Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Jeg vurderer for tiden å tilby å stalle opp dyr som skal omplasseres, mest aktuelt er nok ulike burdyr, da jeg ikke vil frike ut katten vår. Vi har god plass, og foreløpig har jeg god tid til å ta meg av dyra. Jeg har også mye erfaring med dyrehold fra tidligere. Men så har jeg noen betenkeligheter - jeg vil for eksempel kunne si nei til å ta i mot dyr i perioder hvor vi ikke har tenkt å være hjemme (ferier, jobbsammenheng...), jeg vil kunne si nei til å ta i mot dyr om det ikke passer lengre, og jeg er bekymret for å "måtte" beholde dyr som ikke blir omplassert videre. Kanskje jeg rett og slett ikke er etablert nok til å være forvert. Er det noen her som har vært "fosterforeldre" for dyrebeskyttelsen e.l, og hvordan er/var det? Kan man være vert sånn "innimellom", for eksempel for ett dyr til det blir omplassert og deretter ha en pause? Bor for øvrig i nærheten av Trondheim.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Jeg har hatt noen katter på besøk Du MÅ være streng med organisasjonen. Vertene skal ikke "måtte" overta dyr, men jeg om flere som ikke har hatt samvittighet til å la være. Du bestemmer selv hvor mange og når du kan ha dyr på omplassering. Hvis det ikke passer, så er det bare å si nei. Men det var veldig hyggelig å ha besøk av noen puser innimellom Hadde ikke kjæresten min vært allergisk, så hadde jeg fortsatt vært det
Cherie Skrevet 20. mars 2005 #3 Skrevet 20. mars 2005 Vurderte også og være sånn avlastnings hjem eller hva jeg skal kalle det. informasjonen vi fikk da er at du styrer slike ting helt selv. Altså hvor mange dyr, hla slags dyr og når. Bor forresten også i trondheim. Slike steder må jo nesten basere seg på fleksibilitet for å få nok folk ...
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #4 Skrevet 21. mars 2005 Takk for svar:) Jeg har kikka litt på nettsidene til ulike dyrevernorganisasjoner, og det virker jo som de har litt ulikt fokus. Noen tar seg bare av hunder eller katter, noen harb både kriseomplassering/dyrevernsaker og "vanlig" omplassering osv. Har noen gode eller mindre gode erfaringer med konkrete organisasjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå