AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 I dag har regnskyene forsvunnet, og solen endelig meldt sin ankomst. Jeg er opplagt, og barna mine like så Største skal i barnehagen, og blir fulgt dit av meg og minste. Så er vi endelig der, med godt humør i kropp og sinn. Vi smiler med øyne og munn. Så kommer ped.lederen. Hun starter med en helt vanlig samtale, og jeg svarer. Så later hun som om hun ikke skjønner hva jeg mener. Jeg skjønner straks hvilken lek hun har startet, men gjentar likevel hva jeg sa på en normal måte. Jeg kjenner likevel en irritasjon brygge seg opp i kroppen.. Mens jeg henger opp klærne, går hun bort til barnevognen for å se på minste. Hun spør eldste min om hva det heter, men eldste min svarer ikke. Jeg velger da bare å svare. Da gjentar pedlederen navnet flere ganger i samme tonefall som meg, ispedd et kjølig og hånlig drag Jeg tenkte bare.. "Eeeh", sa adjø og forsvant ut døren til det vakre solskinnet som ventet på meg.. Barnehagen har fortiden en stor "antimobbe" kampanje, men dette betyr null og niks for meg når der er voksne som benytter seg godt av skjult mobbing Denne damen har flere ganger kommet med spydigheter til meg. Det blir nesten bare verre og verre.. Kan desverre ikke ta opp dette med andre, da mange liker vedkommende godt. Jeg stiller meg bare undrende til hele oppførselen, og lurer på hvorfor enkelte mennesker har dette primitive behovet.. Anonymkode: c6ce8...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Ped. Leder kan tolke deg likedan og er usikker på hvordan han/hun skal forholde seg til deg. Du kan være hårsår og tolke alt i verste mening. Anonymkode: d09c6...4aa 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ped. Leder kan tolke deg likedan og er usikker på hvordan han/hun skal forholde seg til deg. Du kan være hårsår og tolke alt i verste mening. Anonymkode: d09c6...4aa Har ingen problemer med de andre ansatte De synes jeg oppfører seg mer triveligere. TS Anonymkode: c6ce8...5c4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen problemer med de andre ansatte De synes jeg oppfører seg mer triveligere. TS Anonymkode: c6ce8...5c4 Noen personer forstår bare ikke hverandre. Det trenger ikke bety at de misliker hverandre, men kommunikasjon og kroppspråk tolkes feil. Så kanskje du og ped. Leder bare ikke forstår hverandre og er usikre på hverandre. Når en er usikker på noen har en ikke avslappet kroppspråk, så hvis hun er usikker på deg så kan du lese henne som kald. Anonymkode: d09c6...4aa 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg tror kanskje du overtenker litt her. Og virker usikker og avvisende på vedkommende, slik at hun blir usikker tilbake og litt uklar i sin væremåte igjen. Anonymkode: 2d0e7...776 4
Ulrikke Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg jobber som ped. leder, og jeg tenkte faktisk på det samme her om dagen. På min avdeling har jeg en mor jeg ikke klarer å lese. Jeg vet ikke om hun er spydig eller usikker eller misfornøyd eller om hun bare ER sånn, men jeg kjenner at jeg absolutt ikke blir den beste versjonen av meg selv i møte med henne. Jeg er på ingen måte spydig eller mobber selvfølgelig, men samtalen flyter på ingen måte uanstrengt og naturlig... Far er en helt annen type, og jeg liker barnet veldig godt. Men kjemien mellom mor og meg er tydeligvis ikke den beste. Kan det være noe sånt dere opplever, TS? Andre foreldre sier at jeg er så lett å snakke med, gir god informasjon og ser barnet deres, så jeg tror det går på kjemien altså... Oppfører meg selvfølgelig profesjonelt, men ja, jeg merker det, og det gjør garantert hun også. Vi er bare mennesker alle mann, men prøv å finn noe positivt de neste gangene du snakker med henne og se om det kan snu noe! 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje du overtenker litt her. Og virker usikker og avvisende på vedkommende, slik at hun blir usikker tilbake og litt uklar i sin væremåte igjen. Anonymkode: 2d0e7...776 Synes hun virker sikke ut jeg da. Hun tør i alle fall å være som hun er overfor meg.. Hun kan ofte slå til og ordlegge seg på en nedlatende måte.. Men når det er sakt så går ikke jeg rundt og er forberedt på humøret hennes. Jeg blir minst like overrasket hver gang hun begynner slik, og jeg er nesten fristet til å komme med et motsvar. Dessverre er jeg konfliktsky og tar heller i mot. Livet har nemlig lært meg at den som tar igjen får skylden. Tror bare jeg begrenser kontakten med henne framover. Ingen skal nemlig få ødelegge dagene mine Er ganske sikker på at hun har plassert meg i en bås, basert på alle tidligere uttalelser. Det er så typisk at slike kommer seg opp og fram i lederstillinger osv Anonymkode: c6ce8...5c4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes hun virker sikke ut jeg da. Hun tør i alle fall å være som hun er overfor meg.. Hun kan ofte slå til og ordlegge seg på en nedlatende måte.. Men når det er sakt så går ikke jeg rundt og er forberedt på humøret hennes. Jeg blir minst like overrasket hver gang hun begynner slik, og jeg er nesten fristet til å komme med et motsvar. Dessverre er jeg konfliktsky og tar heller i mot. Livet har nemlig lært meg at den som tar igjen får skylden. Tror bare jeg begrenser kontakten med henne framover. Ingen skal nemlig få ødelegge dagene mine Er ganske sikker på at hun har plassert meg i en bås, basert på alle tidligere uttalelser. Det er så typisk at slike kommer seg opp og fram i lederstillinger osv Anonymkode: c6ce8...5c4 På meg høres du akkurat slik ut som jeg beskrev over. Og det virker jo som om du nærmest forventer at vedkommende skal være negativ?? Skjønner du ikke at du sender ut negative signaler med en slik holdning?? Anonymkode: 2d0e7...776 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 7 minutter siden, Ulrikke skrev: Jeg jobber som ped. leder, og jeg tenkte faktisk på det samme her om dagen. På min avdeling har jeg en mor jeg ikke klarer å lese. Jeg vet ikke om hun er spydig eller usikker eller misfornøyd eller om hun bare ER sånn, men jeg kjenner at jeg absolutt ikke blir den beste versjonen av meg selv i møte med henne. Jeg er på ingen måte spydig eller mobber selvfølgelig, men samtalen flyter på ingen måte uanstrengt og naturlig... Far er en helt annen type, og jeg liker barnet veldig godt. Men kjemien mellom mor og meg er tydeligvis ikke den beste. Kan det være noe sånt dere opplever, TS? Andre foreldre sier at jeg er så lett å snakke med, gir god informasjon og ser barnet deres, så jeg tror det går på kjemien altså... Oppfører meg selvfølgelig profesjonelt, men ja, jeg merker det, og det gjør garantert hun også. Vi er bare mennesker alle mann, men prøv å finn noe positivt de neste gangene du snakker med henne og se om det kan snu noe! Det er ikke ofte jeg møter på ped.leder selv, men de gangene jeg og hun møtes så er jeg mitt vanlige glade jeg. Men hun virker å latterliggjøre det jeg sier og gjør, og dermed blir samtalen for min del utrivelig.. Min reaksjon da er at jeg lar være å si noe mer enn nødvendig, da folk gjerne oppfører seg slik som hun gjør(om de ikke liker noen). Jeg klarer ikke slike personer Ikke vondt ment. Men jeg får en følelse av at slike bare er ute etter å provosere, selv om man møter dem med et åpent og glad sinn. Har som nevnt ingen problemer med de andre ansatte(ikke engang med øverste sjef på stedet). Med dem andre føler jeg at vi har koselige samtaler med, hvor vi kan spøke litt og le sammen. Forsøker selvsagt å være slik med ped.leder, men da later hun som at hun ikke hørte/forsto hva jeg sa. Hun virker å være tilhenger av hersketeknikker basert på de mange episodene jeg har hatt med hun.. Det er synd å si det, men magefølelsen sier meg at dette er et menneske man bare bør unngå. Det er et eller annet merkelig med henne🤔 En umiddelbar tanke er at hun kanskje ikke har hatt det helt enkelt i livet? Det er nesten så jeg får litt sympati med hun.. Det kan også være så enkelt som at hun bare er ute etter å markere seg, fordi hun tidligere ikke har fått respekt? Dette er grubling, men jeg må nesten bare passe på meg selv oppi dette. Jeg møter opp i barnehagen, gjør det jeg skal med klær og slikt, sier farvel til min sønn, vinker og sier adjø til ansatte med ønske om en god dag videre:) Og om noen er interessert i å prate med meg, så er ikke jeg vond å be. Jeg avstår sjeldent fra en hyggelig prat eller to. TS Anonymkode: c6ce8...5c4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: På meg høres du akkurat slik ut som jeg beskrev over. Og det virker jo som om du nærmest forventer at vedkommende skal være negativ?? Skjønner du ikke at du sender ut negative signaler med en slik holdning?? Anonymkode: 2d0e7...776 Neida, er hyggelig mot hun jeg. Prøvde å snakke med henne som jeg gjør med alle andre, men hun overrasket meg nok en gang. Da syntes jeg det ble ubehagelig... Følte jeg are ønsket å trekke meg unna 🙄 Det hele er så enkelt som at hun ikke er som alle andre. Har ikke snakket med andre foreldre vedrørende hun, da jeg ikke ønsker å skape sladder. Det er jo et lite sted og slikt. Jeg har i det minste det godt med meg selv, og det skal ingen få ta fra meg TS Anonymkode: c6ce8...5c4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #11 Skrevet 11. oktober 2018 Synes du virker vanskelig Ts. Du har satt deg en mening hos denne ped. Lederen og den kommer du ikke til å endre. Du leser jo ikke det vi prøver å forklare deg. Hvis du er så skråsikker på at hun mobber deg så må du bare ta det opp med henne og spør om hva som er greia. Da får du nok et annet syn på saken og den går ut av verden. Vinn vinn for begge. Anonymkode: d09c6...4aa 5
Gjest BearMama Skrevet 11. oktober 2018 #12 Skrevet 11. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke ofte jeg møter på ped.leder selv, men de gangene jeg og hun møtes så er jeg mitt vanlige glade jeg. Men hun virker å latterliggjøre det jeg sier og gjør, og dermed blir samtalen for min del utrivelig.. Min reaksjon da er at jeg lar være å si noe mer enn nødvendig, da folk gjerne oppfører seg slik som hun gjør(om de ikke liker noen). Jeg klarer ikke slike personer Ikke vondt ment. Men jeg får en følelse av at slike bare er ute etter å provosere, selv om man møter dem med et åpent og glad sinn. Har som nevnt ingen problemer med de andre ansatte(ikke engang med øverste sjef på stedet). Med dem andre føler jeg at vi har koselige samtaler med, hvor vi kan spøke litt og le sammen. Forsøker selvsagt å være slik med ped.leder, men da later hun som at hun ikke hørte/forsto hva jeg sa. Hun virker å være tilhenger av hersketeknikker basert på de mange episodene jeg har hatt med hun.. Det er synd å si det, men magefølelsen sier meg at dette er et menneske man bare bør unngå. Det er et eller annet merkelig med henne🤔 En umiddelbar tanke er at hun kanskje ikke har hatt det helt enkelt i livet? Det er nesten så jeg får litt sympati med hun.. Det kan også være så enkelt som at hun bare er ute etter å markere seg, fordi hun tidligere ikke har fått respekt? Dette er grubling, men jeg må nesten bare passe på meg selv oppi dette. Jeg møter opp i barnehagen, gjør det jeg skal med klær og slikt, sier farvel til min sønn, vinker og sier adjø til ansatte med ønske om en god dag videre:) Og om noen er interessert i å prate med meg, så er ikke jeg vond å be. Jeg avstår sjeldent fra en hyggelig prat eller to. TS Anonymkode: c6ce8...5c4 Jeg tror jeg kommer til å trenge et mer konkret eksempel enn «lek og hånligheter» for å skjønne om dette handler om deg eller henne...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #13 Skrevet 11. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes du virker vanskelig Ts. Du har satt deg en mening hos denne ped. Lederen og den kommer du ikke til å endre. Du leser jo ikke det vi prøver å forklare deg. Hvis du er så skråsikker på at hun mobber deg så må du bare ta det opp med henne og spør om hva som er greia. Da får du nok et annet syn på saken og den går ut av verden. Vinn vinn for begge. Anonymkode: d09c6...4aa Ansatte på hele huset står sterkt sammen. På alle årene hvor mitt barn har gått der, har flere foreldre sagt at barnehagen takler dårlig å få kritikk. Så jeg tenker jeg lar være. Tror bare ikke det vil nytte. Ikke er jeg typen til å hamre løs om små ting Jeg tenker at hun fint greier å vri om på alt jeg måtte nevne.. Ped.lederen har vært vanlig ansatt før i barnehagen, og gått stilt i dørene. Men har nå fått et solid feste på avdelingen, og ønsker å høres. Ut fra hva jeg har fått med meg.. Om jeg trekker meg unna hun, så vil hun kanskje finne seg et nytt offer. Er jeg mindre imøtekommende, så kanskje hun ikke helt greier å få inn de "sleivsparkene" som hun ønsker å gi meg.. Nå vet ikke jeg om hun har psykopatiske trekk, men ofte søker slike seg etter personer med vennlighet og empati fra innsiden og ut. For slike er enklere mål for dem. TS Anonymkode: c6ce8...5c4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #14 Skrevet 13. oktober 2018 Desverre alltid noen sånne folk både i barnehage og skole. Ville snakket med øverste "sjef" om dette fortsatte..Dette vil jo barna få med seg etterhvert og er ikke bra.. Ser og på skolen på sfo og lærere,måten de er på med noen og helt annen med andre.. Mobbekampanjen gjelder tydligvis bare barna? Anonymkode: e664e...10a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #15 Skrevet 13. oktober 2018 Tittelen og innlegget henger dårlig sammen, og jeg tror du er den vanskelige personen av deg og ped.leder. Du ser ikke ut til å ta til deg noe kritikk eller ansvar for situasjonen(e), og er ikke åpen for andre alternativer enn at du blir "mobbet". Jeg tror ikke du er så trivelig og vennlih som du insisterer på at du er. Skjønner heller ikke hvor du vil med tråden? Anonymkode: 2aa10...dcc 5
Hactar Skrevet 13. oktober 2018 #16 Skrevet 13. oktober 2018 (endret) Ser ikke hvordan du gjorde noe positivt ut av «sitronene» du mener deg servert. Hele fremstillingen er såpass vag og subjektiv at det er vanskelig å avgjøre om det du gjør er å voksent heve deg over forsøk på provokasjon, eller om du tar en helt normal, kanskje litt keitete, samtale og presser sitroner ut av den. Endret 13. oktober 2018 av Hactar 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #17 Skrevet 14. oktober 2018 Skaff deg en jobb og flere folk å møte og andre problemer en fremmede, relativt uvedkommendes tonefall og blikk. "Kommet seg opp og fram, fått et godt feste, typisk at sånne får lederstillinger". Hadde vært livredd deg, jeg, hvis jeg var en stakkars ped.leder. Hvorfor bryr du deg overhodet? Hvorfor tror du hun bryr seg? Anonymkode: 48529...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå