Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig vanlig med tette egglederne? 

Vi har vert prøvere en stund og prøvene hittil på begge har vert normale. 

Det neste for oss er å sjekke om jeg har tette eggledere med kontrast veske. 

Er det noen som har erfaringer rundt dette? 

Visst eggleder er tett, hva er det neste for oss da? 

Setter pris på svar 

Anonymkode: ccf21...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke veldig vanlig nei. Men om man har endometriose (som du ofte ikke vet at du har) eller har hatt en infeksjon kan de være tette. 

Se kan vel åpne dem litt med den undersøkelsen der de sjekker om de er tette. Hvis ikke det hjelper er det ivf.

Anonymkode: bf281...831

Skrevet

Er det noen som vet om dette sjekkes under lapraskopi?

Jeg opererte bort cyste og utbredt endovev - men aner jo ikke om de ser hvorvidt egglederne er tette eller ikke. Eller om en slik operasjon bedrer tilstanden like mye som kontrastvæske som vanlig gjør?

Anonymkode: 41937...30a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om dette sjekkes under lapraskopi?

Jeg opererte bort cyste og utbredt endovev - men aner jo ikke om de ser hvorvidt egglederne er tette eller ikke. Eller om en slik operasjon bedrer tilstanden like mye som kontrastvæske som vanlig gjør?

Da jeg opererte bort ene egglederen, pga exu, så han på den andre at den så veldig fin ut.

Så tror de kan se det ja.

Skrevet

Det er ikke uvanlig, fordi det gjerne er en konsekvens av clamydia infeksjon, som er en svært vanlig kjønnssykdom. 

Anonymkode: e6b1f...f28

Skrevet

Vanlig og vanlig. Noen får diagnosen under utredning, men de fleste har ikke tette eggledere. 

Om man ikke får åpnet dem (som oftest ikke), så må man ha IVF. 

Anonymkode: 57b45...f28

Skrevet

De sjekker ved laparoskopi. 

Det er ikke bare klamydia som forårsaker tette eggledere

Anonymkode: 5f7aa...2c4

Skrevet
21 timer siden, prettylittlemisfit skrev:

Da jeg opererte bort ene egglederen, pga exu, så han på den andre at den så veldig fin ut.

Så tror de kan se det ja.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De sjekker ved laparoskopi. 

Det er ikke bare klamydia som forårsaker tette eggledere

Anonymkode: 5f7aa...2c4

Åh, det var jo bra for meg :)

Den ene egglederen hadde en mindre skade som kunne tenkes at reparerte seg selv sa de, så jeg antar de ville sagt ifra om de var tette. Jeg har ett barn fra før, og da mente gynekologene også det var usannsynlig med tette eggledere. 

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Skylte eggledere mine for 7 måneder siden, og de var åpne men litt tette. Har nå etter at de er 100% åpne fortsatt ikke blitt gravid. 

Skrevet
På 14.10.2018 den 14.26, Klokkeblomst90 skrev:

Skylte eggledere mine for 7 måneder siden, og de var åpne men litt tette. Har nå etter at de er 100% åpne fortsatt ikke blitt gravid. 

Hvordan gjorde de det?

Jeg er livredd... vil jo ikke ta kikkhullsoperasjon kun for å sjekke etter tette eggledere. Sykehuset jeg hører til sjekker eggledere med operasjon, noe jeg ble veldig skeptisk til da jeg ikke ønsker å operere.

Anonymkode: e0921...083

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...