Gå til innhold

Hvordan fikk du din siste jobb?  

128 stemmer

1. 1. Hvordan fikk du din siste jobb?

• Jeg leverte søknad/CV personlig hos arbeidsgiveren
      5
    • Jeg sendte åpen søknad/CV til arbeidsgiveren
      4
    • Jeg søkte på en utlyst stilling
      71
    • Jeg fikk den via en kontakt hos arbeidsgiveren
      23
    • Annet
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undersøkelse på bakgrunn av annen tråd :)

Anonymkode: 5940a...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Headhunter firma

Anonymkode: 02e55...6b6

Skrevet (endret)

Jeg har jobbet i 3 ulike avdelinger i firmaet jeg jobber for. 

Det startet med vanlig søknad til bemanningsbyrå (fant annonsen på Finn), vikariat i 6 mnd med mulighet for fast ansettelse. Derimot hadde de innført bemanningsstopp på avdelingen jeg jobbet slik at jeg ikke kunne få fast ansettelse der, men fordi jeg hadde såpass bred erfaring, fikk jeg fast ansettelse etter 5 mnd på en annen avdeling i samme firma. Etter å ha jobbet der i over 1 år, lyste de ut internt en stilling (ble aldri lyst ut eksternt), og gikk rett til fast ansettelse her. :)

Endret av SPOCA
Skrevet

Registrerte meg hos et bemanningsbyrå. Første oppdraget jeg fikk endte med fast jobb etter 3 mnd.

Anonymkode: e5eab...b87

Skrevet

Jeg hadde hatt praksis via studiet på samme arbeidsplass, og ved endt praksis gikk jeg til avdelingsleder og sa jeg ønsket å fortsette der.

Skrevet

Akkurat den jobben jeg har nå fikk jeg ved å søke på en utlyst stilling, men jeg har for det meste fått jobb gjennom nettverk og kontakter.

Skrevet

Den siste jobben jeg hadde ble jeg headhunted til. 

Skrevet

Hadde min praksis der under min bachelorutdanning. Tok kontakt med min veileder når jeg var ferdig med utdannelsen.

Anonymkode: adab5...801

• Liker 1
Skrevet

Sendte vanlig søknad og CV på mail til HR. random. En venn av meg  jobbet der og anbefalte at jeg skulle søke. 

Anonymkode: eed53...22c

Skrevet

Jeg søkte på en utlyst stilling, som en av ca 50 stk. Var egentlig ikke på jakt etter ny jobb i det hele tatt, for jeg trivdes godt der jeg var. Likevel kunne jeg ikke la være å søke, for den utlyste stillingen var ekstremt midt i blinken for en person med min bakgrunn, i motsetning til den jobben jeg var i. Møtte derfor til intervju med en veldig avslappet og tilbakelent holdning, stilte nysgjerrige spørsmål på grensen til kritiske, og var utrolig lite opptatt av å selge meg selv. Det samme skjedde på annengangsintervjuet. Det var tydeligvis rett attitude på den arbeidsplassen, for jeg fikk jobben.  

Anonymkode: eff76...3b2

Skrevet

Søkte på utlyst stilling. 25 søkere, 5 på intervju og til slutt fikk jeg jobben. 

Anonymkode: 7d14f...164

Skrevet

Ringte arbeidsgiveren og spurte om de trengte en ansatt til(innen faget jeg er utdannet) . Det gjorde, var på intervju og fikk jobben 😊

Anonymkode: 61f61...e2f

Skrevet

Sendte mail til en arbeidsplass jeg kunne tenkt meg å jobbe, åpen søknad, fikk komme inn til samtale med leder, fikk tilbud om jobb på stedet :)

Anonymkode: 971b9...5c9

Skrevet

I første kontakt med firmaet så ble jeg headhuntet fordi de hadde hørt om meg, dette skjedde samtidig som en annen gjorde det samme. Så valgte jeg å bygge på det og startet opp en liten bedrift selv. Dette gikk kjempe bra noen år, men jeg sto veldig alene og følte meg overarbeidet. Så jeg kontaktet første firmaet som tidligere hadde prøvd å få meg med. Sa det som det var at jeg ønsket å være ansatt igjen, så ble jeg kjøpt opp og ble med over som daglig leder. Fikk velge lønnen min selv og styre nesten like mye som da jeg drev alene. Med alle godene man har som ansatt i tillegg så det var veldig behagelig. 

Anonymkode: 33835...cd0

Skrevet

I min bransje går det mye på nettverk, så da jeg begynte å tenke på å skifte jobb så la jeg ut noen følere og tok noen telefoner, og fikk et par tilbud. 

Men den stillingen jeg endte med søkte jeg faktisk på som utlyst stilling på finn.no. Nettverk hjalp ekstremt mye der også da, jeg hadde medspillere/referanser som gikk god for meg både på stedet jeg søkte meg til og i bransjen generelt.

Anonymkode: 1b4da...6a1

Skrevet

En tidligere kollega hadde startet eget firma, og «headhuntet» meg. H*n hadde plutselig husket at jeg i tillegg til flytende engelsk også snakker brukbart polsk og litt russisk. Jeg hadde også noen kurs som var relevante for jobben. Da jeg i tillegg fikk tilbud om 30 kr mer i timen enn jeg hadde der jeg jobbet før, var jeg egentlig ikke så vanskelig å be...

Anonymkode: 1bc4b...845

Skrevet

Var i arbeidspraksis vis NAV, det ble behov for en midlertidig stilling på en annen avdeling på 3+3 måneder som jeg fikk. Stillingen ble så lyst ut fast, jeg søkte og fikk jobben.

Anonymkode: e71c2...bda

Skrevet

Ble oppfordret til å søke en ledig stilling som medfører pendling fra nord til sør i landet, betydelig reiseutgifter som arbeidsgiver ikke dekker, betydelig bedre lønn, utfordringer jeg aldri ville fått i min gamle jobb, bratt læringskurve, herlige kollegaer og masse ny kunnskap. Å veie fordeler og ulemper er ikke alltid like enkelt, men her var det mest fordeler😊

Anonymkode: 2b2b6...f1f

Skrevet

Var faktisk nav som ringte meg om en stilling som var utlyst. Var ei som hadde sykemeldt seg, så arbeidsgiveren trengte folk asap. 

Hadde et intervju først, så var vikariatet mitt. Nå (nesten et år etterpå) har jeg fått fast stilling. 😊

Skrevet

Ble oppringt med spørsmål om jeg ville jobbe der.

Anonymkode: af61a...e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...