Gå til innhold

Kan jeg ta med barberhøvel i håndbagasje til USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venus damehøvel. Skal reise til USA med handbagasje. Kan jeg ta den med?

Anonymkode: 8eb77...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neppe. 

Anonymkode: ec845...b9b

Skrevet

Nei! 

Anonymkode: 3bf39...04f

Skrevet

Nei men hvis du reiser dit med bare håndbagasjen så skal du vel ikke være så lenge og trenger dermed ikke en høvel 

Anonymkode: a05eb...f36

• Liker 2
Skrevet

Sto forskjellig på nett. Noen steder sto det man kunne ha kniv med inntil 6cm blad og barberhøvel. 

Skal på cruise i 15 dager. Lenge nok til å trenge høvel. Satser på å ta med skaftet til barberhøvelen og ser om jeg finner baberblad som passer der. 

Skrevet

Luftfartstilsynet sier:

Barberblader og barberhøvel

Engangsbarberhøvel eller barberhøvel med blader montert i holder/kassett kan tillates i håndbagasjen. Løse barberblader/barberkniver er ikke tillatt i håndbagasje...

• Liker 1
Skrevet

Dersom luftfartstilsynet sier du kan ta med barberhøvler som Venus osv., så ville jeg prøvd. Du kan nok fremdeles risikere at de tar det fra deg når du skal fly til USA, men da går det jo isåfall an å bare kaste selve barberbladet, og beholde høvelen. Du kan sikkert få kjøpt nye blader i en butikk i usa også, kan jo hende de selger det på cruiset til og med!

Anonymkode: 3ba8c...631

Skrevet

15 dager på cruise og kun handbagasje med 10kg max vekt?  Skal du bare gå rundt i bikini hele tiden da?  Skjønner ikke hvorfor dere poster så dumme innlegg på en forum som kan ENKELT søke på nett. Uansett har de butikker der på shipet - kjøp en når du er på båten!! 

Anonymkode: d6211...78e

Skrevet

Det kan da umulig være noe problem å la håret gro i 2 uker? Reis, og barber deg når du kommer hjem igjen.

Anonymkode: 04a2d...26b

Skrevet
På 12.10.2018 den 8.09, AnonymBruker skrev:

15 dager på cruise og kun handbagasje med 10kg max vekt? 

Anonymkode: d6211...78e

Hva er problemet med det? 

Skrevet
På 13.10.2018 den 4.12, AnonymBruker skrev:

Det kan da umulig være noe problem å la håret gro i 2 uker? Reis, og barber deg når du kommer hjem igjen.

Anonymkode: 04a2d...26b

Når man er på cruise er man gjerne iført bikini.  De fleste kvinner barberer seg ofte i løpet av 14 dager.  Hun har lov til å ta med høvler så uansett er det ikke noe problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...