Gå til innhold

Hvordan er du når du begynner i ny jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver du å bli kjent med alle? Eller la andre andre hilse først osv siden det bør være de gamle ansattes ansvar å hilse de nye. 

Dette har jeg erfart med mine erfaringer: 

Jobb nr 1: Var så fokusert i jobben at jeg ikke snakket så mye med de andre. Ble kanskje oppfattet som en litt sjenert jente.

Jobb nr 2: Snakket med alle også prøvde å skape litt vennskap. Så at folk snakket mer med meg. Jeg viste selvtillit, noe som førte til at mange ville snakke med meg. Rart det der.

Hva slags erfaring har dere?

Anonymkode: 07537...a9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg har vært i 7 små vikariater de siste 4 årene, har jeg noe erfaringer rundt dette. Har oftest blitt satt på å jobbe med klientell som andre ikke vil, så fokuset har vært på dem. Og et halvt år i en barnehage, da hadde jeg også fokuset mest på ungene.

Det er ikke så lurt da, for den sosiale biten blir veldig sett. Liker kolegaer deg vil de ha deg der og det skal mye til for at de syne du gjør en elendig jobb da. Da skal du faktisk gjøre en helt ræva jobb.

Anonymkode: 19f40...ce6

Skrevet

Er mest fokusert på selve jobben og ikke spesielt sosial på jobb. Er hyggelig og kollegial, men ikke noe mer. Jobb er jobb og sosial er jeg på fritiden.

Anonymkode: febdc...920

• Liker 1
Skrevet

Jeg stresser så mye i ny jobb at jeg klarer ikke slappe av og sosialisere skikkelig. Prøver alltid å ha god tone med folk da

Anonymkode: cb36a...7db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...