Gå til innhold

Datteren min på 29 har fått sin første kjæreste, men han er fra Tyrkia.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min jobber slik at hun må reise masse og sier hun har møtt mannen gjennom der. Dette var ikke helt det jeg hadde sett for meg, og nå er jeg redd for at de skal få barn, at hun skal flytte dit og kvinnesynet generelt. 

Som yngre og til ung voksen alder slet hun litt med depresjoner, hun har følt seg annerledes enn andre og mistrives her i bygda hun voks opp. Hun ble mobbet på skolen da hennes venninne flyttet, da de begynte på ungdomsskolen. Hun har alltid vært glad i bylivet og alltid hatt behov for noe nytt i livet. Ikke materialistiske ting men hun har htt det med å bytte jobber, flytte og slike ting. Redd for stagnasjon. Hun mener jeg har overbeskyttet henne for mye og at det er derfor hun har slitt med å bli kjent med folk. 

Jeg ytret mine meninger om mannen og hun ble oppgitt. Mener at jeg er redd ALT som er annerledes, at jeg bare er i den trygge bobla i bygda, og hun er sint for at hun mener det alltid er noe som dreper gleden hennes. Hun mener også at vi har maset om at hun skal finne seg kjæreste, men så reagerer vi som vi gjør når hun fant en. Ja, jeg kan innrømme at jeg ikke så en muslim komme. Det gjorde ikke hun heller. Jeg føler noen ganger at verden jobber mot meg. For jeg har fått en datter som ikke er slik som noen andre i familien. Alle vi søsknene har slått oss til ro i nærområdet med mann fra samme sted, mens hun begynner og flakse langt av gårde. Og jeg føler forholdet våres blir verre og verre.

hilsen frustrert mor på 54

Anonymkode: f3dc7...b7f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 1794e...f41

• Liker 5
Skrevet

Ok. Jeg har ingen fasit, men:

Tror du hun vil slutte å se denne mannen dersom du uttrykker misnøye/skepsis til det?

Om ikke:

Tror du det gjør forholdet mellom dere sterkere av at du er åpen om din bekymring?

Om svaret er "nei" på spørsmålene ovenfor, så tenk deg nøye om. Vil du kunne ha et godt forhold med din datter, og være den trygge havnen hvor hun kan lufte sin frustrasjon og komme med eventuelle negative erfaringer, dersom det blir slik?

Anonymkode: 5264c...09a

• Liker 11
Skrevet

Når du oppfører deg sånn er det ikke rart hennes glede blir drept. 

I mitt tilfelle er det alltid familien min som dreper mest av min glede. Tatt flere og flere steg vekk fra dem i løpet av de siste årene og jeg har fått et liv med mer glede og fått det bedre med meg selv. 

Hilsen kvinne 26. 

Anonymkode: a6e13...274

• Liker 19
Skrevet

La henne leve SITT liv som HUN vil, ikke som DU vil.

• Liker 19
Skrevet

Så koselig for henne! 🌷😊 Huff skjønner godt at forholdet mellom dere to blir dårligere, jeg hadde også tatt avstand fra moren min om hun dømte kjæresten min og var rasist. 

Anonymkode: 61a25...b75

• Liker 16
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hun er voksen, ikke bland deg.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg har ingen fasit, men:

Tror du hun vil slutte å se denne mannen dersom du uttrykker misnøye/skepsis til det?

Om ikke:

Tror du det gjør forholdet mellom dere sterkere av at du er åpen om din bekymring?

Om svaret er "nei" på spørsmålene ovenfor, så tenk deg nøye om. Vil du kunne ha et godt forhold med din datter, og være den trygge havnen hvor hun kan lufte sin frustrasjon og komme med eventuelle negative erfaringer, dersom det blir slik?

Anonymkode: 5264c...09a

Beklager jeg uttrykte meg feil i tittelen. Hun dater, sa til meg at hun har fått følelser for en der. Saken er den at hun sluttet å se han da hun nevnte det for meg for 3 år siden. Hun sa ikke noe om det da, at hun sluttet, men hun virket deprimert. 

Så svaret på andre spørsmålet blir nei, hun virket bare irritert. Og sa hun var lei av at jeg alltid kom med bekymringer. Hun bruker også eksen min mot meg en del. Han slo barna når de var så små, men jeg var redd for at han skulle ta livet sitt sammen med dem i bil om jeg gjorde det slutt. 

Skrevet

Hvis du er redd for at forholdet hennes til en utlending kan skape problemer for henne, må du passe på at det ikke er du og din skepsis som i praksis utgjør det største problemet hennes.

Bruk heller energi på å forbedre din relasjon til din datter, det vil øke sjansen for at hun ønsker å holde på kontakten til deg og hjemstedet / hjemlandet. Hvis forholdet hennes til familien blir dårligere, er jo sjansen for at hun velger å etablere seg et annet sted mye større.

Og hvis din frykt for at forholdet til en fra et annet land ikke vil ende godt, blir virkelighet, så er det jo ekstra viktig at hun føler at hun kan møte trøst og forståelse hos familien, og ikke "hva var det vi sa".

Vis kjærlighet og respekt for henne og hennes valg. Uttrykk gjerne ønske (på en positiv måte) om at hun skal holde tett kontakt med deg / familien /hjemstedet, det er en mye bedre tilnærming enn å uttrykke skepsis til det som er fremmed-

Anonymkode: aefbd...2bf

• Liker 5
Skrevet

Jobber verden mot deg fordi du har fått en datter som ikke er som resten av familien? 

Helt greit at du kan bli skeptisk, men du skal jo elske og støtte din datter for hvem hun er, og ikke for den du ønsker at hun skal være. Det bør du tenke på, og ikke være oppgitt og kritisk fordi hun er selvstendig og lever sitt liv som hun vil. Hadde hun vært kriminell eller rusmisbruker, så kunne du bekymret deg. La henne leve sitt liv, si at du håper alt går bra, og at du ønsker henne alt godt. Tenker forholdet deres blir bedre da. 

Anonymkode: a5d8c...fbb

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager jeg uttrykte meg feil i tittelen. Hun dater, sa til meg at hun har fått følelser for en der. Saken er den at hun sluttet å se han da hun nevnte det for meg for 3 år siden. Hun sa ikke noe om det da, at hun sluttet, men hun virket deprimert. 

Så svaret på andre spørsmålet blir nei, hun virket bare irritert. Og sa hun var lei av at jeg alltid kom med bekymringer. Hun bruker også eksen min mot meg en del. Han slo barna når de var så små, men jeg var redd for at han skulle ta livet sitt sammen med dem i bil om jeg gjorde det slutt. 

At du valgte å fortsette et forhold med en som slo barna dine når de var små skadet barna og familien MYE mer enn hva en kjæreste med annen hudfarge gjør i allefall. Herlighet kvinne! 

Anonymkode: 61a25...b75

• Liker 29
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en ts som legger til opplysninger utover i tråden for å få støtte for sin side!! 

Anonymkode: 8a394...ff3

• Liker 7
Skrevet

Jeg har vært sammen med en tyrker, og med de forholdene som er der for tiden, tror jeg neppe hun vil bosette seg der. 

Jeg kjenner flere tyrkere, og de vil vekk. Spesielt de på venstresiden. 

De tyrkerne jeg kjenner er glade i familien sin, og tar godt vare på de rundt seg. Jeg takla ikke avstanden, og han var usikker på om han ville hit. Derfor gjorde jeg det slutt. 

Kan du ikke bare spørre hvorfor han er bra fir henne og bli kjent med han? 

Anonymkode: 3441f...498

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For jeg har fått en datter som ikke er slik som noen andre i familien. Alle vi søsknene har slått oss til ro i nærområdet med mann fra samme sted, mens hun begynner og flakse langt av gårde. Og jeg føler forholdet våres blir verre og verre.

Og mange kan ikke vente med å spre vingene og oppleve mye steder, kulturer og mennesker langt borte fra hjemsted og tradisjonell familie. 

Hva med å akseptere at hun har ander behov? Hun er ung og lever i nuet og så vil ting gå seg til etterhvert som hun blir eldre, klokere og får mer erfaring. Det kalles livserfaring og det å bli voksen.

Skrevet

Jeg forstår deg godt! Svært få norske foreldre ønsker en muslim som partner for sitt barn. Men det hjelper nok ikke å si noe på det.. Du får bare krysse fingrene for at det er en grei og moderat kar.

Anonymkode: fd644...f79

• Liker 5
Skrevet

Du er moren til hun som skrev i den forrige tråden, med andre ord? :sjenert:

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en ts som legger til opplysninger utover i tråden for å få støtte for sin side!! 

Anonymkode: 8a394...ff3

Hvordan gir denne tilleggsinformasjonen trådstarter støtte? Det blir vel heller motsatt spør du meg. 

Anonymkode: a5d8c...fbb

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Jeg hadde ikke bekymret meg for en tyrker. Dessuten er hun 29 og ikke bare ei ungjente som må veiledes. 

Du derimot...     å være sammen med en som slår små barn uten å gjøre noe er forferdelig ansvarsløst og en omsorgssvikt. Var du redd han skulle kjøre utfor en skrent med dem i bilen så kunne du latt være å tillate han å ha dem med i bilen. Du kunne reist din vei. Om han vil ta livet sitt så får han gjøre det da, mye heller enn at han slår små barn! De fleste gjør det dessuten ikke når det kommer til stykket. Her har du sviktet grovt.

Skrevet

Hun føler seg nok fastlåst som i ei fengselscelle når hun er med deg i bygda. Vær støttende i stedet. Herregud...

• Liker 1
Skrevet

Skjønner bekymringen til ts jeg da. 

Jeg er også litt av oppfatning at to personer fra så ulike kulturer er kultur eller religion kræsj. Det har ingenting med hudfarge å gjøre, men heller forskjeller. Det er bare i få tilfeller at kultur forskjeller går bra over tid.

Så er du norsk enten ateist, humanist eller kristen burde du ha en partner med samme syn som deg.  I alle fall som deler samme kultur. Og da fungerer det kanskje ikke med muslimske menn som har en kultur som passer i Iran, irak, Pakistan, somalia etc om du har norske kultur verdier. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...