Gå til innhold

Min ''stemor'' vil ikke ha noe med min far å gjøre, og lar dette gå utover meg og deres felles sønn. Jeg får ikke møte halvbroren min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er over 20 år selv og lillebror ble født i april dette året. 

I starten hadde vi en okei tone. Jeg har fått møtt lillebror tre ganger siden april. Min stemor nekter min far å få møte sitt eget barn. Men dette har gått så langt at hun til og med ekskluderer meg og min lillesøster på 4 år  (samme far) og resten av far sin slekt i å møte lillebror. Jeg slettet henne fra facebook da jeg ikke orket å ha henne på sosiale medier mtp alt hun har stelt i stand. Men etter dette har hun blokkert meg overalt. Jeg kommer rett og slett ikke gjennom og har nå gitt opp håpet å ha kontakt med lillebroren min. Dette er sårt da jeg har nært forhold til andre søsken (ikke samme mor som lillebror). Blir også noe bekymret over dette da jeg ikke helt skjønner hva godt dette gjør min bror. Hun lar ikke lillebror få være sammen med sin fars familie. 

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 7d9e3...660

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel dessverre ikke gjøre så mye, men din far bør ta initiativ til samvær, og dette bør skje gjennom meklingskontoret. Om hun fortsatt ikke vil samarbeide, så må han ta kontakt med advokat. 

Anonymkode: 600bf...304

• Liker 13
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel dessverre ikke gjøre så mye, men din far bør ta initiativ til samvær, og dette bør skje gjennom meklingskontoret. Om hun fortsatt ikke vil samarbeide, så må han ta kontakt med advokat. 

Anonymkode: 600bf...304

Virkelig synd at det skal være så enkelt å ekskludere søsken.. 

• Liker 1
Skrevet

Barnet har KRAV på samvær med far, så her må din far bare stå på og eventuelt gå rettens vei via megling eller rettssak. Dette gjør ikke din lillebror noen verdens ting godt, og vil utelukkende skade han. 

Men det er det som sagt din far som må gjøre, du kan dessverre ikke gjøre noe :( 

Anonymkode: fefb1...608

• Liker 7
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I starten hadde vi en okei tone. Jeg har fått møtt lillebror tre ganger siden april. Min stemor nekter min far å få møte sitt eget barn. Men dette har gått så langt at hun til og med ekskluderer meg og min lillesøster på 4 år  (samme far) og resten av far sin slekt i å møte lillebror. Jeg slettet henne fra facebook da jeg ikke orket å ha henne på sosiale medier mtp alt hun har stelt i stand. Men etter dette har hun blokkert meg overalt. Jeg kommer rett og slett ikke gjennom og har nå gitt opp håpet å ha kontakt med lillebroren min. Dette er sårt da jeg har nært forhold til andre søsken (ikke samme mor som lillebror). Blir også noe bekymret over dette da jeg ikke helt skjønner hva godt dette gjør min bror. Hun lar ikke lillebror få være sammen med sin fars familie. 

Hva kan jeg gjøre? 

Her synes jeg synd på dere barna for at deres far valgte å få barn med minst tre forskjellige. Han må gå rettens vei for å få sett barnet. 

Anonymkode: acce6...974

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg synd på dere barna for at deres far valgte å få barn med minst tre forskjellige. Han må gå rettens vei for å få sett barnet. 

Jeg har kjempe godt forhold til alle mine søsken jeg, uavhengig om det er tre forskjellige mødre inn i bildet og det har heller ikke noe med saken å gjøre. Her er det bare en stemor som ødelegger for sitt barn og hans far. Har ikke sagt at han ikke kjemper for sin rett. Her snakker jeg for meg. Min far er verdens beste, og min stemor er nok redd for akkurat dette, fordi hun selv ikke er så feilfri. Og da er det bedre å ekskludere oss. 

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjempe godt forhold til alle mine søsken jeg, uavhengig om det er tre forskjellige mødre inn i bildet og det har heller ikke noe med saken å gjøre. Her er det bare en stemor som ødelegger for sitt barn og hans far. Har ikke sagt at han ikke kjemper for sin rett. Her snakker jeg for meg. Min far er verdens beste, og min stemor er nok redd for akkurat dette, fordi hun selv ikke er så feilfri. Og da er det bedre å ekskludere oss. 

En verdens beste mann vil vel ikke dumpe en dame med nyfødt baby, ikke sant? 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor står det at han har dumpet henne?

Anonymkode: d726c...12f

• Liker 15
Skrevet

Skulle gjerne hørt f.eks. mor sin versjon av denne historien. 

Tror ikke det er så «enfoldig» som TS fremstiller det. 

Anonymkode: e7832...56d

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at han har dumpet henne?

De færreste damer forlater en bra mann rett etter fødsel. I tillegg virker mor bitter. Så her er det mest sannsynlig han som dumpet henne. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Enfoldig? :klo:

Sikker på du ikke mener ensidig?

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor har situasjonen blitt sånn?

Hvorfor kjemper ikke far for rett til barn? Er barnevernet innblandet? Dette høres jo veldg merkelig ut.

Anonymkode: dfd87...e8c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har situasjonen blitt sånn?

Hvorfor kjemper ikke far for rett til barn? Er barnevernet innblandet? Dette høres jo veldg merkelig ut.

Anonymkode: dfd87...e8c

Nå sporer alt av her.

Skrevet

De færreste damer forlater en bra mann rett etter fødsel. I tillegg virker mor bitter. Så her er det mest sannsynlig han som dumpet henne. 

Vis meg den statistikken 🙄

Skrevet

Uansett ikke grunn til å kutte all kontakt med søsken..

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at en mann har dumpet dama?? 

Skrevet

Her blir det mye synsing! Hold dere til det som blir spurt om! 

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg forstår HI nekter stemoren TS sin far å møte sine andre barn, samt nekter TS og hennes søsken å møte sin nye lillebror. Ikke at faren til TS dumpet noen like etter fødsel?

Og hva skal så de andre sidene av denne saken være (som enkelte snakker om), som rettferdiggjør stemorens handlinger? Å nekte et barn å møte sine søsken (i tillegg en 4-åring som umulig kan ha gjort seg skyldig i noe som helst) er drøyt uansett årsak.

Anonymkode: 9999c...35c

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg forstår HI nekter stemoren TS sin far å møte sine andre barn, samt nekter TS og hennes søsken å møte sin nye lillebror. Ikke at faren til TS dumpet noen like etter fødsel?

Og hva skal så de andre sidene av denne saken være (som enkelte snakker om), som rettferdiggjør stemorens handlinger? Å nekte et barn å møte sine søsken (i tillegg en 4-åring som umulig kan ha gjort seg skyldig i noe som helst) er drøyt uansett årsak.

Så nå at stemoren ikke ville ha noe med TS sin far å gjøre, så jeg tolket innlegget feil. Uansett står det ingenting om at faren er årsaken til dette.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg gjøre? 

Har du forhoert deg på Ung. no? Kan hende du får noen svar der:

https://www.ung.no/oss/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...