AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg er en ganske fersk lærer i mitt andre år i jobb. Allerede et par uker etter sommerferien bestemte jeg meg for å finne ny jobb, jeg skal ut av dette yrket. Så nå søker og søker jeg, har søkt i tre-fire uker på en haug av jobber. Var på intervju til en stilling jeg hadde veldig lyst på, men ble dessverre innstilt som nr. 2... Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal klare å holde ut til jeg finner en ny jobb. Hadde jeg enda visst at jeg kun hadde noen måneder igjen, så skulle jeg nok klart å bite tenna sammen. Men jeg aner jo ikke hvor lang tid dette vil ta. Jeg gråter hver eneste dag på vei hjem fra jobb fordi jeg er så utslitt, lei, og bare mistrives kraftig. Før sommeren slet jeg med konstant hodepine, svimmelhet og mye kvalme (når stresset var på det verste kastet jeg også opp). Nå er hodepinen, svimmelheten og kvalmen på vei tilbake. Jeg føler ikke jeg klarer å være ordentlig til stede for barnet mitt, og sliter med dårlig samvittighet for dette også. Barnet mitt blir jo ikke neglisjert, men jeg har ikke overskudd til å finne på noe ekstra koselig med barnet mitt. Er det noen som har noen gode råd? Hvordan skal jeg klare å holde ut det her? Jeg vet forresten at alle lærere sier det blir bedre etter noen år, men det er ikke et alternativ for meg å bli i dette yrket. Den avgjørelsen er tatt. Jeg vil rett og slett bare ha noen tips til hvordan jeg mentalt skal klare meg gjennom det her... Alt føles bare håpløst ut nå. Anonymkode: 5fade...29e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg kan bare kondolere og gi medfølelse, kjenner situasjonen litt for godt selv. Endte med et års sykemelding, oppsigelse, studier og deretter ny jobb i nytt yrke. Anonymkode: e221f...12d 5