AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg tok dermapen for første gang denne uka og stussa på hvor kort tid selve nålingen pågikk, det var 10 med bedøvelseskrem, max 5-10 min med selve dermapennen i hele ansiktet, så 30 min med en serummaske. Har jeg blitt lurt eller er det vanlig at selve nålingen bare gjøres i fem minutter?! Og til dere som har tatt flere behandlinger hvor mange uker gikk det mellom hver behandling og hvor mange behandlinger tok du totalt? Lurer også litt på om en dermaroller til hjemmebruk gjør samme nytten? Fra nettet virker behandlingen kjempelovende men blir litt skeptisk når den varte så kort... Og hun som gjorde det sa 3 uker max til neste gang mens på nettet står det tidligst 4-6 uker i mellom for best resultat så huden healer helt i mellomtiden men da jeg sa det til behandleren sa hun nei du må komme om tre uker. Kjøpte dealen på letsdeal og nå lurer jeg på om jeg blir lurt at hun sier 3 uker mellom 3 behandlinger nettopp for at jeg skal få dårligere resultat så jeg må kjøpe flere behandlinger etter det. Hva er deres oppfatning av dette og egne erfaringer? Anonymkode: d3497...e96
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #3 Skrevet 12. oktober 2018 Tre behandlinger er ganske lite dersom du har f.eks. dypere aknearr. Jeg drev litt med dermarolling selv - altså hjemme - men jeg sluttet med det etter å ha lest litt mer om at nålene i rullene "skader" huden mer siden nålene ikke bare går rett inn og så ut, men skrått inn og skrått ut. Dermarolling er også mye mer smertefullt enn nåler som bare går inn og ut. Så nå bruker jeg heller en maskin som heter Derminator - den kostet ca. $ 200. Har kun brukt den én gang så langt. Jeg venter minst fire uker mellom hver behandling, og regner med at jeg trolig må gjøre dette i lang tid før jeg ser forbedring. Hadde gjort behandlingen profesjonelt om jeg hadde råd til det, men det går ikke når jeg trenger behandling over lang tid. Dine tre behandlinger kan nok hjelpe noe, men jeg ville ikke forventet gull og grønne skoger. Anonymkode: c38e7...f1a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Tre behandlinger er ganske lite dersom du har f.eks. dypere aknearr. Jeg drev litt med dermarolling selv - altså hjemme - men jeg sluttet med det etter å ha lest litt mer om at nålene i rullene "skader" huden mer siden nålene ikke bare går rett inn og så ut, men skrått inn og skrått ut. Dermarolling er også mye mer smertefullt enn nåler som bare går inn og ut. Så nå bruker jeg heller en maskin som heter Derminator - den kostet ca. $ 200. Har kun brukt den én gang så langt. Jeg venter minst fire uker mellom hver behandling, og regner med at jeg trolig må gjøre dette i lang tid før jeg ser forbedring. Hadde gjort behandlingen profesjonelt om jeg hadde råd til det, men det går ikke når jeg trenger behandling over lang tid. Dine tre behandlinger kan nok hjelpe noe, men jeg ville ikke forventet gull og grønne skoger. Anonymkode: c38e7...f1a Mitt hudproblem er store porer, ingen arr, så håper jeg vil se en forbedring iløpet av de tre gangene! Er veldig dyrt dette her men skjønt at det er best å ta det profesjonelt som jeg gjør med maskin og ikke med dermaroller hjemme for som du sier er det vondere (jeg får bedøvende krem på klinikken) og en mer skadelig type nåler med dermaroller til hjemmebruk enn microneedling/dermapen i klinikk. Fant denne videoen i stad: Så tror jeg holder meg til dermapen/profesjonell microneedling selvom det er dyrt... Men den Derminator som du nevner ser ut som har helt like nåler og funksjon som den jeg brukte på klinikken! Har du kjøpt den i butikk i Norge eller på nett, evn hvor? Jeg ser på youtube den brukes på akuratt samme måte som microneedle pennen på klinikken. Kan du justere nål lengden under bruk eller må du kjøpe forskjellige nålsett og manuelt skifte? Ser på denne linken https://www.acne.org/messageboard/topic/368044-used-the-derminator-for-the-first-time-and/ at det er mye blod og direkte sår, opplevde du det? Det fikk ikke jeg på 2mm. Har du kjøpt bedøvelseskrem også, evn hvor? Og opplever du at maskinen er sterk nok til å faktisk få nålene gjennom huden? Ser noen skriver at de er i tvil på om nålene faktisk penetrerer hudlaget i linken over. Tenker at om maskinen faktisk virker som microneedling pennen på klinikk er den verdt å investere i! Merka at det virka som jeg hadde mer kunnskap enn hun som utførte det på meg så derfor jeg lurer på om jeg blir lurt for dealen.. Har lest man trenger minst 1.5 mm for porer men hun sa 0.25 , lest at det må gå minst 4-6 uker mellom for da er huden healet og resultatet blir mer optimalt da, hun sa 2-3 uker (vil kanskje at jeg skal få dårligere resultat så hun kan anbefale meg fler timer?), og jeg fikk med meg et serum hjem men hun kunne ikke svare på hva ingrediensene i serumet var eller gjorde bortsett fra at det fulgte med behandlingen og var bra for huden. Det er ingredienser jeg selv har grei kjennskap til så rart at en som jobber med det ikke visste eller husket. Hun er profesjonell og facebook siden har gode omtaler på andre behandlinger men jeg følte at jeg kunne mer enn henne og da kan jeg like gjerne kjøpe maskinen du anbefaler for den ser nesten helt lik ut den hun brukte Hvor lenge bruker du den hver behandling, og hvor lenge mellom hver behandling tenker du? Bruker du bedøvelseskrem hjemme , og eget serum som etterbehandling? Anonymkode: d3497...e96
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 Unnskyld så du skrev at du vil vente minst fire uker mellom behandlingene, det gikk litt i surr hva jeg hadde lest når jeg var igang med å skrive så mye over her. Anonymkode: d3497...e96
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Mitt hudproblem er store porer, ingen arr, så håper jeg vil se en forbedring iløpet av de tre gangene! Er veldig dyrt dette her men skjønt at det er best å ta det profesjonelt som jeg gjør med maskin og ikke med dermaroller hjemme for som du sier er det vondere (jeg får bedøvende krem på klinikken) og en mer skadelig type nåler med dermaroller til hjemmebruk enn microneedling/dermapen i klinikk. *SNIP* Anonymkode: d3497...e96 Jeg kjøpte maskinen på nett - det er det eneste stedet de selger den så langt jeg vet. Der merket pakken slik at jeg slapp å betale merverdiavgift. Man kan kjøpe ulike "cartridges" til maskinen med enten én, seks eller tolv nåler, men man styrer selv dybden på selve maskinen. Jeg bruker hver cartridge én gang - de koster bare ca. $ 4 per stykk uansett - men kan kan egentlig desinfisere dem og bruke dem mer enn én gang. Om jeg ikke husker feil kan maskinen maks gå ned til 2.5 mm. Som sagt har jeg så langt bare brukt maskinen én gang, og tok ikke tiden på hvor lenge jeg brukte den. Jeg beveger den rundt i ansiktet i små sirkler helt til at jeg har tatt alt som jeg skal. Jeg har arr i omtrent hele ansiktet, så det er ikke mye som ikke behandles for å si det sånn. Men andre igjen trenger kanskje bare å ta pannen eller f.eks. det ene kinnet. Jeg tipper at behandlingen tok maks 15 minutter, så det tar ikke lang tid. Siden jeg har dype arr så lar jeg maskinen gå ganske dypt. Smertewise er det ingenting sammenlignet med hvordan dermaroller var. Jeg brukte 1,75 mm i pannen og 2,5 mm på kinn. Dette er ganske så dypt, og samme dybde som profesjonelel driver med, så jeg er veldig forsiktig. Ut fra hva du forteller så trenger du nok ikke å behandle huden din såpass dypt som jeg gjør. Med de lengdene jeg bruker får jeg mange små røde prikker som blør, så det ser ganske ille ut. Jeg opplevde aldri å blø da jeg brukte dermaroller, men da var nålene bare på 1 mm. Men om jeg behandler på en lørdag så er det likvel ikke noe problem å gå på jobb på mandagen med littegrann sminke. Kan være greit å se videoer av hvordan andre ser ut etter å ha gjort dette for å ikke bli skremt. Bruker Xylocainsalve fra apoteket, men som sagt er smertene virkelig ikke noe problem. Det er ikke slik at jeg gruer meg til å bruke maskinen. Jeg renser huden, smører på salven, og lar den virke litt (les pakningsvedlegget). Så fjerner jeg alt av salven siden den ikke har noe å gjøre på huden når man bruker maskinen (vasker ansiktet godt). Jeg vet at mange bruker hyaluronsyre med maskinen, men jeg har bare brukt aloe vera så langt. Men skal forsøke å finne en hyaluronsyre som er mer som en "gel". Gelkonsistensen på aloe veraen gjør at maskinen glir lett rundt i ansiktet. Jeg bruker ikke noen spesiell etterbehandling, bruker bare mine vanlige beroligende produkter. Like etter behandlingen og dagen etter er huden veldig sår, så da går det i fuktighetsgivende krem og gjerne også en salve av noe slag som skaper en "hinne" på huden slik at fuktigheten holdes inne. Som sagt hadde jeg gjort dette profesjonelt om jeg hadde hatt råd, men det har jeg ikke. Så da ble det denne maskinen til ca. 1600 kroner, og et par nye nåler her og der. De selger nålene til tilnæmet produksjonspris, så de er veldig billige. Planer er å behandle huden hver fjerde eller femte uke alt etter hva som passer best med timeplanen min ellers. Anonymkode: c38e7...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå