KimKamTang Skrevet 12. oktober 2018 #41 Skrevet 12. oktober 2018 2 minutter siden, Petra86 skrev: Ingenting i artikkelen indikerer noen mistanke om at den er påtent i det hele tatt. Det eneste vi vet, ut fra artikkelen er at han hadde et Trump-klistremerke og så tok bilen fyr. Det kan ha skjedd spontant, for alt vi vet. Det kan ha vært han selv som gjorde det for å kunne leve godt på forsikringspengene. Det eneste vi vet er at han hadde et Trump-klistremerke på bilen og så tok den fyr. Jeg er sikker på at han angrer på at han heiet på Trump nå. Mhm. Det kommer jo frem i artikkelen at brannvesenet ba politiet om å rykke ut for å assistere på en mistenkelig bilbrann. Men det kan jo være at du bare rett og slett er en intolerant person som synes trakassering og hærværk er morsomt. Hvem vet. Kanskje du liker følelsen av å ødelegge for mennesker du ikke liker? Hvem vet? Som du sier, alt dette er jo rene mysteriet... 1
kikkana Skrevet 13. oktober 2018 #42 Skrevet 13. oktober 2018 9 timer siden, Jegern Puahate skrev: Jeg har lest og det er selvfølgelig ikke vanskelig å forstå. Negativitet fremheves for enhver pris, alt positivt fortrenges eller gir kredit til andre. Saueflokken biter på. Men det er jo ikke akkurat så mye positivt å skrive om. Hva har han gjort i det siste som fortjener ros? Han har signert "usmca" en nesten kopi av tpp. Og skaffet et monster til høyesteretsdomstolen, mr kavanaugh er pro store korporate selskap og anti arbeider. Var for han legit at folk skulle dø ved å jobbe for seaworld når de trente dyr. For han var d akkurat d samme som å ha en sportsulykke, selv om det viser seg at seaworld har elendige sikkerhets regler.
kikkana Skrevet 13. oktober 2018 #43 Skrevet 13. oktober 2018 9 timer siden, Jegern Puahate skrev: Spekulativt, Trump har også gitt skattelettelser til de fattige. Obama Care hjalp ikke særlig, er Obama da skyldig også? Jås, Obama care hjalp betraktelig for alle som ikke hadde råd til forsikring og regelen som sa at forsikringsselskaper ikke kunne nekte noen hjelp pg av kronisk sykdom. Trump fjerna den. Selv om obama care var et dyrt, hjalp det seff de som ikke hadde råd. Obama care var desuten en republikansk ide, noe reagan fremmet i sin tid. En tid hvor republikanere ikke var klin gal.
ops2 Skrevet 13. oktober 2018 #44 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg skjønner at dere ikke vil lese dette: https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/trumps-list-289-accomplishments-in-just-20-months-relentless-promise-keeping Bedre å ikke lese, og heller fortsette å kverne på: "Trump har ikke oppnådd noe" mantraet. Artikkelen anerkjenner: Along the way, there have been some disappointments, such as failing to replace Obamacare, fund a big infrastructure plan, and build the border wall. Men mens du som leser dette har hørt det over, har du ikke hørt noe av det andre. Vil du ikke lese, sier du? Er det bare en fortsettelse av det Obama startet, som ville skjedd uansett? Du bør kanskje lese dette: https://babylonbee.com/news/obama-quickly-takes-credit-for-pastor-andrew-brunsons-release-from-turkey Og ikke minst dette: https://babylonbee.com/news/death-toll-from-kavanaughs-first-week-on-supreme-court-tops-330-million Quote As soon as the man was sworn in, millions perished instantly, and the deaths continued to ramp up throughout the week. "Women are particularly affected," said a CDC official. "We advise you to hide in your homes because there is no telling whom Kavanaugh is going to kill next, nor is there a cure. God help us all." (Babylonbee er muligens en humorside. Muligens. Ikke godt å se forskjell på humor og det venstresiden virkelig mener) 😁 2
ops2 Skrevet 13. oktober 2018 #45 Skrevet 13. oktober 2018 (endret) Jeg vet at det er mye å lese i linken til Washington Examiner over, så jeg vil bare trekke fram litt under "Tax cuts". Dere vet, de onde skattelettene som vil gjøre de fattige fattigere og de rike rikere. Quote Doubled the child tax credit to help lessen the financial burden of raising a family. https://www.investopedia.com/terms/c/childtaxcredit.asp Quote The tax legislation passed in December 2017 doubles the Child Tax Credit, starting with the 2018 tax year until the end of 2025. The new tax credit is $2,000 per qualifying dependent child. In addition, it makes $1,400 of the Child Tax Credit refundable. This means that even if the parent ends up owing no taxes, or owing less than $1,400, up to that amount can be received as a tax refund if the child and parent qualify. Det kan best sammenlignes med foreldrefradraget vi har i Norge, bortsett fra at det gjelder for barn under 17 år i USA. Siden levekostnadene i USA er lavere enn i Norge, kan det nesten sammenlignes med om foreldrefradraget i Norge skulle dobles til 50 000 kroner. Skattekuttene for bedrifter har positiv betydning for småbedrifter. Hvis Joe driver et firma som driver med oppussing, kan han kjøpe en arbeidsbil til å bruke i jobben og trekke fra inntil 100% av kjøpet på skatten. https://www.thebalancesmb.com/section-179-deduction-business-suv-397885 Quote You can get a tax benefit by taking a Section 179 deduction by purchasing and using a new pr "new to you" vehicle for your business. This special deduction allows you to deduct a big part of the entire cost of the vehicle in the first year you use it if you are using it primarily for business purposes. Hvis ditt lille firma tjener under ($157,500 if you're single or $315,000 if you're married and file jointly) så kan du få ekstra 20% skattefradrag hvis firmaet er kvalifisert. Det vil selvsagt finnes unntak. https://www.cnbc.com/2018/05/30/how-to-figure-out-whether-you-qualify-for-this-20-percent-tax-break.html Endret 13. oktober 2018 av ops2 skrivefeil, la til en setning for firmaer 1
ops2 Skrevet 13. oktober 2018 #46 Skrevet 13. oktober 2018 Er du uenig med Trump og hater det han står for, og derfor mener du han ikke har oppnådd noe? Bare fordi det han har gjennomført ikke passer med ditt politiske ståsted, så er han en fiasko? Jeg betalte 1 dollar for å få lese Washington Post i 4 uker. Noen ganger er det greitt å lese det "fienden" skriver. Jeg vet jeg ikke kan sitere en hel artikkel, men jeg kan ta noen setninger. https://www.washingtonpost.com/opinions/trump-could-be-the-most-honest-president-in-modern-history/2018/10/11/67aefc5a-cd76-11e8-a3e6-44daa3d35ede_story.html?utm_term=.1578e24c0699 Don’t get me wrong, Trump lies all the time. ... In part, it’s a New York thing — everything is the biggest and the best.... But when it comes to the real barometer of presidential truthfulness — keeping his promises — Trump is a paragon of honesty. For better or worse, since taking office Trump has done exactly what he promised he would. ..... But whether one agrees or disagrees is not the point. When Trump says he will do something, you can take it to the bank. .... Where Trump has failed to keep promises, such as building the wall or repealing Obamacare, it has not been for a lack of trying. 2
Gjest Tuxy Skrevet 13. oktober 2018 #47 Skrevet 13. oktober 2018 15 hours ago, kikkana said: Å hærrefred, skammelig. Fatter ikke at norske politikere ikke setter seg inn i før de handler. Kunne vel ligeså ha kastet pengene på bålet. Vi fant vel ut igjennom wikileaks at den "vedledighets org" har blitt brukt til korrupsjon pluss noe mer grums. Fullstendig skammelig. Det er nok av eldre og syke her til lands som kunne hatt glede og nytte av prosjekter og ordninger som disse pengene kunne sørget for. Utbetalingene er vel det man kan kalle smøring og mr. Bill kom på en høflighetsvisit for noen år siden så de som fikk hilse på og bli tatt bilde av sammen med mannen er sikkert såre fornøyd med hvordan pengene er blitt brukt.
Jegern Puahate Skrevet 13. oktober 2018 Forfatter #48 Skrevet 13. oktober 2018 5 hours ago, kikkana said: Men det er jo ikke akkurat så mye positivt å skrive om. Hva har han gjort i det siste som fortjener ros? https://pastebin.com/BcSAGmDf 2
Jegern Puahate Skrevet 13. oktober 2018 Forfatter #49 Skrevet 13. oktober 2018 (endret) 5 hours ago, kikkana said: Jås, Obama care hjalp betraktelig for alle som ikke hadde råd til forsikring og regelen som sa at forsikringsselskaper ikke kunne nekte noen hjelp pg av kronisk sykdom. Trump fjerna den. Selv om obama care var et dyrt, hjalp det seff de som ikke hadde råd. Obama care var desuten en republikansk ide, noe reagan fremmet i sin tid. En tid hvor republikanere ikke var klin gal. https://www.google.no/search?safe=off&dcr=0&ei=QOzBW8KnBOSkrgSQjJDADQ&q=obama+care+failed&oq=obama+care+failed&gs_l=psy-ab.3..0i19k1j0i22i30i19k1l2.1055283.1058738.0.1058971.17.16.0.1.1.0.144.1354.13j3.16.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.17.1354...0j0i131k1j0i67k1j0i22i30k1.0.PfC67TGQHfo Igjen, spekulativt. Endret 13. oktober 2018 av Jegern Puahate 2
kikkana Skrevet 13. oktober 2018 #50 Skrevet 13. oktober 2018 4 timer siden, ops2 skrev: Jeg skjønner at dere ikke vil lese dette: https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/trumps-list-289-accomplishments-in-just-20-months-relentless-promise-keeping Bedre å ikke lese, og heller fortsette å kverne på: "Trump har ikke oppnådd noe" mantraet. Artikkelen anerkjenner: Along the way, there have been some disappointments, such as failing to replace Obamacare, fund a big infrastructure plan, and build the border wall. Men mens du som leser dette har hørt det over, har du ikke hørt noe av det andre. Vil du ikke lese, sier du? Er det bare en fortsettelse av det Obama startet, som ville skjedd uansett? Du bør kanskje lese dette: https://babylonbee.com/news/obama-quickly-takes-credit-for-pastor-andrew-brunsons-release-from-turkey Og ikke minst dette: https://babylonbee.com/news/death-toll-from-kavanaughs-first-week-on-supreme-court-tops-330-million (Babylonbee er muligens en humorside. Muligens. Ikke godt å se forskjell på humor og det venstresiden virkelig mener) 😁 Siden du kommer med link fra en ¨avis¨ som ikke er legit så er det litt ekstra ork å gidde å lese igjennom. En avis som er kjent for halvsanne nyheter, altid vridd i favør konservative. Jeg bladde helt ned for å se om de hadde noen kilder i sin egen artikkel, det hadde de ikke. Så meget kjapt over listen de hadde laget og ser de gir masser av kred til trump for at det er kommet flere jobber bla annet. Arbeidsveksten kom under obama og fortsatte naturlig etter han. Problemet er bare at dette er lavt lønnede jobber.
ops2 Skrevet 13. oktober 2018 #51 Skrevet 13. oktober 2018 Hvordan har dere det egentlig om dagen? https://www.politico.com/magazine/story/2018/10/12/donald-trump-anxiety-disorder-pscyhologists-221305 Quote In other words: He’s not crazy, but the rest of us are getting there fast. Å, beklager. Jeg glemte at jeg bare skal poste fra "vridd konservative" sider, ikke venstrevridde sider. Betrakt denne linken fra Politico som en fredspipe. 2
kikkana Skrevet 13. oktober 2018 #52 Skrevet 13. oktober 2018 4 timer siden, ops2 skrev: Hvordan har dere det egentlig om dagen? https://www.politico.com/magazine/story/2018/10/12/donald-trump-anxiety-disorder-pscyhologists-221305 Å, beklager. Jeg glemte at jeg bare skal poste fra "vridd konservative" sider, ikke venstrevridde sider. Betrakt denne linken fra Politico som en fredspipe. Ja kom med link fra en lavpanna propaganda avis og skyll på at andre vil du skal komme med propaganda på den andre siden. Borderline tankegang.
Gjest Vanlig fyr Skrevet 15. oktober 2018 #54 Skrevet 15. oktober 2018 Her i Norge gjør man en stor feil hvis man faktisk velger side i amerikansk politikk. Begge sider er langt fra hva vi har her i Norge. Kristin Halvorsen sa hun heiet på Obama i sin tid, vel Obama og Demokratene er mer til Høyre enn FRP og Høyre til sammen, men likevel heiet altså daværende leder for SV på en amerikansk politiker hun ikke har noe til felles med. Kanskje greit å tenke på når man bevisst velger side, det er bokstavelig talt pest eller kolera.
Gjest GiftMann38 Skrevet 15. oktober 2018 #55 Skrevet 15. oktober 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så utrolig engasjerte i dette. Norge bør til enhver tid søke best mulig forhold til den som til enhver tid er president for det landet som er vår sikkerhetsgarantist. Det var det vi forsøkte å gjøre med vår støtte til Clinton-foundation, nå bør vi gjøre det samme med Donald Trump. Lik det eller mislik det: Trump er vår sikkerhetsgarantist. For Norge er alt annet i amerikansk politikk i prinsippet uviktig.
fotosyntesen Skrevet 15. oktober 2018 #56 Skrevet 15. oktober 2018 3 minutter siden, GiftMann38 skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så utrolig engasjerte i dette. Norge bør til enhver tid søke best mulig forhold til den som til enhver tid er president for det landet som er vår sikkerhetsgarantist. Det var det vi forsøkte å gjøre med vår støtte til Clinton-foundation, nå bør vi gjøre det samme med Donald Trump. Lik det eller mislik det: Trump er vår sikkerhetsgarantist. For Norge er alt annet i amerikansk politikk i prinsippet uviktig. Det har blitt en litt rar situasjon, norske politikere snakker stygt om Trump uttad, men innad og i globale sikkerhetsspørsmål logrer norske politikere for USA som de alltid har gjort (og bør gjøre) Morsomt å se den tidligere natohateren Stoltenberg vri på seg når han får spørsmål om Trump. 2
Gjest HarryDotter Skrevet 17. oktober 2018 #57 Skrevet 17. oktober 2018 Det jeg ofte finner litt merkelig, er hvor lite det argumenteres seriøst for at Trump er en elendig president. Ekstremt sjeldent jeg leser godt underbygde argumenter som viser konkrete saker hvor Trump er årsaken til kaos. Selv om jeg personlig ikke liker vesenet Trump, så bør det gå an å se hva mannen utretter! Argumenter som "han lyver! Han sprer hat og frykt! Har aldri vært en mer utrygg verden! Han er kvinnehater og vil fjerne deres rettigheter!" Hvor er bevisene for at han fjerner kvinners rettigheter?! For det var jo argumentet til disse rabiate feministene under pussymarch. Og det over Trumps beskrivelse av groupies!?? Følger folk i det hele tatt med på hva han faktisk gjør og sier, eller har man bare bestemt seg for at fyren er en dum, ond dritt? Er Amerika AS et dårligere land blitt, etter Trump? Er verden og dets økonomi blitt værre etter Trump? Er det mer krig? Ble det atomkrig etter Trumps "gale, barnslige og hissige" retorikk mot Kim i nord korea?? Eller satte han skapet på plass og fikk stopp på en ulmende skremsels verkebyll som Nord Korea har fått utrette i flere tiår? Har tidligere smisk og diplomati fungert der? Helt greit å misslike presidenter, men for guds skyld argumenter med facts! Ikke dette opphausede mediahatet og bekymringsfremmingen media bidrar til. Jeg ser flere Trump supportere som leverer statistikk, tall og argumenter, enn haterne. Why is that?
Jegern Puahate Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter #58 Skrevet 18. oktober 2018 (endret) On 10/17/2018 at 5:19 PM, HarryDotter said: Det jeg ofte finner litt merkelig, er hvor lite det argumenteres seriøst for at Trump er en elendig president. Ekstremt sjeldent jeg leser godt underbygde argumenter som viser konkrete saker hvor Trump er årsaken til kaos. Selv om jeg personlig ikke liker vesenet Trump, så bør det gå an å se hva mannen utretter! Argumenter som "han lyver! Han sprer hat og frykt! Har aldri vært en mer utrygg verden! Han er kvinnehater og vil fjerne deres rettigheter!" Hvor er bevisene for at han fjerner kvinners rettigheter?! For det var jo argumentet til disse rabiate feministene under pussymarch. Og det over Trumps beskrivelse av groupies!?? Følger folk i det hele tatt med på hva han faktisk gjør og sier, eller har man bare bestemt seg for at fyren er en dum, ond dritt? Er Amerika AS et dårligere land blitt, etter Trump? Er verden og dets økonomi blitt værre etter Trump? Er det mer krig? Ble det atomkrig etter Trumps "gale, barnslige og hissige" retorikk mot Kim i nord korea?? Eller satte han skapet på plass og fikk stopp på en ulmende skremsels verkebyll som Nord Korea har fått utrette i flere tiår? Har tidligere smisk og diplomati fungert der? Helt greit å misslike presidenter, men for guds skyld argumenter med facts! Ikke dette opphausede mediahatet og bekymringsfremmingen media bidrar til. Jeg ser flere Trump supportere som leverer statistikk, tall og argumenter, enn haterne. Why is that? Legit innlegg. Etter det jeg kan se er det lite rasjonalitet bak Trump-hatet, desto mer føleri og ferdigprogrammerte synspunkter. Hvis jeg skal brekke ned hovedtriggerne til Trump-haterne blir det vel følgende: 25% Han er en velstående hvit mann over 60, eller 50 eller whatever = Venstresidens satan. 25% Han representerer de konservative = Venstremedias drittslenge-mål 25% Han utstråler ikke mye empati, har klare bestemte uttalelser og fremstår som ekstremt selvsikker gud forby 25% Utseendet hans, den grelle hudfargen, hentesveis deluxe edition, samt det stramme ansiktsuttrykket. Selv om dette er overfladiske greier så tror jeg at disse faktorene spiller mye mer inn en selve politikken hans blant haterne. Om de byttet han ut med en halvkjekk og farget beta-mann som fremstod hyggeligere i språket og ellers, hadde venstresiden hyllet vedkommende som tidenes president selv om akkurat samme politikk ble ført. En ser også mye irrasjonelt hat fra kunstnere, artister, komikere, etc, disse type folks tankeprosesser er som regel dominert av høyre hjernehalvdel, derav mangel på logiske argumenter. Endret 18. oktober 2018 av Jegern Puahate 2
ops2 Skrevet 19. oktober 2018 #59 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) On 10/17/2018 at 5:19 PM, HarryDotter said: Helt greit å misslike presidenter, men for guds skyld argumenter med facts! Ikke dette opphausede mediahatet og bekymringsfremmingen media bidrar til. Jeg ser flere Trump supportere som leverer statistikk, tall og argumenter, enn haterne. Why is that? Fordi vi har facts, ikke feelings. I dag har VG er fin reportasje: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/21xMzv/bedriftseiere-foer-dramavalg-i-usa-derfor-hyller-vi-donald-trump?utm_content=row-2&utm_source=vgfront Hvor reporteren spør, og får svar: Han arvet Henry Molded Products etter sin far, som startet bedriften i 1962, men det er lenge siden de har sett gode tider som dette. – Hva synes du om Trumps løgner, retorikk og personangrep? – Du stiller det spørsmålet som om det er fakta at han lyver. Jeg vil si at hans intensjoner med sine konfronterende bemerkninger, enten de er personlige eller om et emne, alltid er relatert til noe som han og administrasjonen ønsker å oppnå. Bekymrer det meg innimellom at det blir veldig konfronterende og personlig? Ja, klart det, jeg skulle ønske det ble presentert på en annen måte. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det har du Trump-velgeren i et nøtteskall. De ser hva han gjør, og er glad for de positive endringene, men de er ikke redd for å innrømme at han blir veldig konfronterende. Trump-velgerene er pragmatiske, ikke styrt av følelser. Det er derfor Trump kommer lavt på målinger over popularitet. De trenger ikke like Trump for å velge han. De liker hva han gjør, ikke twitreren Trump. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- @kikkanajeg utfordrer deg spesielt til å lese artikkelen fra VG, du som vil ha bedre linker og bevis på at det han gjør, fører til bedre tider for flere enn du tror. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sluttreplikk fra artikkelen: Vi stemte ikke på en politiker, og jeg vet du hva; jeg synes det er helt ok. Jeg vil ikke ha en president som har en offentlig posisjon og en annen privat. Trump har sin posisjon. Det over betyr at Trump ikke har noe filter, ingen blankpusset, offentlig opptreden. What you see, is what you get. Endret 19. oktober 2018 av ops2
ops2 Skrevet 19. oktober 2018 #60 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) En forklaring på at Trump er så hatet i Norge, er fordi det kun slipper gjennom en og annen positiv artikkel i pressen. Den fra VG som jeg linket til over, er et hederlig unntak, men selv der er reporteren vinklet til å presse intervjuobjektene til å ta avstand fra Trump. I dag har Dagbladet en fin sak på USA, som setter søkelyset på Demokratene, og spesielt Demokratene i California, sin kamp for reformering av straffesystemet. https://www.dagbladet.no/nyheter/fanger-soner-livstidsstraffer-for-sykkeltyveri-og-butikknasking-na-kan-de-bli-loslatt/70335857 En god og nyttig sak. Det er derimot ikke noen nyhetssak at Donald Trump jobber med det samme. Det får ikke overskrifter i Norge. At Donald Trump benådet en kvinne som fikk livstid for sin første straffesak, en narkotikadom. At han tar opp fengselsreform i sine taler når han reiser rundt i USA. https://www.realclearpolitics.com/articles/2018/10/14/trump_may_be_inching_toward_broad_criminal_sentencing_reform_138344.html Nei, norsk presse er forblindet og når de har skrevet sin reportasje, så tar de opp at Trump har talt om "muren" igjen. Det er alt Trump er for reporterene. En vandrende katastrofe med høystakkfarget hår som snakker om "muren". Og det sørger de for å hamre inn i sine lesere. Igjen og igjen. Så selvsagt tror mange på det. Resten av oss, går til andre kilder. Saken med Kanye West er en annen ting som er dekt partisk og ikke rettferdig av media. At Kanye West ble kalt en "negro who don't read" i beste sendetid på CNN. Det er ok, for han liker jo Trump. Man kan kalle han ting som det er utenkelig å kalle andre. At Kanye West var der for å diskutere fengselsreform? Ikke interessant. La oss snakke om hans psykiske helse. Det er jo den eneste grunnen til at han liker Trump.... https://nypost.com/2018/10/17/kanyes-real-success-trump-now-backs-criminal-justice-reform/ Trump signaled that he was ready to go beyond “back-end” reform, which focuses on rehabilitation of inmates, and support “front-end” reform, which focuses on reducing sentences and sending fewer people to prison. “There has to be a reform, because it’s very unfair right now,” he said. “It’s very unfair to African-Americans. It’s very unfair to everybody.” Trump had high praise for criminal justice reforms in Texas and Georgia, which in recent years have seen falling crime rates even as they reduced their prison populations. “They really have done a tremendous job with reform,” he said. “I believe the president was sincere,” said Jason Pye, the vice president of legislative affairs at FreedomWorks, which supports sentencing reform. “I was skeptical when the White House began dabbling in this more than a year ago. But the White House has been fully engaged on this.” --------------------------------------------------------------------------------------------- "Fully engaged" det motsier pressens reportasjer om en lammet administrasjon som ikke får gjort noe. Endret 19. oktober 2018 av ops2 skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå