AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 God kveld, vet ikke hva jeg skal med dette innlegget, jeg må nok bare få ut litt frustrasjon. vi har en baby som er 3 mnd gammel, samboer jobber på Nordsjøen noe som vil si at jeg er hjemme med baby alene over lengre perioder (ca 2uker). Og det er greit nok, visste hva jeg gikk til sånn sett... men nå når han er hjemme i friperiodene sine så står han opp sent, gamer hver eneste morgen mens han spiser frokost. Jeg tar med av baby selvsagt. Men fra morgen til kveld. Baby og jeg går på turer/organiserte babyting hver dag fra ca 11-16. Han har til nå ikke villet være med/ikke klart å stå opp tidlig nok til å være med. Forstår også at det ikke er sååå spennende for fedrene å være med på feks babysang etc. men når vi kommer hjem så sitter han også og gamer. Gjerne til Kl 22. Spør han ofte om han ønsker å ta kvedlsstellet. Og da svarer han som regel «Ok skal bare bli ferdig med gamet først»... jeg prøver å innføre kveldsrutiner, så etter det har gått kanskje 1 times tid så blir det til at det er jeg som tar kvedlsstellet likevel. Samme gjelder om baby ligger i babygymmen, begynner å kjede seg og gråter, han sier «skal ta henne, skal bare bli ferdig med gamet». altså, jeg mener at man IKKE skal la en baby ligge og gråte, og da blir det til at jeg tar henne igjen og igjen og igjen. Jeg spurte han om han syns gamingen var viktigere enn datteren sin, hvorpå han svarte «nei, men det er dårlig gjort ovenfor gutta å bare stikke mens vi gamer»... 🙄🙄🙄 han deltar på matlaging hvertfall da. Det er godt. Anonymkode: ff91a...6ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Nå MÅ jenter bare slutte å få barn med disse gamer-gutta. Det er jo nye tråder HVER dag om dette temaet enten det er gutteturer, gaming eller jakt. Kan dere ikke heller slutte å skræve for menn som ikke VIL ha barn. Anonymkode: ac5f3...a60 24
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå MÅ jenter bare slutte å få barn med disse gamer-gutta. Det er jo nye tråder HVER dag om dette temaet enten det er gutteturer, gaming eller jakt. Kan dere ikke heller slutte å skræve for menn som ikke VIL ha barn. Anonymkode: ac5f3...a60 Kanskje TS er enda en av disse klassiske damene som nærmest presser typen til å få barn for så å bli sååå sjokert over at typen ikke deltar særlig? Uansett, typen din burde ta seg sammen og avtale mindre tid til å game med gutta. Å bare stikke fra laget er kjipt og alt det der, men da bør man heller ha faste tider og rammer der man spiller sammen i småbarnsperioden. Å la det gå en hel time er ganske tåpelig synes jeg. Hilsen gamer. Anonymkode: f34d0...e0b 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 Dette hadde jeg ikke godtatt. Du klarer deg jo fint uten han siden du har baby hele mnd. Ville bedt han om å velge mellom gaming og dere.. dette vil ikke bli bedre! Anonymkode: f2038...0a0 16
NancyDrew Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 Hvor gamle er dere? Er dette en voksen mann? Vel, sånn jeg ser det, så har han ingen planer om å endre på vanene sine. Da er det opp til deg om du klarer å leve med dette. Det virker som du klarer deg helt fint med å ta deg av baby alene, så sånn sett, så har du ikke så mye å tape ved å være alene. Kanskje hadde det for så vidt vært bedre også, da slipper du ett problem som irriterer deg i hverdagen. Du får gi han et valg. Enten drar du, eller så får han bidra mer. Finne en mellomting. Vil ingen av dere vike, så er ikke dette noe mer å gjøre med. 4
SusanneLorentze Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg har også fått barn med en gamer, men han har tatt sin del av ansvaret fra dag en. Og det hender han må løpe fra et game hvis det skjer noe. Det er ikke verdens undergang. Men så er flere av hans kompiser på spillet også fedre.. i perioder spiller han en del, andre perioder mindre. Men aldri på dagtid hvis vi skal finne på noe som familie. Tror du må ta en alvorsprat med han om alt han går glipp av. Her ble gjerne pappaen med på babysang hvis han hadde mulighet. Det er jo noe med å oppleve ting sammen med familien og se barnet sitt vokse opp. 10
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå MÅ jenter bare slutte å få barn med disse gamer-gutta. Det er jo nye tråder HVER dag om dette temaet enten det er gutteturer, gaming eller jakt. Kan dere ikke heller slutte å skræve for menn som ikke VIL ha barn. Anonymkode: ac5f3...a60 Å ha gamerkjæreste trenger ikke være et problem.. Anonymkode: 36eab...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 Har også en mann som sliter med å ta ansvar og ta del av babytiden. Men han gamer ikke. Men andre gjøremål i hverdagen. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan spørre. Jeg sier. Ta å skift bleie på baby nå. Eller sier til baby mens pappaen hører på (sikker på at han hører det) "nå skal du å pappa skifte bleie". Sett baby eventuelt i fanget hans. Du må også snakke med mannen din. Fortelle viktigheten av at de får et godt forhold baby-pappa. At du ikke aksepterer dette. Og bestem dere sammen hvor mange timer/når på døgnet han kan spille. Dette må passe inn med baby. Så klart om du er på babysang, barseltreff eller noe kan han spille. Men når baby er våken og du trenger hjelp/avlastning skal han være tilgjengelig. Er også viktig at dere får kjærestetid sammen når baby sover. Det er ikke greit at du som mamma skal ta natt og morgen mens han snorker å sover. Du skal også få sove utpå litt npr han har fri. Du må ta en ordentlig alvorsprat med han. Ikke godta dette. Om han ikke ønsker å endre noe på spilletid når han er hjemme hadde jeg gitt han ultimatumet. Spill eller familien. Du skal ikke være slave/barnevakt. Og ikke eneforsørger for 2 (en liten baby å et voksent barn). Anonymkode: 6253c...217 12
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 Og akkurat derfor forlot jeg barnefaren. Han gamet og gamet. Han fikk flere sjanser til å endre mønstret sitt, men nei. Det skjedde ikke. Så snart jeg sa at forholdet var, ja da skulle han plutselig ha 50-50 😂 For en idiot! Anonymkode: 0be14...20a 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 Det jeg lurer på med alle disse gjengangerne er, hva gjorde barnefar før barnet kom? Under graviditeten? Før graviditeten? Hvor lenge har dere vært sammen før dere valgte å gå for barn? Anonymkode: 15ecc...128 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #11 Skrevet 11. oktober 2018 Har også samboer som gamer, men aldri i verden om han ville oppført seg slik - han er tross alt en mann; ikke en guttunge. Hadde han for øvrig prøvd å bruke mer tid på gaming enn meg og baby skulle han fått hørt det. Ikke gi ham noe valg, si at gaming er forbeholdt kveld etter stell og legging, etter at hus og hjem er ryddet, og kvelds er spist sammen etc. Avtal at middag lages og spises sammen hver dag uten forstyrrelser, og finn ting å gjøre sammen som familie - han må også bonde med babyen, men det trenger ikke være på babysang nødvendigvis. Men hvis du ikke tørr å sette krav og si hva du ønsker og hva dine behov er, så kan du bare skylde på deg selv. Anonymkode: 7647d...3cc 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #12 Skrevet 11. oktober 2018 Nå MÅ disse mennene skjønne at livet ikke er det samme med barn og slutte å game, feste og tulle med andre ting dagen lang. Anonymkode: ec55b...c1a 4
Guidet Kvinne Skrevet 11. oktober 2018 #13 Skrevet 11. oktober 2018 Det jeg ikke forstår: hva slags relasjon ønsker han å ha til babyen? Hva slags pappa vil han være? I mine øyne er det så ufølsomt. Kjenner han ikke selv på et ønske om å være nær babyen og å delta? Spesielt siden han er to uker borte av gangen? Men kanskje ligger svaret her også, han har aldri knyttet seg til. Han burde ta ferie eller ubetalt permisjon en måned, minst, og virkelig være med babyen sin. 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #14 Skrevet 11. oktober 2018 Å spille spill gir mer glede enn det både kone og barn gir til sammen så hvorfor han slutte med det? Du har ikke krav på hans oppmerksomhet og det har heller ikke barnet. Anonymkode: 580fa...696
Guidet Kvinne Skrevet 11. oktober 2018 #15 Skrevet 11. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å spille spill gir mer glede enn det både kone og barn gir til sammen så hvorfor han slutte med det? Du har ikke krav på hans oppmerksomhet og det har heller ikke barnet. Anonymkode: 580fa...696 Barnet har selvsagt krav på hans oppmerksomhet. Hvis babyer ikke får "oppmerksomhet" fra omsorgspersonene dør de. Så enkelt. 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #16 Skrevet 11. oktober 2018 Det der hadde jeg ikke orket.. istedetfor å si at barnet må bytte bleie sett babyen i fanget hans da vel, bleien kan ikke vente 1t.. Han vet du tar over, så hvorfor skal han forandre seg? Han har det som plommen i egget. Skjønner at han er sliten etter 2ukers jobbing, jobber turnus selv, man blir utrolig sliten. Da trenger man endel tid for seg selv i starten av friuken. Kan dere ikke bli enige om det, at han spiller og bruker det som avslapning 1 eller 2 dager og så kan han ha fokuset på dere resten av uken? Så trist å sitte å spille hver kveld, har dere ingen kjærestetid? Skal typen din ta pappapersmisjon? For det kommer til å bli et sjokk om han ikke har blitt kjent med sitt eget barn og aner hvor mye jobb det er. Anonymkode: 3724c...5b3 8
Guidet Kvinne Skrevet 11. oktober 2018 #17 Skrevet 11. oktober 2018 Forresten, all mulig ros til deg, TS, som har klart å være så organisert med liten baby alene! Det er jeg søren ikke sikker på om jeg hadde klart. Jeg tenker på det det du skriver om faste rutiner og aktiviteter som babysangen etc - i tillegg til at du er alene - både når han er hjemme og når han er på jobb. Stor honnør til deg! 6
Måbarefåsiat... Skrevet 11. oktober 2018 #18 Skrevet 11. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det jeg lurer på med alle disse gjengangerne er, hva gjorde barnefar før barnet kom? Under graviditeten? Før graviditeten? Hvor lenge har dere vært sammen før dere valgte å gå for barn? Anonymkode: 15ecc...128 Det er relevant. Begynte han å game da ungen kom? Begynte bf med jakt akkurat nå? Greia er at det er endel overraskete babymødre der ute, som kanskje ikke burde bli så overrasket.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #19 Skrevet 11. oktober 2018 Har også barn med en gamer. Vi er begge glad i egentid. Vi har løst det med at vi legger annahver dag, han kan spille etter ungen er lagt. Nå har gutten vår blitt så stor at de av og til spiller sammen, men bortsett fra det spiller han etter ungen har sovnet. Vi har veldig klare regler, mens barnet er hjemme og våkent gjør vi ikke skolearbeid (jeg studerer) eller spiller. Kanskje dere bør finne ut hvordan dere vil ha det hos dere. Hvis han ikke gjør en endring, så er han jo ikke akkurat mye å spare på. Anonymkode: 95c6c...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #20 Skrevet 11. oktober 2018 6 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Det er relevant. Begynte han å game da ungen kom? Begynte bf med jakt akkurat nå? Greia er at det er endel overraskete babymødre der ute, som kanskje ikke burde bli så overrasket. Det er faktisk innafor og forventet at en voksen mann legger gaminga på hylla( eller i hvert fall nedprioriterer) når han blir far, så jeg har full forståelse for alle kvinner som blir så «overrasket» over at det ikke skjer. Anonymkode: a47d2...8b7 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå