra det du kjenner til.

Anonymkode: 51ef9...9fa

Skrevet

Slike kort snakker mot seg selv hele tiden. Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå dersom man skal tro på ALT disse kortene sier. Har vært frustrert over en situasjon lenge jeg også, og kan gå inn på sider til såkalte klarsynte bare for å se på kortene. Du skal velge et kort som du retter oppmerksomheten mot først. Dette har et nummer. 
Hele tiden så er det jo noe du skal, men så har ikke ting forandret seg. Jeg tror vi selv bare analyserer oss frem til ting gjennom de, og prøver å gjette oss frem til hvem eller hva det er. 
"Nye muligheter er i vente" ja vel, er det en ny jobb, en ny partner , en ny sjanse? 
"det kan friste, men fornuften forteller deg kanskje noe annet?" ok, du skal med andre ord ikke gjøre det som frister deg mes?!
"ikke ignorer følelsene dine, kjenn på dem og lytt til dem" ok?? sa ikke nettopp et kort at jeg skulle la være? 
Derfor sliter jeg med å tro på slike kort.
Dessuten er det man ser mest "gi slipp på det som var" Ok, kan like gjerne gi slipp på hele livet. For om et sekund er DETTE fortiden.

Anonymkode: d3f80...7e8

Skrevet

Takk for svar :) ja, blir jo rart om man får beskjed om store endringer hver dag :)

Skrevet

Jeg vil gjerne si dette:

Etter å ha holdt på med tarot i 30 år, har jeg forlengst sett at kortene kun er et verktøy for din egen intuisjon, det du allerede har i din viten, også den ubevisste viten. Tarotkort er ikke et magisk orakel som gir deg svar på noe du selv ikke har evne til å vite. Tarotkort er ikke noe som virker av seg selv eller gir deg noe utenfra.

Jeg vil sammenligne tarot med det du kan oppleve i meditasjon, eller med å studere dine egne drømmer. Du får minst like mange svar, om ikke fler, ved å studere drømmene dine.

• Liker 1
Skrevet

Kloke ord! Noe får jeg til å rime, andre ting blir helt lost. Som da jeg spør om fruktbarhet, nytt liv og får fem mynter - som jeg ikke synes har noe med den spurte sammenhengen å gjøre :) bortsett fra at fem kan bety en familie på 5. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kloke ord! Noe får jeg til å rime, andre ting blir helt lost. Som da jeg spør om fruktbarhet, nytt liv og får fem mynter - som jeg ikke synes har noe med den spurte sammenhengen å gjøre :) bortsett fra at fem kan bety en familie på 5. 

I følge tradisjonen betyr fem mynter tap eller fravær av materielle besittelser og materiell status. "Materiell"(mynter) omfatter i tarot penger, eiendom, hjem, status i samfunnet, familie, inntekt fra arbeid, fysisk velvære, de fysiske realitetene i ditt liv. Når du får fem mynter-kortet, ser jeg det som et negativt svar på ditt spørsmål, dessverre. Husk at de svarene du får, ikke er evigvarende :)

Skrevet

Det kan se ut som jeg motsier meg selv i de tidligere innleggene, men altså:

Tarot er en oversikt over symboler, et slags alfabet. Symbolene er utformet av mennesker, på grunnlag av symboler i den menneskelige psykologi og hvordan psykologien uttrykker seg intuitivt, sånn som i drømmer, visjoner, meditasjon. Disse symbolene er også preget av når og hvor de ble utformet.

Hva symboler betyr for oss, ser i mange tilfeller ut til å være grunnleggende og kanskje medfødt, mange symboler er også tillært, og hvordan vi forholder oss til symbolene er i stor grad subjektivt og personlig.

Menneskeheten besitter og bruker myriader av symboler, varierende gjennom tidene og hvor i verden du befinner deg. Ett symbol kan også bety forskjellige ting for mennesker, alt etter tid, sted, kultur, person.

Derfor kan symbolene som dukker opp i drømmer eller tarot, bety forskjellige ting alt etter personen som opplever symbolene. Samtidig som det kan finnes en tradisjonell tolkning av symbolene.

Hvilken tolkning er mest aktuell for den enkelte? Hva betyr hvert symbol egentlig for hver og en av oss? Fasiten varierer alt etter hvem det gjelder. Det er opp til oss selv å finne ut av denne fasiten; les gjerne om symboltolkning, men lær deg å kjenne deg selv og dine personlige tolkninger- det mest nærliggende og kanskje mest givende er å studere egne drømmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...