AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #1 Del Skrevet 12. oktober 2018 Noen som har skylla ørene selv før for ørevoks? Hvor langt inn skal den skylleballongen? Og hvor hardt skal man spyle vannet inn? Er redd for å ødelegge noe.. Anonymkode: 77e80...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #2 Del Skrevet 12. oktober 2018 Legen min sa at jeg kunne ta noen dråper med olivenolje, og deretter dusje og holdet dusjhodet 20 cm fra hodet og inn mot øret. Det syns jeg ikke var behagelig, så jeg kjøpte vaxol ørespray. Den er jeg fornøyd med, men den var litt dyr. Anonymkode: 7a47f...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #3 Del Skrevet 12. oktober 2018 Skyller aldri selv. Drar til legekontoret for å få gjort dette Anonymkode: 2a2e0...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #4 Del Skrevet 12. oktober 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har skylla ørene selv før for ørevoks? Hvor langt inn skal den skylleballongen? Og hvor hardt skal man spyle vannet inn? Er redd for å ødelegge noe.. Anonymkode: 77e80...5a2 Når du ikke vet om problemet ditt er ørevoks eller andre ting, og du heller ikke vet hvilken teknikk du skal bruke, så skal du ikke rote med dine egne elelr andres ører. Gjør du feil her, så kan du ende opp med store øreproblemer. Vanligvis er ørevask sammen med hårvask tilstrekkelig til å holde ørene rene. Anonymkode: 27cd6...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #5 Del Skrevet 12. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du ikke vet om problemet ditt er ørevoks eller andre ting, og du heller ikke vet hvilken teknikk du skal bruke, så skal du ikke rote med dine egne elelr andres ører. Gjør du feil her, så kan du ende opp med store øreproblemer. Vanligvis er ørevask sammen med hårvask tilstrekkelig til å holde ørene rene. Anonymkode: 27cd6...3f9 Jeg skal gjøre det pga ørevoks. Men det jeg er usikker på er hvor langt inn skal man ha den blåe ballongen som følger med og hvor hardt skal man liksom presse vannet? Skal man lage stor stråle eller bare en fin flyt? Ingen som har brukt sånn ballong før? Anonymkode: 77e80...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #6 Del Skrevet 12. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal gjøre det pga ørevoks. Men det jeg er usikker på er hvor langt inn skal man ha den blåe ballongen som følger med og hvor hardt skal man liksom presse vannet? Skal man lage stor stråle eller bare en fin flyt? Ingen som har brukt sånn ballong før? Anonymkode: 77e80...5a2 Regner med det er revacør du snakker om? Det er bare å prøve seg fram, men begynn med et lett trykk. Ikke klem så hardt at det blir vondt. Jeg er 2 meter og 105 kg mann og jeg har ikke klart å klemme så hardt at det blir vondt enda (og jeg har vrukt det en god del). Husk å drypp ørene med olje først for å bløte opp voksen. Skyll så et par ganger etterpå da det sjeldent tømmer seg for voks i starten. Anonymkode: 8f04b...7e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #7 Del Skrevet 12. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har skylla ørene selv før for ørevoks? Hvor langt inn skal den skylleballongen? Og hvor hardt skal man spyle vannet inn? Er redd for å ødelegge noe.. Anonymkode: 77e80...5a2 Om jeg har skylla ørene selv før? Før hva da? Anonymkode: 9e01f...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 13. oktober 2018 #8 Del Skrevet 13. oktober 2018 Jeg skyller ørene selv med ballong. Det er mye mere skånsomt enn slik legen gjør det. Hos legen kommer jeg hjem med all ørevoksen klint innerst i øregangen og jeg er stokk døv i flere dager, aldri mere. Med ballongen skyller jeg ikke rett inn men mot øreveggene. Da får jeg vannet bak og rundt ørevoksen og ikke rett på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Del Skrevet 13. oktober 2018 Spyler alltid selv. Bruker olivenolje i ørene en halv uke-ukes tid først for å løse opp voksen. Skyller så med lunkent vann. Det skal ikke være kaldt eller varmt. Setter bare tuppen av ballongen forsiktig litt inn i øregangen og syns det er lettest å få ut voksen om jeg spyler litt skrått opp eller ned. Det skal litt til for å bli sår i øret av ballongene, de er ganske skånsomme.Tror jeg hadde blitt drittlei av å spyle, lenge før jeg hadde skadet noe;) Anonymkode: 67491...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Del Skrevet 13. oktober 2018 7 timer siden, Duff skrev: Jeg skyller ørene selv med ballong. Det er mye mere skånsomt enn slik legen gjør det. Hos legen kommer jeg hjem med all ørevoksen klint innerst i øregangen og jeg er stokk døv i flere dager, aldri mere. Med ballongen skyller jeg ikke rett inn men mot øreveggene. Da får jeg vannet bak og rundt ørevoksen og ikke rett på. Den blå ballongen er i enden litt skrå, vet du om det er meningen at det skråe skal nedover, oppover, innover eller utover? Hvor er det egentlig sånne ørevoksklumler legger seg? Hadde olje i 1 time igår og prøvde å spyle, men skyllevannet var rent hele tiden fikk ikke ut noe tror jeg.. 😞 Anonymkode: 77e80...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 13. oktober 2018 #11 Del Skrevet 13. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den blå ballongen er i enden litt skrå, vet du om det er meningen at det skråe skal nedover, oppover, innover eller utover? Hvor er det egentlig sånne ørevoksklumler legger seg? Hadde olje i 1 time igår og prøvde å spyle, men skyllevannet var rent hele tiden fikk ikke ut noe tror jeg.. 😞 Anonymkode: 77e80...5a2 Prøv igjen i morgen. Min ballong er oransje og ikke skrå i enden så jeg vet ikke men jeg vil tro det hjelper å vente til oljen får virke skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #12 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den blå ballongen er i enden litt skrå, vet du om det er meningen at det skråe skal nedover, oppover, innover eller utover? Hvor er det egentlig sånne ørevoksklumler legger seg? Hadde olje i 1 time igår og prøvde å spyle, men skyllevannet var rent hele tiden fikk ikke ut noe tror jeg.. 😞 Anonymkode: 77e80...5a2 Ta olje i øret før du legger deg og så skyller du øret i morgen! Noen ganger trenger oljen mer tid enn bare en time! Du ser det garantert når det kommer ørevoks ut av øret! Da kommer det alt fra små flak til store klumper! Jeg skrår røret litt oppover i øret, har hodet litt på skakke samtidig som det er vendt litt oppover og så klemmer jeg ballongen så hardt jeg kan! Fyller alltid ballongen opp igjen for jeg har funnet ut at det er enklest at den alltid er full! Anonymkode: 8e50b...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 13. oktober 2018 #13 Del Skrevet 13. oktober 2018 Fyll vasken med vann som er kroppstemperert. Bøy deg over vasken og skyll. Det som kommer ut av øret havner i vannet så du ser hva du får ut. Legg ett håndkle over skuldra under øret så slipper du at det blir så veldig grisete og vått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå