Gå til innhold

Enkefruenes hekletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære Enkefru Hil@a Halvorsen.

Jeg savner dig kjære venninde! Hvor er du her i verden? Jeg sitter her og drikker portvin og hekler mens min butler Georg pusser lysekronene. Akkja, det er et slit. Men det må gjøres! Ungdommen nu til dags tar altfor lett på sine pusse-oppgaver. Det er stål overalt. Ekte prismekroner er en sjeldenhet. Det er derfor godt kjære Hil@a at vi to holder moralen oppe her på Snikk Snakk.

Jeg er forresten meget skuffet over KG. Som du ser har jeg fremdeles ikke fått igjen den siste bokstaven i etternavnet mitt. Jeg går fremdeles under navnet Due-Jebse akkurat som om jeg skulle ha vært en enkel danske!!!! Hrmph. Jeg er målløs!

Fru Redaktør Gry lovte også å rydde opp i usedlighetene i ved svømmbassenget og gulleple-skogen. Jeg må vel innrømme at hun lyktes med det. Nu ser vi lite eller ingenting til disse englene lengre. Men hva har dukket opp i stedet? Joda, diverse undersøgelser!!! Om totalt meningsløse saker. Jeg blir så opprørt!!!!! Alt var så meget bedre før. Akkja....

Jeg får fortsette å hekle jeg. "Georg? Du har glemt en liten prisme der i midten! Slik ja. Nu ble det meget bedre. Kan du klatre ned av stigen å sjenke meg en liten portvin til? Takk, takk kjære Georg."

Nu håper jeg snart å høre fra dig igjen min kjære venninde Hil@a.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager å bryte inn i idyllen, men - er det vanlig at gamle damer på vestkanten setter butleren sin til å pusse lysekronene klokka halv tre på natta?!?

Bare lurer. Her i syd går det som kjent færre lysekroner på dusinet.

Med ærbødig hilsen,

Skrevet

Og hvem er så De om jeg tør spørre?

Er vi blitt presentert?

Ikke det nei. Hrmph. Tenkte meg det. I gamle dager, da var yngre mennesker så dannet at de ikke snakket til eldre før de var presentert. Eller før de ble snakket til. Akkja sann, det var tider det.......

De er vel en av disse englene De, som vaker målløst rundt i skogene her. Fjaser rundt med gullepler og sykler. Det er skammelig er det, skammelig!

Hvis flere hadde vært opptatt av renslighet og den gode smak og pusset sine lysekroner om nettene hadde det blitt mye mindre ondskap her i verden! Merk dig mine ord!!

Vel, vel, de kan jo ikke gå tomhendt hjem fra mitt hjem. Jeg er da dannet. Selv om ikke De er det. Skal det være en liten portvin? Eller en liten søtsak? Ja, disse små hvite og sorte søtsakene ble levert på døren min her en dag. De smaker nyyyydelig! Jeg tror nesten jeg tar en selv jeg.

Men zkjære vene Dem da? Hva zjedde nu? Jeg ble helt zvimmel i ztrupen jeg. Om det gzår ann da. *Fnis*

Nei nuu mzmå jeg gå å legzze mig. Ble litt zvimmel.....

Goznatt!

Skrevet

Høystærede Enkefru.

Beklager så utrolig mye at jeg glemte å presentere meg *neier*

Jeg er Bertha fra Sørlandet. Blid og fornøyd (stort sett), og jeg er ansatt som "Sjefspsykolog m/nedrykk" hos de fortryllende Englene. Min misjon er å tenke rare tanker, formidle dem så godt jeg kan og la dem gli naturlig inn i pærebrusmiljøet ved bassengkanten.

Jeg må be ærbødigst om unnskyldning dersom jeg har fornærmet Dem ved mine nærgående spørsmål omkring lysekroner.

Som det unge menneske av nåtiden jeg er, så har jeg jo ikke fått den oppdragelse som seg kanskje hør og bør. Dessuten må jeg be Dem være overbærende med en stakkar som kommer ute fra provinsen.

Tusen takk for portvin og søtsaker! De er jo en ordentlig hyggelig gam... ehm ... moden dame. Ha en fortsatt fortryllende uke! :) :) :)

PS!

Jeg håper virkelig at den etterspurte Enkefru nr 2 gir lyd fra seg. Har De vurdert en etterlysning i bladet "Vi over 60"?

Skrevet

:roll: *Væren har overhodet ingen peiling på hvem som hadde ansvar for ekno-leveransen til den ærbødige fruen på beste vestkant*

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Psssst! Væren...?

Det er mye rart som lar seg blande med portvin, vettu.

Spørs om ikke han Georg er en liten skøyer. :sjarmor:

Skrevet

Kjære Frøken Bertha.

Det er såååå koselig å vite at det finnes dannede unge frøkner her på KG.

Så De er psykolog? Med nedrykk? Jeg må innrømme at jeg ikke vet meget om psykologi , men jeg regner med at det er mer dannet å ha nedrykk enn opprykk. Jaja, De skjønner sikkert hva jeg mener.

De som både er intelligent og dannet må nu lytte til meg:

DE ER MEDLEM AV EN SEKT! De må snarest komme Dem ut av disse såkalte "eglenes" klør. Min ypperlige venninde Hil@a og jeg forsøker å redde en kvinne ut av denne syndes pøl. Ja, De har helt rett, det er den kvinnen som skrek hysterisk her for litt siden, - ja det er den meget gravide Væren. Hun er dessverre under sterk innflytelse av en demon med navn Kris. Vi VET at han står i ledtok med sterke kommunistiske krefter og prøver å overta norsk industri. Vi VET også at han lever et dobbelt-liv og at den søte uskylige Væren vil ha det meget bedre uten ham.

Kjære Frøken Psykolog m/nedrykk Bertha, jeg regner med at De hjelper min venninde og meg i denne kampen mot det onde!!!

Og du kjære Væren. Tusen takk for de nydelige dropsene jeg fikk av deg. Men de virker så rart på meg? Er de farlige???

Skrevet

Hei kjære venninde!

Nu er jeg endelig tilbake på Frogener!

Gid, så godt det var å være tilbake blant kastanjene, selv om jeg har hatt noen ukers rekreasjon på min kusine

Hermoline Karoline Vicotria Hügenfelder von Abendtrops

fantastiske feriehjem i de Bayerske alper!

Det var så utrolig godt å slappe av mellom de nydelige fjellene.

Der nede slapp jeg all denne syndige engletrafikken, men du verden det var godt å komme hjem også!

Nu, hadde jeg tenkt å lese litt, men så fikk jeg se at du hadde begynt med hekling igjen, og da ble jeg inspirert til å begynde med det!

Jeg lurer på om vi kunne få den syndige Væren til å begynde med hekling?

Da ville hun kanskje bli litt mer anstendig og fornuftig!

Det er ikke pent å oppfordre til skilsmisse, men tror du ikke hun bør forlate denne usympatiske Kommunist Kris?

Vi snakkes min kjære venninde!

Hjertelig hilsen din kjære venninde

Skrevet

Der er du jo kjære venninde! Slik som jeg har savnet deg du.

Det har vært veldig stusselig her på Frogner i den tiden du har vært borte. Akkja sann, men nu går alt så meget bedre!

Et heklekurs er kanskje ingen dum ide? Men er det i tiden? Er det moderne nu? Vel, vi kan alltids spørre henne neste gang vi treffer den unge frøkenen. Hun trenger jo klær til det lille barnet og heklet tøy er blant det beste.

Vet du hva kjære Hil@da? Jeg tror faktisk ikke hun er gravid. Jeg tror hun bare har puttet en pute på maven for å få oppmerksomhet. Du vet, mennene er mye mer oppmerksomme når kvinnen er gravid! Du husker kanskje det kjære Hil@a, - da du var gravid og overrettssakføreren ikke visste hva godt han kunne gjøre??? Jaja, tilbake til Væren ja. Det jeg finner meget mistenkelig er at barnet ennu ikke er født! Hvor lenge kan en vær gå gravid?

Jaja, jeg tenker nu mitt jeg. Ja det gjør jeg. Jeg tror egentlig hun bare er ute etter pengene våre.... Og lysekronene selvsagt.

Jeg har forresten foreslått for lederen for plan- og bygningsetaten å ekspopriere Gullepleskogen. Ja du kjenner ham? Han er en god venn av min kjære avdøde ektemann. Jeg tror han syntes det var en meget god ide å endre bruken av denne lunden som misbrukes på det mest graverende av Engle-sekten.

Foreslo at det skulle bygges et bibliotek der. Eller kanskje det er mer modent å plassere et lite galleri der? Med nasjonalistiske bilder av Gude!

Jeg tror det siste blir en meget god ide, kjære Hil@a.

Skal det forresten være et lite sukkertøy???

Hmpzzzz, det zmaker ganzke godt. Zikker på at du ikkze vil ha?

"Zug, zug, zug". Dizze er virkelig godze du! *hikk*

Skrevet

Ja...! Mine to kjære Enkefruer. Dere har min hele og fulle sympati og hengivenhet. Tusen takk for de livsopphøyende gaver dere har tilført meg ved deres innlegg i forumet.

Jeg vil imidlertid tillate meg å påpeke en ting: Den høystærverdige Væren er jeg ganske så sikker på at kjenner både hekling, strikkepinner og graviditet på en både beskyttende og opphøyende måte.

Det betyr at gravitditeten går sin naturlige gang i godt oppsyn fra høyst kompetente cand.doctore's og ærverdige sykepleiere forøvrig.

Så mine kjære enkefruer:

Ikke bekymre dere. Væren lever og ånder i god tro, vi Væren's beskyttere og støttespillere følger opp og sørger for Ekno- og pærebrus-fred ved badebassenget. Dette går bra, skal dere se.

Hils Georg, og si fra hvis dere skulle trenge hjelp til lysekronegnikking, kaffekoking eller sherry-drikking.

Vi stiller opp!

Lenge leve Enkefruene og bassenk-Ekno'en!

Ærbødigst, på en fredagskveld...

Skrevet

Herrejemeni! Hilb@!? Er det virkelig dem? Etter alle disse år, så treffer jeg dem på denne fæle kvindesiden. Hvem er nå disse englene dere snakker så meget om? Og hva er det denne meget vakre kvinnen gjør her inde? Ja jeg mener dem, Hilb@. Hvordan går det med dem?

Jeg skammer meg meget. Etter krigen var over traff jeg denne fristerinnen (unnskyld sproget) fra asien. Jeg fikk majoren til å meddele at jeg var gått bort. Alt skjedde så meget fort. Hun jeg traff har brytet med meg, så jeg er en enslig mann. Kanskje vi skal prøve igjen Fru. Hilb@? Vi kan vel ikke ta alle disse årene vi hadde sammen i vårt slott på beste vestkant forgjeves? Håper å høre fra dem, min skjønne Fru.

Skrevet

Iiiiiiiiik!

Hil@a! Din ektemann har stått opp fra de døde!

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! :o :o :o

Skrevet

Hehe, fryder meg stort!

Hilb@ er ikke ENKEFRU lengre!

Hun ble rett og slett bedratt av sin dyrebare Edward!!!

(Kan vi forstå at han stakk av den gangen sjansen bød seg???)

Kanskje det blir flere graviditeter enn min å bekymre seg for i framtiden!

Kanskje jeg skal tilby Hilb@ å låne mammaklærne mine, om det skulle bli nødvendig?

Hun kan jo bare sy noen perler og paljetter rundt utringningen, så blir de helt upper class! :wink:

*Jeglersåjeggriner*

:hoho: :hoho: :hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Jøss... rene såpeoperaen, dette her. Jeg klarer nesten ikke å vente på neste episode :sjarmor:

Min kjære Enkefru Due-Jebsen og Ikke-fullt-så-enkefru-lenger Halvorsen: Please keep us informed!! (det var utenlandsk)

Slår meg ned ved bassengkanten så lenge. Jeg og et ørlite glass... pærebrus.

Blir du med, Georg? Tror enkefruene har nok å konversere om for en lang stund fremover. Lysekronegnikkingen kan garantert vente nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...