Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Kan dette erstatte en vanlig hårkur? Har foliestripet(bleket) hår.

Skrevet

Kuren er helt grei å bruke i og for seg, men meningen er jo at man skal ta olaplex behandling når man er hos frisøren og man skal farge håret (vet ikke om de kan gjøre det når du skal bleke det også) De to første trinnene i behandlingen gjør du hos frisøren. Det tredje steget er hårkuren. Slik jeg har forstått det i allefall. Jeg har kun kjøpt kuren og den fungerer helt greit som andre kurer.

Skrevet

Sånn jeg har forstått det består selve Olaplex kuren av tre type behandlinger. 1 og 2 blandes i hårfarge hos frisør og brukes i vasken etter farging mens 3 er som en hårkur hjemme. Har sett man kan kjøpe 1 og 2 på nett og så det er sikkert en del som prøver frisørbehandlingen hjemme óg :)

Jeg har prøvd å sette meg inn i det og lest en del reviews og fant ut at flere var mer fornøyd med olaplex balsamen (og sjampo) enn nr 3 hårkuren. For den fungerer visst ikke som hårkur i det hele tatt, gjør ikke håret mykt og lett å hanskes med men "bare" tilfører masse næring. Så man må bruke annen hårkur i tillegg og de fleste frisørmerke hårkurer i dag har like mye næring og proteiner(?) i. Jeg endte opp med å kjøpe olaplex sjampoen og balsamen nylig og fortsetter med min Kerastase hårkur enn så lenge. Hvis jeg er veldig fornøyd med de olaplex produktene jeg har kjøpt så kan de hende jeg også kjøper hårkuren/nr 3 behandlingen dems men har skjønt det sånn at den ikke er som hårkur sånn vi kjenner hårkur og at eget kur produkt uansett må brukes, mange skrev de fikk stivt hår umulig å gre ut når de forventet mykt og balsamert som det blir av vanlige hårkurer. Men ekke i tvil om at alle olaplex produktene nærer og reparerer godt :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Da går jeg til innkjøp av en vanlig hårkur. Kom gjerne med tips!😊

Skrevet

Olaplex er superbra, det gjør mitt noe mishandlete, slitte og svake hår mye sterkere og finere.

Det er mer en kur som gir bedre hårkvalitet innenfra enn den klassiske silkonbaserte fukt-kuren som gir en intens balsameffekt og gjør håret glatt og silkemykt utenpå. Så du må kombinere begge deler om du både vil styrke håret og ha den klassiske effekten med at det blir mykt og glansfullt.

Samme med proteinkurer, folk tror at all hårkur=balsam når noen av de beste og mest oppbyggende kurene egentlig gjør håret tørt og stritt for seg selv, og må kombineres med en kur som gir fukt.

Skrevet
1 time siden, Paddepia skrev:

Sånn jeg har forstått det består selve Olaplex kuren av tre type behandlinger. 1 og 2 blandes i hårfarge hos frisør og brukes i vasken etter farging mens 3 er som en hårkur hjemme. Har sett man kan kjøpe 1 og 2 på nett og så det er sikkert en del som prøver frisørbehandlingen hjemme óg :)

Jeg har prøvd å sette meg inn i det og lest en del reviews og fant ut at flere var mer fornøyd med olaplex balsamen (og sjampo) enn nr 3 hårkuren. For den fungerer visst ikke som hårkur i det hele tatt, gjør ikke håret mykt og lett å hanskes med men "bare" tilfører masse næring. Så man må bruke annen hårkur i tillegg og de fleste frisørmerke hårkurer i dag har like mye næring og proteiner(?) i. Jeg endte opp med å kjøpe olaplex sjampoen og balsamen nylig og fortsetter med min Kerastase hårkur enn så lenge. Hvis jeg er veldig fornøyd med de olaplex produktene jeg har kjøpt så kan de hende jeg også kjøper hårkuren/nr 3 behandlingen dems men har skjønt det sånn at den ikke er som hårkur sånn vi kjenner hårkur og at eget kur produkt uansett må brukes, mange skrev de fikk stivt hår umulig å gre ut når de forventet mykt og balsamert som det blir av vanlige hårkurer. Men ekke i tvil om at alle olaplex produktene nærer og reparerer godt :)

Jeg fikk beskjed om dette når jeg kjøpte den kuren, og det er fint at noen frisører sier fra så man ikke opplever å bli skuffet. Altså at håret kom ikke til å føles som med andre kurer. Men så bruker jeg en veldig go balsam etter å ha skylt den ut så ble det godt resultat for meg, og jeg merket forskjell på håret når jeg brukte kuren et par ganger i uka. 😊 Har et skadet hår pga farging og bleking. 

Skrevet

Heter du Sabrina? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...