Pixeli Skrevet 12. oktober 2018 #1 Skrevet 12. oktober 2018 Hei!😊 Fullammer datteren min på 3 uker og har veeeeldig lyst på julebrus akkurat nå, hehe. Har hørt at å drikke brus når man ammer kan gi magevondt hos babyen, ikke pga kullsyren, men andre stoffer som er i brus. Noen som har noen erfaringer å dele når det kommer til det å drikke brus og amming?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #2 Skrevet 12. oktober 2018 Brus har aldri vært noe problem for meh Anonymkode: dab5c...6e7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #3 Skrevet 12. oktober 2018 3 minutter siden, Pixeli said: Har hørt at å drikke brus når man ammer kan gi magevondt hos babyen, ikke pga kullsyren, men andre stoffer som er i brus. Det er bare noe noen har innbilt seg. Anonymkode: 3e8e1...758
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #4 Skrevet 12. oktober 2018 Ingen problem her heller! Lurer på hvordan kullsyre evt skulle kommet over i morsmelk. Anonymkode: 6f3f3...48b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #5 Skrevet 12. oktober 2018 I følge ammehjelpen.no er det svært lite som går over i melken. Ikke engang løk, kål osv er bevist. Brus står nevnt, sjekk her :) https://ammehjelpen.no/artikkel/99/Hva-kan-du-spise Anonymkode: 31d98...dae 1
Arkana Skrevet 12. oktober 2018 #6 Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Kullsyre går ikke over i morsmelken så det påvirker ikke babyen. Derimot kan brus med koffein eller kunstige søtningsstoffer påvirke babyen. Jeg ville uansett hatt som utgangspunkt at alt kan spises og drikkes og så heller evt eliminere enkelte mattyper hvis babyen mot formodning skulle få plager. Og så er det greit å huske at babyer kan være urolig og ha magevondt helt uten at det har med mors kosthold å gjøre. Endret 12. oktober 2018 av Arkana 3
Vera Vinge Skrevet 12. oktober 2018 #7 Skrevet 12. oktober 2018 Jeg har vært forsiktig med kullsyre hos mine nyfødte, men det er mest bare en overforsiktighet fra min side. Dvs har holdt meg unna ting jeg har tenkt kunne gi mor luft i magen, av frykt for at babyen skulle kunne reagere på det. Rett og slett fordi jeg fikk høre fra flere hold da jeg fikk min første at man kunne spise hva som helst. Men hadde jeg vært litt mer obs på å se sammenheng mellom inntak av erter og løk, for å nevne noe, kunne vi kanskje spart oss for noen fryktelige første netter med eldstemann. Jeg oppdaget at han reagerte med mer intens gråt enn vanlig ved inntak av andre ting også, men han var nok sensitiv i magen i utgangspunktet. Det sies at disse sammenhengende ikke er bevist, men jeg mener at hvis man har en baby som plages med magen, ville jeg notert meg om det var noe mønster etter inntak av visse ting. Så ja, jeg blir litt irritert når noen påstår at det overhodet ikke er noen sammenheng mellom mors inntak og magevondt. Men det trenger over hodet ikke være noen sammenheng, og de fleste babyer reagerer sikkert ikke. Mitt mest sensitive barn reagerte ikke på jordbær, som f.eks. min svigermor mener ingen babyer tåler at man spiser. Gjengangere er vel erter/bønner, kålgrønnsaker, løk og druer, og mye koffein, men det er jo bare det mest typiske, ikke noe alle skal holde seg unna. Men ok å vite om, syns jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #8 Skrevet 12. oktober 2018 Ta deg julebrus du! Ikke noe farlig    http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/ammende/  Anonymkode: e8fa0...625
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå