Gå til innhold

Epikrise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendes samme epikrise til fastlege og pasient etter et sykehusopphold eller behandlingsinstitusjon? Med samme tekst?

Anonymkode: 78dbf...3fa

Skrevet

Tror det, ja. Du kan i hvert fall se epikrisen legen fikk på helsenorge.no. Jeg har i hvert fall fått samme epikriser som fastlegen.

Anonymkode: a2ab3...1ad

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendes samme epikrise til fastlege og pasient etter et sykehusopphold eller behandlingsinstitusjon? Med samme tekst?

Ja. Epikrisen er det samme. 

Anonymkode: ec849...64a

Skrevet

Takk for informasjonenv:)

Skrevet

Noen ganger får pasienten vare et foreløpig utskrivingsnotat med opplysninger uten medisinske ord ol. Mens legen får full epikrise.

Anonymkode: 2c9d9...a12

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger får pasienten vare et foreløpig utskrivingsnotat med opplysninger uten medisinske ord ol. Mens legen får full epikrise.

Anonymkode: 2c9d9...a12

Får man ikke tilsendt hele i ettertid, da? 

Vi og fastlegen fikk i hvert fall samme fullstendige epikrise som sykehuset hadde på sønnen vår. Men kan være det stiller seg annerledes om pasient er ofte på sykehus, kontra de som «aldri» er der...?

Skrevet
27 minutter siden, NancyDrew skrev:

Vi og fastlegen fikk i hvert fall samme fullstendige epikrise som sykehuset hadde på sønnen vår. Men kan være det stiller seg annerledes om pasient er ofte på sykehus, kontra de som «aldri» er der...?

Jo

Anonymkode: ec849...64a

Skrevet
1 time siden, NancyDrew skrev:

Ikke nødvendigvis. Det er rutine noen steder, andre steder ikke. 

Anonymkode: 763a7...7ae

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri fått en epikrise i hele mitt liv jeg😮 kun fastlegen som har fått

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke rutine å sende epikrise til pasienten, men du får den samme som fastlegen hvis du ønsker det. I noen tilfeller er det nødvendig å informere fastlegen om noe man ikke vil informere pasienten om, da kan det sendes et eget skriv om dette hvis pasienten også vil ha epikriser. Men det er bare dn utgave av epikrise.

Anonymkode: 87046...2a0

Skrevet

Dette varierer fra sykehus til sykehus og fra avdeling til avdeling.

Skrevet

Da jeg ble utskrevet av sykehuset, så fikk jeg en epikrise med meg. Der stod det også at denne kunne jeg ta med ved første time hos fastlegen. Så i ettertid på HelseNorge at en annen epikrise var sendt til fastlegen min, med bruk av mer medisinske termer. 

Så det praktiseres nok ulikt.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svaret er både nei og ja. Epikrise vurderes og gjøres ulikt på de ulike sykehus og praksiser. 

Epikrise er en innarbeidet rutine, som egentlig er lovstridig. Lege og sykehus har taushetsplikt om behandling og sykeforløp. Når de sender epikrise, uten å ha spurt eller innhentet samtykke fra pasienten, så er dette etter lovens bokstav brudd på taushetsplikten. 

Anonymkode: 5d329...17b

Skrevet

Så lenge det er epikrise og ikke pasientorientering du har fått så er det den samme som legen får, ja.

Anonymkode: e48a3...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...