Drizzt Skrevet 15. oktober 2018 #41 Skrevet 15. oktober 2018 1 time siden, Snegle-Halle skrev: Lurer på hvordan det skal gå med miljøet i fremtiden hvis målet er å få masse afrikanere inn i Europa og gi de samme levestandard som oss... Lurer også fælt på hvor vi skal få all maten fra. Det er ikke bare mat. Det er infrastruktur, jobb, utdanning, alt som kreves til kulturell integrering, osv ressurser som ikke finnes. Dette er ikke bærekraftig. Til slutt blir det ødemark også her og hvor skal alle da? 2
Olava Skrevet 16. oktober 2018 #42 Skrevet 16. oktober 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, brudd på opphavsretten, og svar til dette. Olava, mod.
Lillyvally Skrevet 16. oktober 2018 #43 Skrevet 16. oktober 2018 8 timer siden, Cuckold skrev: Nei, den er en forhastet slutning. Det som er forskjellen på Norge og en del oljerike land i andre deler av verden er at fellesarven fordeles på folket. At fellesarven fordeles på folket betyr at gjennomsnittsborgeren får litt mer av staten enn han/hun betaler inn i skatter og avgifter. Men jo flere vi blir å dele arven på, jo mindre blir det på hver. Så om vi så skulle sett helt bort fra det negative i å gi bort statsborgerskap i en så voldsom skala at den etterkommerne våre kommer i mindretall i eget land, vil det å prøve å demme opp for eldrebølgen gjennom masseinnvandring være som å pisse i buksa for å holde varmen. Selv på relativt kort sikt er det ikke bærekraftig økonomisk, for også våre nye landsmenn blir eldre, og vi vil eventuelt bare bli nødt til å øke takten i innvandringen enda noen hakk for å «ta oss av» alle de nye eldre landsmenn. Jeg snakker ikke om masseinnvandring jeg da, men noe innvandring. For det er jo et problem at det fødes så få barn i Norge. Er vi ikke da avhengig av noe innvandring? 1
angara Skrevet 16. oktober 2018 #44 Skrevet 16. oktober 2018 Den virkelig store bølgen av innvandring vil komme når klimaendringene om ikke mange (ti)år blir så store at det blir ubeboelig i store deler av Midt-Østen og Afrika pga temperaturen. Og oversvømmelsene pga havnivået som stiger pga klimaendringene gjør andre deler av verden ubeboelig, for eksempel i Sør-Øst-Asia. Det blir interessant hvordan Europa skal ta imot og fø på disse menneskemassene. Mye ledig plass i Sibir, men ser ikke for meg at Russland har lyst til å gi bort store landområder til nybyggere... 3
Cuckold Skrevet 16. oktober 2018 #45 Skrevet 16. oktober 2018 10 hours ago, Lillyvally said: Jeg snakker ikke om masseinnvandring jeg da, men noe innvandring. For det er jo et problem at det fødes så få barn i Norge. Er vi ikke da avhengig av noe innvandring? Påstanden at vi trenger innvandring på grunn av «eldrebølgen» er en myte skapt av innvandringstilhengerne. I dag er mange etniske nordmenn sysselsatt med å betjene en betydelig innvandrerbefolkning, uten de siste 45-50 års innvandring ville mange av disse i stedet kunnet jobbe med å betjene våre eldre. For store deler av den fremmedkulturelle innvandringen utgjør snarere en ekstra belastning enn en ressurs. Gjennom flere tiår har vi hatt så stor innvandring av fremmedkulturelle dårlig integrerte innvandrere, innvandrere som trenger mer i velferdsgoder og putter mindre inn enn gjennomsnittborgeren, at vi har vært nødt til å importere store mengder billig arbeidskraft fra Øst-Europa for å bygge ut landet for å holde tritt med den voldsomme innvandringsgenererte befolkningseksplosjonen. For alle våre nye landsmenn trenger bolig, klær, barnehageplasser, skoleplasser, sykehuskapasitet og ansatte i offentlig sektor (som NAV) for å få dekket sine behov i et av verdens dyreste land. Dette har vi finansiert med våre barns og barnebarns arv. Veksten i norsk fastlandsøkonomi de siste 15-20 år skyldes ikke at vi er et slags lilleputt-Tyskland eller lilleput-Kina som produserer store mengder foredlede varer som vi selger på verdensmarkedet, veksten i fastlandsøkonomien har i stor grad handlet om at oljepenger har finansiert store mengder nye landsmenn som skal bosettes. I et land med kraftig befolkningsvekst blir det nødvendigvis behov for å bygge mange flere boliger, utvide de offentlige tilbud så de kan betjene stadig flere innbyggere, og en større befolkning vil bidra til omsetning i detaljhandelen da man jo vil bruke penger på mat og klær og transport som alle andre. Uten denne «veksten» ville mange av de som i dag direkte eller indirekte jobber med å betjene våre nye landsmenn kunnet jobbe med å ta vare på våre eldre. Og om det skulle til kunne vi nok også jobbet mer. Den sosiale dumpingen som har funnet sted de siste 40 år har også bidratt til å skyve store mengder nordmenn ut av arbeidsmarkedet, jeg tror mange av disse kunne holdt seg i jobb lenger om lønnsnivået og status ikke var presset som følge av import av store mengder billig utenlands arbeidskraft. 6
Commander Skrevet 16. oktober 2018 #46 Skrevet 16. oktober 2018 (endret) 10 timer siden, Lillyvally skrev: Jeg snakker ikke om masseinnvandring jeg da, men noe innvandring. For det er jo et problem at det fødes så få barn i Norge. Er vi ikke da avhengig av noe innvandring? Mulig vi er avhengig av noe innvandring. Men hvis det er arbeidskraft vi trenger har vi bommet kraftig. 80% av innvandrere fra MENA landene er trygdet etter 10år i Norge. De som har jobb er kortere innom arbeidslivet før de uføretrygdes. Vi må mao møte fremtidens eldrebølge med å importere folk som blir trygdet og ikke kommer i jobb??. Sikkert en logikk her jeg ikke ser?? Endret 16. oktober 2018 av Commander 3
Lillyvally Skrevet 16. oktober 2018 #47 Skrevet 16. oktober 2018 2 timer siden, Commander skrev: Vi må mao møte fremtidens eldrebølge med å importere folk som blir trygdet og ikke kommer i jobb??. Sikkert en logikk her jeg ikke ser?? Nei det er vel ingen som sier at det er en logikk der heller?
slask Skrevet 17. oktober 2018 #48 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Nok en viktig sak som media ikke vil fortelle oss om? "Norge den 2. mai sluttet seg til en politisk erklæring i Marrakesh i Marokko, hvor det ble holdt et møte mellom 31 europeiske og 26 afrikanske stater i forbindelse med den såkalte Rabat-prosessen, en «euro-afrikansk dialog om migrasjon og utvikling»." "Du hadde ikke hørt om den prosessen du heller?" Godt kommentert sak:https://www.document.no/2018/06/04/utenrikspolitikken-du-aldri-far-vite-om/ Endret 17. oktober 2018 av slask 2
BerntHulken Skrevet 17. oktober 2018 #49 Skrevet 17. oktober 2018 På 12.10.2018 den 14.22, Hei der skrev: Uff mange rasister her på kg. Skjønner ikke hvordan dere kan sove om nettene. Det er ikke rasisme å påpeke at innvandring fra Afrika og muslimske land bringer med seg enorme utfordringer når det gjelder å integrere seg. Det handler ikke om rase, men kulturforskjeller. Man er ganske blind dersom man ikke ser at mange kommer fra land med en voldskultur og med kvinneundertrykkende syn. Deler av meg kan ikke fordra Høyre og FrP-politikk men når det gjelder innvandring syns jeg nesten det fremdeles er for snilt. Hvorfor skal vi ta imot mennesker som ikke flykter fra krig, men som simpelten er lykkejegere? Overbefolkning i Afrika er Afrika sitt problem, ikke Europas. De får slutte å lage så masse unger. 4
TrekStar Skrevet 18. oktober 2018 #50 Skrevet 18. oktober 2018 On 10/11/2018 at 11:49 AM, julia83 said: Befolkningsøkningen i Afrika er så stor, at eneste mulighet er om hundretalls millioner afrikanere emigrerer. Det eneste området som aksepterer og tar i mot, er Europa. Det blir et ennorm kaos , dessverre tror mange at alt ordner seg til slutt. https://morgenbladet.no/ideer/2018/10/dette-klarer-vi-ikke Det er en ønsket utvikling fra vår politisk elite fra venstresiden i denne verden. Avtaler er gjort, slik at Europa og Norge skal ta imot flyktninger fra i hovedsak Afrika, Asia og Midtøsten. Det er ikke tilfeldig.
Gjest førstedamen Skrevet 18. oktober 2018 #51 Skrevet 18. oktober 2018 Og her i tråden florerer det av ønskelige faktaopplysninger.... Desirable facts stemmer ikke alltid, selvom mange kunne ønske det!
Gjest 987654321 Skrevet 18. oktober 2018 #52 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, førstedamen skrev: Og her i tråden florerer det av ønskelige faktaopplysninger.... Desirable facts stemmer ikke alltid, selvom mange kunne ønske det! Kanskje du kan komme med noen motargumenter som viser at det som er lagt frem er fake news? Eller hva er det du mener ikke stemmer? Tall fra SSB? Er vel hellere ønsketenkning at dette ikke stemmer, tenk så mye enklere om alle som kom til Norge hadde bidratt og integrert seg helt av seg selv, så hadde jo ikke dette trengt å være en debatt engang...
Madame Butterfly Skrevet 18. oktober 2018 #53 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg undres av og til om motivasjonen til denne masse vandringen faktisk ikke er flukt, men egentlig heller er «Al hijrah». Hvorfor kommer alle disse menneskene? Hvorfor fortsetter de å flykte i evigheter etter de er trygge? 1
Madame Butterfly Skrevet 20. oktober 2018 #54 Skrevet 20. oktober 2018 www.spectator.co.uk/2017/06/who-needs-jihad/amp/ Så er motivasjonen flukt, søken etter et bedre liv eller hijrah? Eller en kombinasjon? Har media og styresmakter nok fokus på årsakene?
Gjeste mann Skrevet 28. oktober 2018 #55 Skrevet 28. oktober 2018 På 16.10.2018 den 10.13, angara skrev: Den virkelig store bølgen av innvandring vil komme når klimaendringene om ikke mange (ti)år blir så store at det blir ubeboelig i store deler av Midt-Østen og Afrika pga temperaturen. Og oversvømmelsene pga havnivået som stiger pga klimaendringene gjør andre deler av verden ubeboelig, for eksempel i Sør-Øst-Asia. Det blir interessant hvordan Europa skal ta imot og fø på disse menneskemassene. Mye ledig plass i Sibir, men ser ikke for meg at Russland har lyst til å gi bort store landområder til nybyggere... Hvisomattedersomatte... Det er like sansynelig at Norge blir nærmest uboelig om om 100 år. Pga global oppvarming så stopper Golfstrømmen opp. https://illvit.no/naturen/klimaendringer/kollaps-av-golfstrommen-kan-gjore-norden-til-en-dypfryser Det blir nærmest umulig å bo her og det blir vi som blir "klimaflyktninger". Men dettte scenarioet bygger kankskje ikke oppunder din fremmedfrykt? Men det er vel så sannsynelig som ditt scenario.
Sosionomen91 Skrevet 28. oktober 2018 #56 Skrevet 28. oktober 2018 På 11.10.2018 den 22.37, Kendall skrev: Åh hvorfor er det så vanskelig å stenge grensene?!!😖😖 Ja, jeg vet! Jeg ønsker også en mye mer restriktiv innvandringspolitikk.
Ron Paul Skrevet 28. oktober 2018 #57 Skrevet 28. oktober 2018 På 16.10.2018 den 17.46, Cuckold skrev: Påstanden at vi trenger innvandring på grunn av «eldrebølgen» er en myte skapt av innvandringstilhengerne. I dag er mange etniske nordmenn sysselsatt med å betjene en betydelig innvandrerbefolkning, uten de siste 45-50 års innvandring ville mange av disse i stedet kunnet jobbe med å betjene våre eldre. Påstanden er i utgangspunktet riktig den, vi har for lave fødselstall og med innvandringsmotstanderne som ivrige aborttilhengere uten alternativer tyder ingenting på at vi vil klare å møte behovet for nye hender i omsorgssektoren de neste årene på egenhånd. Innvandrerne kunne vært en løsning, men når vi istedet har puttet disse på trygd har også gevinsten forsvunnet.
Example Skrevet 29. oktober 2018 #58 Skrevet 29. oktober 2018 18 timer siden, Ron Paul skrev: Påstanden er i utgangspunktet riktig den, vi har for lave fødselstall og med innvandringsmotstanderne som ivrige aborttilhengere uten alternativer tyder ingenting på at vi vil klare å møte behovet for nye hender i omsorgssektoren de neste årene på egenhånd. Innvandrerne kunne vært en løsning, men når vi istedet har puttet disse på trygd har også gevinsten forsvunnet. Det krever i realiteten målrettet arbeidsinnvandring til Norge. Ikke asylinnvandring. De fleste ikke-vestlgie innvandrere koster staten mye mer enn de klarer å gi tilbake over sin livstid. Om det skulle vært et verdig argument burde man legge til rette for å hente kvinner (det er flest kvinner som ønsker å jobbe i omsorgsbransjen) tidlig i 20-årene, gjerne med relevant utdannng og noe kulturelt fellesskap med Norge. En kunne begynt med å annonsere jobber i Polen, Estland, Latvia, Litauen og andre lavkostland i Øst-Europa, og tilby intenssivkurs i norsk i disse landene, med dette målet for øyet. Afghanere, eritreere, somaliere og syrere, alle menn uten utdanning, er dårlig butikk. De har ingenting å tilby Norge slik situasjonen er nå. Om vi hadde hatt behov for ufaglert arbeidskraft i industrien hadde det kanskje vært bedre, men vi har knapt slike jobber i Norge lenger, færre vil det bli. De som kommer nå er i stor grad ubrukelige for det formålet venstresiden mener de skal brukes til. Det er realiteten. 2
Ron Paul Skrevet 29. oktober 2018 #59 Skrevet 29. oktober 2018 1 time siden, Example skrev: De som kommer nå er i stor grad ubrukelige for det formålet venstresiden mener de skal brukes til. Det er realiteten. Akkurat, og derfor må vi endre forutsetningene ved å sikre de kompetansen de trenger for å arbeide, fremfor å putte de på trygd og tilby språkkurs, da spiller det liten rolle om de kommer fra Somalia eller Polen.
Nyttig Skrevet 29. oktober 2018 #60 Skrevet 29. oktober 2018 Masseinnvandringen er jo den største skandalen i nyere tid. Man vet ikke hvordan det skal håndteres, mennesker som kommer fra helt annen kultur. Som aldri vil komme i arbeidslivet. Selv ville jeg hatt stengte grenser i alle land, med passkontroll. Da har man mer kontroll på ting i verden, vi hadde også sluppet mye kriminalitet. Fremtiden ser ikke bra ut, glad jeg ikke har så mange år igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå