Gå til innhold

Samboer som lyver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da ligger jeg her og får ikke sove... for jeg har fått bekreftet enda en løgn. Det har ikke vært di store greiene, bortsett fra en ting. 

Men hvordan skal jeg angripe småløynene hans? Jeg tenker jo dei bunner i usikkerhet rundt min reaksjon? Rundt det å være åpen og fortelle meg ting? Istedefor kommer han med hvite løyner, halvsannheter og direkte løyner. Ikke hele tiden, men ting jeg tror han vil synes er ubehagelige å fortelle fordi jeg hvet han har hatt ekstremt sjalu kjæreste før... 

jeg ønsker at han skal kunne åpne seg til meg. Jeg er avhengig av ærlighet, for jeg kan ikke ligge våken hver natt. 

Anonymkode: 445aa...975

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du den ekstremt sjalue kjæresten? Eller finnes hun faktisk? Om det er tilfellet, så får du ta det gravalvorlig opp med han. Enten får han slutte, eller så går du.

Anonymkode: 63ae6...100

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som holder meg våken nå er liksom ikke di værste tingene. Det er bare toppen av kaken, og jeg lurer på "hva mer"?? 

Det siste jeg fant ut er at det ble slutt mellom han og ekskjæresten et halvt år før han møtte meg, og at før det ble slutt prøvde dei å lage baby.. og jeg er litt sånn: jeg trenger ikke vite at dei har prøvd å lage baby. Men når han og jeg ble sammen var hun gravid. Hun spontanaborterte. Så enten var hun gravid med han, eller så har hun prøvd å bli gravid med en ny fyr ganske fort...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som holder meg våken nå er liksom ikke di værste tingene. Det er bare toppen av kaken, og jeg lurer på "hva mer"?? 

Det siste jeg fant ut er at det ble slutt mellom han og ekskjæresten et halvt år før han møtte meg, og at før det ble slutt prøvde dei å lage baby.. og jeg er litt sånn: jeg trenger ikke vite at dei har prøvd å lage baby. Men når han og jeg ble sammen var hun gravid. Hun spontanaborterte. Så enten var hun gravid med han, eller så har hun prøvd å bli gravid med en ny fyr ganske fort...?

Men akuratt dette er jo ikke relevant for dere to sitt forhold i dag?

Anonymkode: 14cf4...bdf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akuratt dette er jo ikke relevant for dere to sitt forhold i dag?

Nettopp, så hvorfor har han løyet om at det var mye lenger siden det blei slutt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, så hvorfor har han løyet om at det var mye lenger siden det blei slutt? 

Fordi du reagerer som du nå gjør...?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan er min reaksjon da? Er det ille å reagere på at det dukker opp nye løyner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gamle kjæresten oppførte seg nok "ekstremt" sjalu nettop fordi han er en løgner. Du begynner jo å få tendensene du også. 

Anonymkode: 3c976...259

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun gamle kjæresten oppførte seg nok "ekstremt" sjalu nettop fordi han er en løgner. Du begynner jo å få tendensene du også. 

Jeg finnes ikke sjalu på ekskjæresten. Jeg er heller der at jeg lurer på om jeg har noen grunn til å fortsette med han, dersom han ikke klarer å være ærlig. 

Jeg har forresten ikke konfrontert han med det jeg har fått vite. Verken denne gangen eller dei andre gangene. 

Men jeg er nødt til å ta det opp med han, elles er dette ikke mulig å redde. og jeg aner ikke hvordan jeg skal ta det opp, uten at han blir skremt fra å være ærlig framover.

for som sagt, dette er ikke noe stor greie. Det er totalen av alt. Og så unødvendige løyner? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke sjalu på ekskjæresten. Jeg er heller der at jeg lurer på om jeg har noen grunn til å fortsette med han, dersom han ikke klarer å være ærlig. 

Jeg har forresten ikke konfrontert han med det jeg har fått vite. Verken denne gangen eller dei andre gangene. 

Men jeg er nødt til å ta det opp med han, elles er dette ikke mulig å redde. og jeg aner ikke hvordan jeg skal ta det opp, uten at han blir skremt fra å være ærlig framover.

for som sagt, dette er ikke noe stor greie. Det er totalen av alt. Og så unødvendige løyner? 

Spør han rolig hvorfor han driver å lyver da ? Også kan du si at det er helt unødvendig å lyve for deg da du foretrekker sannheten fremfor å måtte lure på ting til stadighet og at du skjønner jo at han lyver. Blir jo ikke noe god stemning av sånt. Blir en bedre harmoni med ærlighet uansett. Så avslutter du samtalen og later som ingenting. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han er jo heller ikke ærlig nå?! Du kan ikke skremme han fra å være noe han aldri har vært.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han er jo heller ikke ærlig nå?! Du kan ikke skremme han fra å være noe han aldri har vært.

Jeg håper jo at han skal se at det er trygt å være ærlig med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ja det vet jeg ikke. Hvem fikk du vite av at de var sammen mye lenger da? Er jo ofte sånn at man slår opp men fortsetter å holde på igjen en stund uten å avklare om man faktisk er sammen igjen eller ikke. Den ene kan ta det som en selvfølge på at da er man sammen igjen mens den andre bare ser det som en sex greie. 

Kan jo være dette faktisk fortsatte mens du og han også traff hverandre, siden han har så behov for å lyve om det. Ikke vet jeg men lyving er hvertfall ikke bra,  det ødelegger tillitt og tillitt er det viktigste i et forhold. 

Min erfaring er at menn som lyver har moralen og respektløsheten til det, og at de fortsetter å lyve uansett hvor grei og tolerant damen er. Så du vil nok aldri få en slutt på løgnene hans når han først er sånn,  uansett hvor trygg du viser han at du er å være ærlig med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi samme kjæreste?

Min lyver også. Tok han stadig i småløgn, men sa ikke noe. Historier ble gjort om til hva han trudde jeg ville høre. ( Innbiller jeg meg)

Nå er det ikke lenger bare små løgn, de er ganske så store.

Aner ikke hvordan jeg skal få sagt det til han, han har lange årer. 

Får se om du får noen bra tips.

Anonymkode: 8f3cc...555

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så pga eventuelt reaksjon så er det greit å juge?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vi samme kjæreste?

Min lyver også. Tok han stadig i småløgn, men sa ikke noe. Historier ble gjort om til hva han trudde jeg ville høre. ( Innbiller jeg meg)

Nå er det ikke lenger bare små løgn, de er ganske så store.

Aner ikke hvordan jeg skal få sagt det til han, han har lange årer. 

Får se om du får noen bra tips.

Men herregud da... Hvordan få sagt det?? Ta deg sammen. Dette er veldig enkelt. Du spør bare om hvorfor han lyver......... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FrodeF skrev:

Men herregud da... Hvordan få sagt det?? Ta deg sammen. Dette er veldig enkelt. Du spør bare om hvorfor han lyver......... 

Enkelt når en vet svaret er løgn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt når en vet svaret er løgn?

Vet åssen du har det ts, men når han lyver så mye så vil du faktisk aldri få et bra forhold med han. Man blir jo skeptisk til alt når han lyver om alt og et forhold er dritt uten tillitt og ærlig kommunikasjon. Respekt for partner skal også ligge til grunn og det gjør det ikke når han stadig driver å lyver om stort og smått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrodeF skrev:

Men hvordan tar jeg det opp? For jeg er jo irritert, men frykter det vil føre til at han ikke er ærlig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...