parmanoia Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg er nyutdannet og søkte på en stilling. Fikk så mail om at stilingen var besatt for noen uker siden. Så dukker det plutselig opp en kort mail om at stillingen er lyst ut på nytt. Hva kan grunnen være til at den lyses ut på nytt så fort? Er det noen vits for meg å søke på den en gang til når jeg ikke kom til intervju den første gangen?
Millae Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Kommer jo an på hva slags stilling det er snakk om. Kanskje det var krav om sikkerhetsklarering eller et vandelskrav som ikke kunne oppfylles? Eller kanskje partene ikke kom til enighet rundt lønn. Du kan jo for all del søke på nytt. Da virker du i det minste motivert, men om det egentlig er noen vits vil jeg ikke tro dessverre. Lykke til.
Gjest Albbas Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 Vedkommende som fikk jobben kan ha trukket seg. Skjer stadig vekk.
Gjest O.G. Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, Albbas skrev: Vedkommende som fikk jobben kan ha trukket seg. Skjer stadig vekk. Men bruker de ikke da å ringe opp neste kandidat?
Gjest Albbas Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 18 minutter siden, O.G. said: Men bruker de ikke da å ringe opp neste kandidat? Kommer helt an på, de syns kanskje ikke neste kandidat var aktuell, eller neste har trukket seg. TS har ingenting å tape på å søke igjen, men kan være lurt å ringe på forhånd for å sjekke ståa litt. Noen ganger er det litt tilfeldig hvilke søknader som legges merke til, og etter en runde med intervjuer kan de også endre litt hva de ser etter, selv om utlysningsteksten er lik. For eksempel kan nyutdannede av og til stille sterkere i andre runde (fordi man innser at de med erfaring er for dyre eller jobben blir for lite utfordrende).
Gjest O.G. Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 8 minutter siden, Albbas skrev: Kommer helt an på, de syns kanskje ikke neste kandidat var aktuell, eller neste har trukket seg. TS har ingenting å tape på å søke igjen, men kan være lurt å ringe på forhånd for å sjekke ståa litt. Noen ganger er det litt tilfeldig hvilke søknader som legges merke til, og etter en runde med intervjuer kan de også endre litt hva de ser etter, selv om utlysningsteksten er lik. For eksempel kan nyutdannede av og til stille sterkere i andre runde (fordi man innser at de med erfaring er for dyre eller jobben blir for lite utfordrende). Skjønner.
parmanoia Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2018 Takk for svar dere. Men nå skjønner jeg plutselig ikke hvilken av stillingene som er lyst ut på nytt, Har søkt på flere jobber hvor avslagene kommer fra samme person og mailadresse, men referansenummeret på stillingen passer ikke overens med noen av de jeg har søkt på. Så jeg aner ikke hvem som kontaktpersonen på den akutelle jobben, og hun som sender meg mail med avslag er i alle fall ikke et navn som har stått som kontaktperson ved evt. spørsmål om stillingen. Jeg kan heller ikke se at denne stillingen ligger ute på nettsiden igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå