Gå til innhold

Mannen min er en elendig elsker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har vært sammen i snart 6 år. Tre små planlagte barn, og vi har det bra på alle andre aspekter enn sex livet. Jeg elsker han, han elsker meg, vi er flinke til å sette av tiden til hverandre i en travel hverdag med små unger. Vi har ofte sex, men her kommer problemet. Han er en så elendig elsker.. Sier ikke et ord om han kan slippe. Jeg har "jobbet" med han i mange år, bare for å få oss ditt vi er nå, men det er fortsatt elendig. Jeg er så lei meg, og på en måte "sliten" av å prøve å piffe opp sexlivet vårt. Jeg savner god sex, og kommunikasjon i senga... Drømmer om andre om dagen. Føler dette er så utrolig synd, og er redd at dette kan i det litt lange løp ødelegge forholde... Prøver å snakke med han om det, men han blir brydd, og sier han er kjempefornøyd med sexlivet, da vi har sex flere ganger i uken osv og stiller seg uforstående til dette. Tips eller råd? Jeg savner et godt sexliv.. 

Anonymkode: e0220...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan arter det seg når du prøver å snakke med ham om det? Hvordan er dialogen? Du sier han blir brydd - føler han seg anklagd eller blir han defensiv?

Anonymkode: 176d9...784

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan arter det seg når du prøver å snakke med ham om det? Hvordan er dialogen? Du sier han blir brydd - føler han seg anklagd eller blir han defensiv?

Nei, ingen av delene. Han vil bare helst ikke snakke om det, blir litt flau generelt når vi snakker om sexlivet vårt. Alltid vært slik, han er en mann av litt få ord. Jeg prøver å ta opp på den måten med hva jeg kan gjøre bedre/annerledes/hva han ønsker seg osv men det hjelper ikke 😭

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen min har vært sammen i snart 6 år. Tre små planlagte barn, og vi har det bra på alle andre aspekter enn sex livet. Jeg elsker han, han elsker meg, vi er flinke til å sette av tiden til hverandre i en travel hverdag med små unger. Vi har ofte sex, men her kommer problemet. Han er en så elendig elsker.. Sier ikke et ord om han kan slippe. Jeg har "jobbet" med han i mange år, bare for å få oss ditt vi er nå, men det er fortsatt elendig. Jeg er så lei meg, og på en måte "sliten" av å prøve å piffe opp sexlivet vårt. Jeg savner god sex, og kommunikasjon i senga... Drømmer om andre om dagen. Føler dette er så utrolig synd, og er redd at dette kan i det litt lange løp ødelegge forholde... Prøver å snakke med han om det, men han blir brydd, og sier han er kjempefornøyd med sexlivet, da vi har sex flere ganger i uken osv og stiller seg uforstående til dette. Tips eller råd? Jeg savner et godt sexliv.. 

Så du er supergod i senga? Du vet det at ikke han kan være god alene. Du må også bidra å ikke bare ligge å forvente at han skal gjøre all jobben. De fleste kvinner her inne tror nemlig det. At det er mannens oppgave å være god i senga.

Anonymkode: 1119c...ca3

• Liker 9
Skrevet

Hva er det som er galt med sexlivet? Er det mangel på kunskap om klitoris, eller varighet på penetrering? Eller kanskje mangel på eksperimentering? 

Noen ganger er det lettere å gi råd når en vet hva problemet er. Da jeg synes det er forskjell på hvordan vi skal gå frem å snakke om penetrering en mangel på kvinnens nytelse. 

Anonymkode: 9d278...690

• Liker 4
Skrevet

Har desverre ingen tips til deg. For meg er det surrealistisk  å i det hele tatt gå så langt som å havne i et forhold med en som er dårlig i senga :( Trist føler med deg. Klem

Anonymkode: e1dc4...3cd

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser for meg ett treningsopplegg. Jobb med detaljene. En liten ting om gangen. De som er best i verden trener mest i verden, og har man ikke talent så kan man trene seg opp uansett.

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du er supergod i senga? Du vet det at ikke han kan være god alene. Du må også bidra å ikke bare ligge å forvente at han skal gjøre all jobben. De fleste kvinner her inne tror nemlig det. At det er mannens oppgave å være god i senga.

Dette må jeg si tar prisen for ukens mest ubrukelig svar. Det er helt tydelig av åpningsinnlegget at TS prøver å gjøre det motsatte av å bare ligge der. Alle kvinner er ikke den ubrukelige eks-FF-en din.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer du deg? Man er alltid to om å ha sex, derfor har jeg problemer med å tro at all skyld ligger hos han. Tenk om scenarioet viser at han ikke har lyst på deg av den ene eller andre anledningen. Nei du, slutt å skylle på mannen din! 

Anonymkode: 15ec4...99f

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Overrasket said:

Dette må jeg si tar prisen for ukens mest ubrukelig svar. Det er helt tydelig av åpningsinnlegget at TS prøver å gjøre det motsatte av å bare ligge der. Alle kvinner er ikke den ubrukelige eks-FF-en din.

Skulle akkurat til å skrive noe lignende. :Nikke:

Anonymkode: ad376...768

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Overrasket skrev:

Hardt å høre fakta...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva forventer du deg? Man er alltid to om å ha sex, derfor har jeg problemer med å tro at all skyld ligger hos han. Tenk om scenarioet viser at han ikke har lyst på deg av den ene eller andre anledningen. Nei du, slutt å skylle på mannen din! 

@Overraskethar et bra svar som også kan være til deg.

8 minutter siden, Overrasket said:

Anonymkode: ad376...768

• Liker 5
Skrevet

Kan forsøke å svare deg fra "motsatt side" her. Mann, vært sammen med kona i over 10 år. Sexlivet har vært variabelt. Fornøyd, jeg har vært litt misfornøyd med engasjement, fornøyd, hun har vært litt misfornøyd med utførelse, fornøyd, osv osv.

De siste årene har jeg hatt inntrykk av at hun ikke er helt fornøyd. Dvs, inntrykket mitt kommer fra tilbakemeldinger. Problemet mitt er at det har kommet en del tilbakemeldinger om hva hun ikke liker. Enten når det gjøres, eller i etterkant. En god del tilbakemeldinger oppleves selvmotsigende når jeg oppsummerer hva som er sagt over de siste årene. Noe som gjør meg veldig usikker. Jeg føler selv det har vært lite interesse for å snakke sammen i forkant av sex, eller underveis i sexen. Men negative (i mine øyne) bemerkninger og tilbakemeldinger underveis eller i etterkant har det kommet. Og det oppleves for meg som destruktivt.

Jeg har, og har alltid, hatt et oppriktig ønske om å gjøre det hun ønsker og liker best. Noe som forståelig nok varierer med alder og situasjoner. Men med det som oppleves som lite konstruktive og positive tilbakemeldinger på hva som er bra, oppleves det som urettferdig kritikk når jeg får tilbakemeldinger på hva hun ikke ønsker. Og når tilbakemeldingene er litt for lite konkrete, tar jeg med meg en tilbakemelding fra en enkelt erfaring, videre det neste halvåret/året, bare for til slutt å lære at det faktisk gjaldt akkurat bare den gangen/den perioden hun var i.

Kommunikasjon, og helst med et oppmuntrende/instruerende mål, bør kunne bære frukter. Tenk over hva du ønsker deg. Forsøk å legg opp til det. Ta litt styringen i forkant/underveis. Og instruer han. Gi gode tilbakemeldinger på hva du nyter.

Jeg tror en del kvinner tenker at vi menn alltid merker hva som settes pris på - og i noen tilfeller gjør vi naturligvis det. Men kan hende vi ikke er sikre nok til å vite det i etterkant. Med usikkerhet blir sexen langt dårligere...

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva du mener gjør han til en dårlig elsker, eller hva du mener kjennetegner en god elsker. Derfor er det vanskelig å gi mer konkrete råd innspill enn dette. Det høres egoistisk ut av han dersom han er fornøyd med sexlivet, og slår seg til ro med det - til tross for at du uttrykker at du ikke er fornøyd. Han tror kvantitet er det viktigste, mens du ønsker kvalitet?

Anonymkode: 4a4ca...a12

• Liker 8
Skrevet

Hva er det du vil at han skal gjøre da? Han trenger jo ikke å si noe for at du skal formidle hva du er misfornøyd med. Det er vel bare å si det. Så lenge han har ører vil han jo få det med seg. 

