Gå til innhold

Jobbsøknad: Proof of english language competency.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker på en jobb for et engelsk firma. I annonsen står det at jeg må legge ved "proof of english language competency". Problemet er at jeg har ikke noe formelt bevis på mine engelskkunnskaper. Jeg snakker og skriver så godt som flytende engelsk og det kommer bl.a. av at jeg har bodd i Storbritannia og tatt universitetsutdannelse der (med svært gode karakterer). Det er med andre ord ingen tvil om at jeg behersker engelsk meget godt. Hva gjør jeg med dette? Kan jeg bare glemme å søke på denne jobben eller kan jeg i CVen under språkkunnskaper (eller annet sted?) henvise til at selv om jeg ikke har formalisert engelskkunnskapene mine vil det at jeg har fullført en universitetsutdannelse på engelsk vise at dette er noe jeg behersker godt. Håper noen kan hjelpe meg, jeg har så lyst på denne jobben.

Anonymkode: 9892c...736

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send dem en mail og spør hva de krever av dokumentasjon og om graden din i England med gode karakterer er god nok dokumentasjon. 

Anonymkode: 50a91...60a

• Liker 5
Skrevet

Da burde du kunne skrevet English med stor E. Om du faktisk er så god som du selv mener. 

Anonymkode: 54bca...e19

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du kunne skrevet English med stor E. Om du faktisk er så god som du selv mener. 

Flisespikker

Anonymkode: 889e3...85a

• Liker 1
Gjest Lily_88
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Flisespikker

Anonymkode: 889e3...85a

Absolutt ikke! I England er de fryktelig formelle, og alt må skrives rett og snakkes rett, ellers blir du ikke tatt seriøst.

...eller tullet du?

Skrevet

Du kan ta en IELTS test. Det måtte jeg for å bevise engelskkunnskaper da jeg søkte på utdanning i Storbritannia. 

Skrevet

Ellers vil vel språket du bruker i søknaden din også gjenspeile nivået du ligger på. 

Ville ringt dem og spurt hva de trenger av dokumentasjon. I samtalen vil du jo avdekke / bevise nivået ditt muntlig også. Win-win hvis du er så stødig som du sier du er. 

Skrevet
5 hours ago, Lily_88 said:

Absolutt ikke! I England er de fryktelig formelle, og alt må skrives rett og snakkes rett, ellers blir du ikke tatt seriøst.

...eller tullet du?

Dette er bare vås! Engelskmenn er generelt mer formelle enn nordmenn, men det er STORE forskjeller avhengig av by, bransje osv. (Jeg bor og jobber i England så jeg vet hva jeg snakker om)

Anonymkode: 76b76...1d5

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søker på en jobb for et engelsk firma. I annonsen står det at jeg må legge ved "proof of english language competency". Problemet er at jeg har ikke noe formelt bevis på mine engelskkunnskaper. Jeg snakker og skriver så godt som flytende engelsk og det kommer bl.a. av at jeg har bodd i Storbritannia og tatt universitetsutdannelse der (med svært gode karakterer). Det er med andre ord ingen tvil om at jeg behersker engelsk meget godt. Hva gjør jeg med dette? Kan jeg bare glemme å søke på denne jobben eller kan jeg i CVen under språkkunnskaper (eller annet sted?) henvise til at selv om jeg ikke har formalisert engelskkunnskapene mine vil det at jeg har fullført en universitetsutdannelse på engelsk vise at dette er noe jeg behersker godt. Håper noen kan hjelpe meg, jeg har så lyst på denne jobben.

Du bør ta TOEFL -testen (du kan ta den på UiO) og legge den som et vedlegg i jobbsøknaden din. 

Skrevet
5 hours ago, Lily_88 said:

...eller tullet du?

Hva??? Det er ike noe tulling på kg 111!

Anonymkode: cf80f...9c0

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kopierte bare det som stod i annonsen, det er de selv som har skrevet det med liten e. ;) 

• Liker 2
Skrevet

TOEFL er et godt eksempel. Om du ikke vil ta denne, har du vel hatt engelsk på videregående? Jeg har hatt elever som har brukt dette som bevis på kompetanse. Det kan hende arbeidsgiver krever en attest fra skolen på hvilket kompetansenivå dette tilsier, men det får du om du tar kontakt med eksamensansvarlig på skolen. 

Gjest Lily_88
Skrevet (endret)
9 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er bare vås! Engelskmenn er generelt mer formelle enn nordmenn, men det er STORE forskjeller avhengig av by, bransje osv. (Jeg bor og jobber i England så jeg vet hva jeg snakker om)

Anonymkode: 76b76...1d5

Men da bør man skrive brev, mail osv veldig formelt. Trådstarteren forteller oss ikke hva slags bransje.

Jeg var student i England før, mine venner sa at hvis man var usikker, så var det generelt greit å bruke formell mal.

Endret av Lily_88
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg har fått avklart at jeg ikke trenger å bevise mine engelskkunnskaper. Da er det bare å krysse alle fingre. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...