Gå til innhold

Jemmen. Er vi i fattigdomsgrensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utbetalt litt i overkant av 26.000,- kr etter skatt er trekt. Og fikk høre på en anna tråd her inne at jeg og mine 2 barn (som jeg har 50/50) er i fattigdomsgrensen.

Er det virkelig lite utbetalt? Sitter ofte igjen med 5000-6000,- kr når neste lønning kommer på konto. Sparer noe av det, og betaler ekstra ned på billån og/eller studielån.

Vi lever nok noe sparsommelig, men ikke så kjempe. Vi koser oss noe på kafe 1 gang i uka, kjøper inn ekstra godt til helgene vi har sammen. Kan dog sløse mindre med mat, er mye som blir kastet med 2 små. Klær kjøper vi både nytt og brukt.

Jeg har faste utgifter som 4000,- kr i husleie, billån 3000,-, studielån 16000,-, canal digital, mobil, netflix, strøm, SFO og forsikringer. Har bachelorutdanning og jobber 100% dagtid i ukedagene.

Så, er 26.000,- i en fattigdomsgrense? Blir bekymret for barna mine hvis noen mener det...

Anonymkode: 67cbc...418

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studielån 1600,- såklart 🤣

Skrevet (endret)

Hvis man føler at man er på fattigdomsgrensen med 26000 utbetalt må man ha vært vant til å bade i champanje, ha hatt 80 fots yacht og spist sjokolade trukket i gull.

26.000 utbetalt er på ingen måte så lite at man burde ha noen som helst problemer. Du må slutte å høre på hva folk på KG mener om ting

Endret av Fraggzy
  • Liker 18
Skrevet

Om noen definerer dere som fattige vet jeg ikke. Men dere er ikke fattige.

• Liker 4
Skrevet

Kan du linke til tråden der du fikk den beskjeden?

Anonymkode: b94d2...fa6

• Liker 1
Skrevet

Enig med Fraggzy her, du har en veldig bra nettolønn, som du til og med kan spare en hel del av (vet jo ikke om du gjør det.)

Anonymkode: 7b317...390

• Liker 5
Skrevet

Har ca samme lønn som deg TS, har aldri følt meg fattig, og barna har aldri manglet noe :) 

Du må ikke ta til deg alt du leser på KG

Anonymkode: 6b7c5...cfd

• Liker 7
Skrevet

Tåpelig å påstå at 26k er lav lønn

Anonymkode: 63703...722

• Liker 6
Skrevet

4000 er latterlig lave boutgifter. Hvordan får du til det? De fleste betaler mye over det dobbelte. 

Anonymkode: 87014...117

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

4000 er latterlig lave boutgifter. Hvordan får du til det? De fleste betaler mye over det dobbelte. 

Ved å bo et sted boligene koster mindre enn i de store byene tipper jeg.

• Liker 5
Skrevet

Hadde du bodd i Oslo i en treroms som koster 14-15000 i mnd å leie hadde det nok vært mye strammere, men med så lave boutgifter vil jeg absolutt ikke kalle dere for fattige 😊👍 26000 er vel en ganske vanlig lønn det?

Anonymkode: 751f9...beb

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Kr.26.000 er nok  mer en de fleste minstepensjonister får utbetalt hver mnd,og de har  og sine faste boutgifter, og utgifter til medisiner m.m . som de fleste andre.   Burde ikkje vera snakk om noe fattigdomsproblem hos dere.

Skrevet

Jeg har 15.000 i mnd etter skatt (aap+bostøtte). Husleie på 9,5. You do the math. 

Anonymkode: bbe3b...cb5

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er felleskostnader pluss boliglån 3000 er lik 7000.

Anonymkode: 47e02...1a7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg bor på landet ;) 4000,- pluss strøm :)

• Liker 2
Skrevet

11 000 kr. Bor i by. 

Aldri råd til en dritt. 

Anonymkode: 18619...ab8

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg bor på landet ;) 4000,- pluss strøm :)

Hadde du bodd i Oslo så hadde det nok vært litt lite med 26000

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du bodd i Oslo så hadde det nok vært litt lite med 26000

Personen har tatt et betydelig bedre økonomisk valg enn at vedkommende gjør det.

• Liker 5
Skrevet
35 minutter siden, Husholdning1 said:

Personen har tatt et betydelig bedre økonomisk valg enn at vedkommende gjør det.

Si meg, er du fortsatt like dum? Noen kan ikke velge seg vekk fra Oslo, de har familie og eldre foreldre her, for eksempel. Noen, som meg, kan ikke kjøre bil, pga. sykdom eller lyte. Så du mener at alle kan ta et valg, det er bare å flytte på landet? 

Hva når landsbygda blir presset av alle dine tilhengere? Vil prisene stige der da? Eller bør sånne som meg for eksempel gifte meg?

• Liker 3
Skrevet

26000 etter skatt er en helt vanlig lønm

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...