Anonymkode: 44032...55a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er at det har kommet en del tilbakemeldinger om hva hun ikke liker. Enten når det gjøres, eller i etterkant. En god del tilbakemeldinger oppleves selvmotsigende når jeg oppsummerer hva som er sagt over de siste årene. Noe som gjør meg veldig usikker. Jeg føler selv det har vært lite interesse for å snakke sammen i forkant av sex, eller underveis i sexen. Men negative (i mine øyne) bemerkninger og tilbakemeldinger underveis eller i etterkant har det kommet. Og det oppleves for meg som destruktivt.

Det beskriver min situasjon godt. Jeg (mann) har vært gift i snart 14 år, og nesten all tilbakemelding jeg har fått når det gjelder sex er ting som er feil. Kona hater å snakke om sex, og forteller aldri hvordan hun vil ha det, bare hvordan hun ikke vil ha det, under eller etter akten. Ekstremt frustrerende, og sexlivet har omtrent avgått med døden.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er ingen sexgud og helt klar over det altså. Men all forsøk på kommunikasjon i sengen blir nedstemt med at passer seg ikke nå/ vil ikke snakke om det/ orker ikke. Jeg har forsøkt og forsøkt på kommunikasjon, forsøkt på å spørre hva han vil/liker/ønsker osv, samt veiledet på hva jeg synes er godt/kan tenke meg, men det er som å snakje til døve æret og jeg er ordentlig frustrert. Jeg har ingen forventninger om at det er hans ansvar, men det er så vanskelig å vite hvordan "jobbe mot mål" når han ikke vil kommunisere som om sex ikke er noe man kan snakke om. Jeg er veldig vandt med åpenhet fra tidligere partnere og jeg synes det er veldig vanskelig å føle å bli motarbeidet kommunikasjonen. 

Det rare er at på alle andre plan er han SÅ flink til å kommunisere 😭

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beskriver min situasjon godt. Jeg (mann) har vært gift i snart 14 år, og nesten all tilbakemelding jeg har fått når det gjelder sex er ting som er feil. Kona hater å snakke om sex, og forteller aldri hvordan hun vil ha det, bare hvordan hun ikke vil ha det, under eller etter akten. Ekstremt frustrerende, og sexlivet har omtrent avgått med døden.

Det er ordentlig trist. For at man skal bli "samstemte" under akten på jo gjerne litt kommunikasjon til, når det skorter på alt blir det jo bare vane til slutt, orker ikke å prøve på "kommunikasjonskampen" hver gang.. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du vil at han skal gjøre da? Han trenger jo ikke å si noe for at du skal formidle hva du er misfornøyd med. Det er vel bare å si det. Så lenge han har ører vil han jo få det med seg. 

Anonymkode: 44032...55a

Det er forsøkt. Han pleier å se litt unnvikende, og da skjønner jeg det er noe han ikke vil/orker, eller prøve litt halvhjertet før vi er tilbake på "gamlevsner" etter et minutt. 

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ordentlig trist. For at man skal bli "samstemte" under akten på jo gjerne litt kommunikasjon til, når det skorter på alt blir det jo bare vane til slutt, orker ikke å prøve på "kommunikasjonskampen" hver gang.. 

Det er forsøkt. Han pleier å se litt unnvikende, og da skjønner jeg det er noe han ikke vil/orker, eller prøve litt halvhjertet før vi er tilbake på "gamlevsner" etter et minutt. 

Men i alle dager da, du har valgt å få hele 3 barn med fyren.

Jeg skjønner dette er kjipt, men du sier jo selv at dette er noe som har vært hele veien. Og det blir utrolig urettferdig å lesse dette over på han når han jo hele veien har vært like «ærlig» med sin seksualitet som du har vært med din.

Hva tenkte du selv at skulle skje etter barn nummer 1,2 og 3?

Jeg har bare ett barn - og merker selv hvor mye det kan innvirke på sexliv. Å få 3 unger med en man ikke matcher med seksuelt er jo selvsagt helt drepen deluxe. Det ville skjedd med alle.

Anonymkode: 89f3c...1a4

• Liker 2
Skrevet

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva som har forbedringspotensial under sexen deres, men har du prøvd å ta kontrollen? "Tvinge" han til å gjøre det du liker?

Anonymkode: 7eb5a...26a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...