Gå til innhold

Bestille kirke..

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Tenkte å bestille kirke, nå et år i forveien. Hvordan foregår det egentlig? Betaler man samme dag, og hva er ca pris? Må man møte opp personlig, eller kan man ringe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Ring og si at du skal gifte deg og vil bestille tid i kirka. Stort sett koster det ingenting om du gifter deg i en kirke du sogner til.

Gjest gjesta
Skrevet
Ring og si at du skal gifte deg og vil bestille tid i kirka. Stort sett koster det ingenting om du gifter deg i en kirke du sogner til.

Jeg har ikke noe forhold til kirken egentlig.. for vi valgte en i byen her, istedenfor den jeg gikk i når jeg var mindre - der jeg er oppvokst..

Men jeg kan jo bare ringe å høre.. :)

Regner med april er populært, og jeg bør bestille et år i forveien, for det er også en populær kirke..

Skrevet

Det trenger ikke koste noe selv om du ikke gifter deg i den kirka du sogner til. Jeg skal gifte meg der jeg har vokst opp, men jeg slipper å betale noe. Det varierer visst en del fra kirke til kirke.

Gjest gjesta
Skrevet
Det trenger ikke koste noe selv om du ikke gifter deg i den kirka du sogner til. Jeg skal gifte meg der jeg har vokst opp, men jeg slipper å betale noe. Det varierer visst en del fra kirke til kirke.

Ok, jeg får ringe ned å høre imorgen :)

Skrevet

Hvis du gifter deg i en annen kirke enn den dere sogner til, kan dere risikere å måtte betale noe for å gifte dere. Kostr ca 1500 tror jeg, + organist.

Skrevet

ring kirkekontoret og ta en prat med dem du. vi gifter oss i ei kirke vi ikke sogner til, og betaler 1000 kr for det.

Skrevet

Må dere betale bare 1000 kr! :o

Vi må ut med hele 3600 kr fordi vi ikke sogner til kirka.

Gjest Dark Angel ikke innl.
Skrevet

Men må vi betale samme dag som vi bestiller kirken?

Skrevet
Må dere betale bare 1000 kr! :o  

Vi må ut med hele 3600 kr fordi vi ikke sogner til kirka.

Ganske urettferdig. Vi betaler ingen ting.

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Det er utrolig store forskjeller fra sted til sted.

Man kan risikere å måtte betale både for kirke og for prest.

Der vi skal gifte oss koster det 2840,- om du ikke sogner til kirken og heller ikke har gjort det i løpet av de 10 siste årene (dette gebyret slipper vi unna siden sambo flyttet derfra for 8 år siden)

Men vi må betale 1450,- for presten (eller vi kan ta med en egen prest... vi kjenner jo maaange prester vi som stiller opp gratis :roll: )

På en måte er vi heldige som slipper unna med 1450,- siden vi hadde måtte betalt 4290,- om vi hadde ventet to år med å gifte oss)

Men som sagt tidligere her. Dette varierer veldig fra kirkesogn til kirkesogn.

Skrevet

Vi betaler 2500,- for kirke og organist og 970,- for presten.

Ingen av oss sogner til kirken, men min kjære er døpt og konfirmert der.

Nå er dette vel og merke Oslos største kirke, så det er ikke overraskende at den ikke er gratis.

Vi kontaktet kirken pr. mail - alle kirkene er å finne via www.kirken.no , dersom du ikke har lyst til å ringe. :-)

Skrevet
Men må vi betale samme dag som vi bestiller kirken?

Vi måtte ikke det.

Gjest Dark Angel ikke innl.
Skrevet
Vi betaler 2500,- for kirke og organist og 970,- for presten.

Ingen av oss sogner til kirken, men min kjære er døpt og konfirmert der.

Nå er dette vel og merke Oslos største kirke, så det er ikke overraskende at den ikke er gratis.

Vi kontaktet kirken pr. mail - alle kirkene er å finne via www.kirken.no , dersom du ikke har lyst til å ringe. :-)

Ah, du er en engel :) Der sendte jeg en e-mail :wink:

Skrevet

April er ikke en måned det er vanskelig å få bestilt kirke. Vi bestemte oss for å gifte oss i april i januar, og da var det ledig begge de stedene vi sjekket, og det er populære kirker.

Vi betalte et depositum på 1000 kr etter at vi hadde reservert kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...