AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #1 Skrevet 12. oktober 2018 Sendes samme epikrise til fastlege og pasient etter et sykehusopphold eller behandlingsinstitusjon? Med samme tekst? Anonymkode: 78dbf...3fa
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #2 Skrevet 12. oktober 2018 Tror det, ja. Du kan i hvert fall se epikrisen legen fikk på helsenorge.no. Jeg har i hvert fall fått samme epikriser som fastlegen. Anonymkode: a2ab3...1ad
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #3 Skrevet 12. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sendes samme epikrise til fastlege og pasient etter et sykehusopphold eller behandlingsinstitusjon? Med samme tekst? Anonymkode: 78dbf...3fa Ja. Epikrisen er det samme. Anonymkode: ec849...64a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #4 Skrevet 12. oktober 2018 Takk for informasjonenv:) Anonymkode: 78dbf...3fa
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #5 Skrevet 12. oktober 2018 Noen ganger får pasienten vare et foreløpig utskrivingsnotat med opplysninger uten medisinske ord ol. Mens legen får full epikrise. Anonymkode: 2c9d9...a12
NancyDrew Skrevet 12. oktober 2018 #6 Skrevet 12. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger får pasienten vare et foreløpig utskrivingsnotat med opplysninger uten medisinske ord ol. Mens legen får full epikrise. Anonymkode: 2c9d9...a12 Får man ikke tilsendt hele i ettertid, da? Vi og fastlegen fikk i hvert fall samme fullstendige epikrise som sykehuset hadde på sønnen vår. Men kan være det stiller seg annerledes om pasient er ofte på sykehus, kontra de som «aldri» er der...?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #7 Skrevet 12. oktober 2018 27 minutter siden, NancyDrew skrev: Får man ikke tilsendt hele i ettertid, da? Vi og fastlegen fikk i hvert fall samme fullstendige epikrise som sykehuset hadde på sønnen vår. Men kan være det stiller seg annerledes om pasient er ofte på sykehus, kontra de som «aldri» er der...? Jo Anonymkode: ec849...64a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #8 Skrevet 12. oktober 2018 1 time siden, NancyDrew skrev: Får man ikke tilsendt hele i ettertid, da? Vi og fastlegen fikk i hvert fall samme fullstendige epikrise som sykehuset hadde på sønnen vår. Men kan være det stiller seg annerledes om pasient er ofte på sykehus, kontra de som «aldri» er der...? Ikke nødvendigvis. Det er rutine noen steder, andre steder ikke. Anonymkode: 763a7...7ae 1
TeamWP Skrevet 12. oktober 2018 #9 Skrevet 12. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sendes samme epikrise til fastlege og pasient etter et sykehusopphold eller behandlingsinstitusjon? Med samme tekst? Anonymkode: 78dbf...3fa Har aldri fått en epikrise i hele mitt liv jeg😮 kun fastlegen som har fått 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #10 Skrevet 12. oktober 2018 Det er ikke rutine å sende epikrise til pasienten, men du får den samme som fastlegen hvis du ønsker det. I noen tilfeller er det nødvendig å informere fastlegen om noe man ikke vil informere pasienten om, da kan det sendes et eget skriv om dette hvis pasienten også vil ha epikriser. Men det er bare dn utgave av epikrise. Anonymkode: 87046...2a0
Gjest Kokuyo Skrevet 12. oktober 2018 #11 Skrevet 12. oktober 2018 Dette varierer fra sykehus til sykehus og fra avdeling til avdeling.
missmcbeal Skrevet 12. oktober 2018 #12 Skrevet 12. oktober 2018 Da jeg ble utskrevet av sykehuset, så fikk jeg en epikrise med meg. Der stod det også at denne kunne jeg ta med ved første time hos fastlegen. Så i ettertid på HelseNorge at en annen epikrise var sendt til fastlegen min, med bruk av mer medisinske termer. Så det praktiseres nok ulikt.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #13 Skrevet 12. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sendes samme epikrise til fastlege og pasient etter et sykehusopphold eller behandlingsinstitusjon? Med samme tekst? Anonymkode: 78dbf...3fa Svaret er både nei og ja. Epikrise vurderes og gjøres ulikt på de ulike sykehus og praksiser. Epikrise er en innarbeidet rutine, som egentlig er lovstridig. Lege og sykehus har taushetsplikt om behandling og sykeforløp. Når de sender epikrise, uten å ha spurt eller innhentet samtykke fra pasienten, så er dette etter lovens bokstav brudd på taushetsplikten. Anonymkode: 5d329...17b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #14 Skrevet 12. oktober 2018 Så lenge det er epikrise og ikke pasientorientering du har fått så er det den samme som legen får, ja. Anonymkode: e48a3...a09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå