Gå til innhold

Undulat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har hatt en fugl i et par år nå men han er ikke tan. Han er alene om dagene fordi eg jobber men tilbringer tid med han når jeg er hjemme. Hvordan kan jeg få han tam og bli mer vant meg? Å hvor Lenge  kan de gå uten selskap fra andre? Radio står på hver dag

Anonymkode: 1bfc4...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undulater er flokkdyr. I naturen lever de i enorme flokker som kan være på mange tusen fugler. Å la en undulat sitte alene uten selskap av andre av sin egen art er direkte slemt, etter min mening. Det er et flokkdyr! Skaff deg en til, minimum. Ditt selskap kan aldri kompensere for selskap av en annen fugl. Det blir naturligvis ikke det samme. Du er ingen fugl.

Kjøp deg en hunnfugl, så får han både kjæreste og selskap. Helst en ung en, så går det lettere å få dem til å akseptere hverandre.

Anonymkode: 2a4fe...57b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har hatt en fugl i et par år nå men han er ikke tan. Han er alene om dagene fordi eg jobber men tilbringer tid med han når jeg er hjemme. Hvordan kan jeg få han tam og bli mer vant meg? Å hvor Lenge  kan de gå uten selskap fra andre? Radio står på hver dag

Hvor er kompetansen din ovenfor undulater? Man skal ikke ha én undulat alene! 

Skrevet
1 time siden, NancyDrew skrev:

Hvor er kompetansen din ovenfor undulater? Man skal ikke ha én undulat alene! 

Vel, i og med at partneren hans døde for et par siden så har jeg En grei kompentanse takk som spørr. Ham har vært alene o 2 år nå. Vurderer å skaffe En til. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, i og med at partneren hans døde for et par siden så har jeg En grei kompentanse takk som spørr. Ham har vært alene o 2 år nå. Vurderer å skaffe En til. 

Åh :( Beklager at jeg ble så kvass, det hr bare vært så mange tråder her inne om de som bare har anskaffet seg én. Igjen, beklager. Men da synes jeg du bør skaffe han en ny venn ja. Vi har selv hatt undulater, der hvor den ene døde. Gikk helt fint når en ny kom i buret, gikk overens med det samme. Og anbefaler at den er litt yngre ja, som ovenfor her sa :) Til du får gjort det, så hadde jeg nok fortsatt med å ha på radio i bakgrunnen, så det ikke blir helt stille.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, NancyDrew skrev:

Åh :( Beklager at jeg ble så kvass, det hr bare vært så mange tråder her inne om de som bare har anskaffet seg én. Igjen, beklager. Men da synes jeg du bør skaffe han en ny venn ja. Vi har selv hatt undulater, der hvor den ene døde. Gikk helt fint når en ny kom i buret, gikk overens med det samme. Og anbefaler at den er litt yngre ja, som ovenfor her sa :) Til du får gjort det, så hadde jeg nok fortsatt med å ha på radio i bakgrunnen, så det ikke blir helt stille.

Hvor gammel bør den mye være da ca?

Skrevet

Tror ikke det vil være så lett å temme han nå, siden han er noen år. Men skaff han en venn eller to. Vi har tre undulater. Den ene var 6 år da han ble alene. Så da kjøpte vi først en ung hunn undulat, men etter en stund kjøpte vi en til ung hann undulat. Større bur fikk de og! Så nå koser de seg alle tre! 😊

Anonymkode: 3a032...78f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...