Gå til innhold

Kjedelig å være norsk? hva er interessant med oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må være verdens mest kjedelige folkeslag? jeg missliker ikke nordmenn altså, og jeg synes Norge er behagelig på mange måter.
MEN, jeg føler vi skal være så takknemmlige for at vi er her. Å velge noe annet er galskap i manges øyne.
Alt man bør tenke på er penger. Folk er utrolig materialistiske. Ingen frykter oss engang. Det virker mer som vi er mennesker som fort bøyer oss for andre. Mange er også ute etter å utnytte oss fordi vi er fra et rikt land, derfor kan ikke vi forelske oss i utlandet. Og det er faktisk veldig kjedelig. Skulle veldig gjerne blitt sammen med en jeg liker, men han bor i et fattigere land og jeg kan aldri være helt sikker på at han faktisk vil ha MEG. 
Vi har dårlig rykte i en del land, i hvertfall som kvinner. I følge kg så ser mange utenlandske på oss som horer, noe som også er veldig kjedelig for oss som "venter på den rette" og er avholds. Jeg HATER det virkelig. At menn tror jeg lett sprer beina når jeg er i utlandet. 

Er det noe interessant ved å være norsk egentlig? en annen ting, hvis man kritiserer Norge så får man kjeft. "du skal være takknemmelig som bor her!" "det er en grunn til at alle vil hit" "vi er veldig moralske og setter menneskeverd høyt" "ikke klag" osv...

Anonymkode: 39899...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er jævla kjedelig, så jeg bruker sparke andre mennesker i trynet slik at de skal synes jeg er interessant. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må være verdens mest kjedelige folkeslag? jeg missliker ikke nordmenn altså, og jeg synes Norge er behagelig på mange måter.
MEN, jeg føler vi skal være så takknemmlige for at vi er her. Å velge noe annet er galskap i manges øyne.
Alt man bør tenke på er penger. Folk er utrolig materialistiske. Ingen frykter oss engang. Det virker mer som vi er mennesker som fort bøyer oss for andre. Mange er også ute etter å utnytte oss fordi vi er fra et rikt land, derfor kan ikke vi forelske oss i utlandet. Og det er faktisk veldig kjedelig. Skulle veldig gjerne blitt sammen med en jeg liker, men han bor i et fattigere land og jeg kan aldri være helt sikker på at han faktisk vil ha MEG. 
Vi har dårlig rykte i en del land, i hvertfall som kvinner. I følge kg så ser mange utenlandske på oss som horer, noe som også er veldig kjedelig for oss som "venter på den rette" og er avholds. Jeg HATER det virkelig. At menn tror jeg lett sprer beina når jeg er i utlandet. 

Er det noe interessant ved å være norsk egentlig? en annen ting, hvis man kritiserer Norge så får man kjeft. "du skal være takknemmelig som bor her!" "det er en grunn til at alle vil hit" "vi er veldig moralske og setter menneskeverd høyt" "ikke klag" osv...

Skjønte ikke hva avholds hadde med det å gjøre, midt inne i en setning om å ikke være hore og vente på den rette :klo:

Anonymkode: 554dc...70b

• Liker 1
Skrevet

Norge godt oppsummert.

Skrevet

Hva er interessant med andre land?

Anonymkode: dc762...e95

Skrevet

Nordmenn er vel ikke kjedelige, eneste er at mange forsøker å være lik hverandre. Så det blir mange som er opptatte av det samme. Gjelder spesielt damer over 40. Men ikke noe galt i det. Også er nordmenn kanskje litt lite filosofiske og trangsynt. Men vi tar det igjen med god humor. En nordmann generelt har også en tendens til å ha mye rod og være mindre slitsom. En folk fra new york f eks.

Det kan sikkert se ut som om andre kulturer er mindre kjedelige, men det handler bare om at det er noe nytt. Hvis du henger med en italiener i 10 år finner du ut at det også er kjedelig, fordi du har utforsket alt som var spennende.

Anonymkode: 9fdae...993

Skrevet

Selvfølgelig synes du nordmenn er kjedelige når du er nordmann selv.

Jeg har bodd i flere andre land og hatt flere utenlandske kjærester. Jeg syntes Norge var kjedelig og ville ut av "bobla". Nå bor jeg i England, samboeren min er britisk og han elsker Norge og nordmenn. Han synes selv England og briter er fryktelige kjedelige og motbydelige, kan ikke fordra dem, mens jeg er veldig glad i britisk kultur. Eksen min er spansk og synes Spania er fryktelig kjedelig, samtidig som han var veldig glad i Norge og norsk kultur. Han flyttet derfor senere til Sverige (nærmeste han kom til Norge).

Gresset er alltid grønnere osv. 

Anonymkode: 18921...678

• Liker 1
Skrevet

Gresset er alltid grønnere på den andre siden...

Skrevet

Du lider av et enormt mindreverdighetskompleks.

Ikke uvanlig blant mennesker med dårlig selvfølelse og selvtillit.

Anonymkode: e94f4...cad

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Men jeg synes at det er landet som er kjedelig og ikke folket.

Anonymkode: cb7f6...158

Skrevet
På 11.10.2018 den 23.19, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at den som klager på at "alle andre går i utakt" har godt av å ta et godt blikk på seg selv.
Hvis man mener at 5 millioner mennesker er kjedelige og uinteressante, vil jeg tro at man ikke har rettet blikket opp og ut.

Jeg selv er kjedelig og konform, og det har jeg blitt etter å ha fått høre på daglig basis at alt jeg gjør er galt, og at jeg er verdens mest forferdelige menneske.
Jeg har blitt så redd for å gjøre feil, og bli enda mer trykket ned, at jeg heller lar være å gjøre ting.

Men jeg kjenner mange interessante norske mennesker som er hverken kjedelige eller uinteressante, og som har flotte levende personligheter.  Mennesker som ikke har blitt trykket ned av andres kritiske og negative røster.

Vil du ha folk til å blomstre, fremhev det positive, ros dem, og vær et interessant menneske selv, og andre mennesker rundt deg tør å vise deg sine interessante sider.

Anonymkode: 73f48...308

Skrevet

Det er ikke statsborgerskapet som avgjør om du er kjedelig.

Anonymkode: a5ac3...806

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...