Gå til innhold

Når man skal fylle ut babybok og innser at det er mye man ikke kan skrive på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kommende alenemor, har ingen kontakt med barnefar og har i voksen alder fått fosterfamilie, da min egen familie har utsatt meg for en del ting.

Jeg har kjøpt noen babybøker som jeg vil fylle ut, slik at mitt elskede barn kan få de som voksen og vite hvor elsket hun er. Mitt problem oppi det hele er at jeg har ingen å skrive opp som barnefar (barnefaren er en drittsekk som absolutt ikke vil ha noe med barnet å gjøre) samt at det er enkelte andre store hendelser jeg ikke kan fylle inn der da jeg og babyen ikke får mulighet til å feire de det første året.

Mitt spørsmål til dere som har fylt ut babybøker/begynt å fylle ut babybøker er;

-Hvordan har dere gjort det med sider dere ikke kan fylle ut, som f.eks gjelder familie dere ikke har kontakt med eller en barnefar som ikke duger, og hvordan har dere gjort det med andre store "min første" hendelser som dere av ulike årsaker ikke kunne fylle ut?

Mitt store ønske er å bli en så god mor som mulig, og akkurat det med å gi henne ikke gode nok svar er jeg redd vil gjøre min datter skuffet over meg i fremtiden :( 

Anonymkode: 3b57d...c8e

Skrevet

Riv ut sider/klistre bilder over der det gjelder familien til barnefar osv:) 

• Liker 7
Skrevet

Er barnefar en eks-kjæreste?

Anonymkode: 53c97...962

Skrevet
6 minutter siden, smartbimbo skrev:

Riv ut sider/klistre bilder over der det gjelder familien til barnefar osv:) 

Godt svar fra en over gjennomsnittet smart bimbo.

• Liker 6
Skrevet

Lim inn bilder over det du ikke vil fylle ut. I stedet for å tegne stamtre limte jeg inn bilder av de besteforeldrene og oldeforeldrene som er i livet vårt og skrev navnene dems. Om for eks første ferie skrev jeg bare at vi koste oss hjemme, badet og besøkte familie/hytta.

Anonymkode: 453c3...cce

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er barnefar en eks-kjæreste?

Barnefaren er en eks som forlot meg da jeg var 7 mnd på vei.

ts

Anonymkode: 3b57d...c8e

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Skrevet

Syns de bøkene er så teite 🙊 er så mye som ikke kan fylles ut 🤔 

Anonymkode: dfd74...cd3

• Liker 2
Skrevet

Du har jo flere valg her, en ting er hva du fyller ut i babyboken og et annet er hva du forteller fremover. Babyboken er egentlig ikke så viktig. Jeg hadde laget min egen babybok, bestilt på nett etter mitt behov, og skrevet det jeg ønsket selv. 

Når barnet blir eldre tilpasser du forklaringene etter alder. 

Selv er jeg en slumsete mor og klarte aldri å fylle ut babyboken, til tross for godt ekteskap med babyfar. Han har fylt ut litt, da. :fnise: Det går bra. Barna mine lider slett ikke under det, jeg lover. 

• Liker 8
Skrevet

Hva med å lage en egen bok? Nå er det mye salg på bokbutikkene rundt om. Jeg hjalp en venninne å lage en egen bok da hun ble dumpet og forlatt av barnefar og hele hans familie.. var ikke noe å skrive om, akkurat..

Anonymkode: 246ea...90b

• Liker 2
Skrevet

Jeg fylte ut sidene om far uansett, hvordan vi møttes osv. Men ellers så tror jeg vel bare jeg har skrevet «mamma gledet seg sånn til å møte deg» osv.. også får vi ta spm senere😊

Anonymkode: f691e...047

Skrevet

Hva med å lage en egen babybok? Du kan kjøpe en vanlig notatbok eller lignende av noe slag og gjøre den om til babybok. Skal sies at jeg selv ikke har den type bok og ikke har tenkt på det osm noe jeg burde ha eller som jeg burde savne, så kanskje du overtenker dette litt?

Anonymkode: e4a77...c25

• Liker 3
Skrevet

Babybøker er laget for A4 kjernefamilier, har jeg inntrykk av. Anbefaler deg å lage din egen i stedet, så kan du styre selv hva du skriver inn og tilpasse den til deres liv, uten at det blir stående gapende tomrom. :) 

Anonymkode: 62787...44d

Skrevet

Ja, hva med å lage en egen bok? 

( :fnise:

Skrevet

Det er så mye teit i de babybøkene som er helt umulig å fylle inn selv for oss som har barnefar i livene våre, så jeg har bestemt meg for å lage min egen bok om det første året (samt graviditeten) og skrive litt om de store milepælene samt sette inn masse bilder. Lager den i et fotobokprogram sånn at jeg slipper å skrive ut bilder, men heller får den helt ferdig til slutt. Tar notater i en helt vanlig, kjedelig notatbok for å ikke glemme når han snudde seg første gang etc. 

Anonymkode: 40aaf...6ee

Annonse
Skrevet

Jeg glemte helt å fylle inn i babybøkene(ja, i flertall) vi fikk, jeg. Og jeg er fortsatt sammen med barnefaren. Kan jo fylle inn nå det jeg husker da, så klart, men... 

Anonymkode: 14f39...db6

• Liker 1
Skrevet

Jeg fylte ut en slik bok samvittighetsfullt, men jeg kan si at store/voksne barn er skuffende lite interessert... Og det er ikke den boka som får dem til å føle seg elsket! Men bilder er koselig å kunne se tilbake på 🙂

Anonymkode: a9c6c...0a4

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babybøker er laget for A4 kjernefamilier, har jeg inntrykk av. Anbefaler deg å lage din egen i stedet, så kan du styre selv hva du skriver inn og tilpasse den til deres liv, uten at det blir stående gapende tomrom. :) 

Anonymkode: 62787...44d

Jeg er «A4 kjernefamilie» og dropper de bøkene fordi de stiller så fjerne spørsmål.

Du kan jo lage en selv :) Kjøp en sånn fin bok med sorte eller hvite tykke blanke ark, og lim på bilder og egenvalgt tekst.

Det er mye mer hyggelig å vite om de fine hverdagsøyeblikkene som ikke kan planlegges enn «hvor mange cm var hodet ditt og hva hette tippoldegrandtante».

Anonymkode: 72b54...e39

Skrevet

Hvilke «første» er det du ikke kan fylle ut? 

Første ferie - fyll ut når den har vært, om det er når baby er 5 mnd eller 3 år spiller jo ingen rolle, det var jo første ferie. 

Første jul - «første julen ble litt anderledes, vi var alene og tente lys og koste oss med masse kos, bare du og jeg»

osv.., 

Anonymkode: 16c9d...735

• Liker 2
Skrevet

Det finnes en bok som har ringperm der man kan ta ut det man ikke vil ha og sette inn flere kundesider feks. Husker ikke helt hva den heter, men minikids har den :)

Anonymkode: 9abb2...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...