Gå til innhold

Hvor mange kilo gikk dere ned før dere gikk ned en klesstørrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år handlet klærne mine på nett, men nå skal jeg plutselig på fest og trenger kjole. Jeg rekker ikke å bestille. Jeg skal våge meg ut og handle, og har et håp om å kunne handle i vanlig butikk. Ikke plus size. Jeg var en størrelse 48, men har gått ned 10 kilo. Tror dere str 44 er for mye å håpe på? Har fryktelig dårlig selvtillit når det kommer til kroppen min og vil ikke at folk skal tenke, sorry, du er altfor optimistisk.

Så, hvor mange kilo gikk du ned før du skiftet størrelse på klærne?

Anonymkode: 1e358...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja44 er for mye å håpe på. 46 er mer mulig. 

Anonymkode: 0af70...2d0

Skrevet

Det kan godt tenkes du kan gå ned til 44, men det spørs jo veldig hvor kiloene har forsvunnet fra. Har du mistet mye fra midjen feks, er det større sjansen for at du kan gå ned et par størrelser med en slik vektnedgang. Det er ganske vanlig at butikker har opp til 46, og i tillegg syns jeg størrelsene varierer en del fra merke til mer, så det er bare å prøve seg fram.

Det er IKKE flaut å ta med for små klær inn i prøverommet. Klart du må prøve litt forskjellig når du har endret kroppsvekten din såpass.

• Liker 7
Skrevet

På meg (170) er det snakk om rundt 5 kg pr str.

60 kg = 34/36,

65 = 36/38

70 = 38/40

Sånn ca. 

Anonymkode: e71f1...21a

Skrevet

Det er så individuelt. Jeg er lav, og om jeg er pluss minus 10 kilo så er klesstørrelsen omtrent den samme.

Du må bare prøve klær og se.

Anonymkode: 5ba96...868

Skrevet
1 minutt siden, Viktualia skrev:

Det kan godt tenkes du kan gå ned til 44, men det spørs jo veldig hvor kiloene har forsvunnet fra. Har du mistet mye fra midjen feks, er det større sjansen for at du kan gå ned et par størrelser med en slik vektnedgang. Det er ganske vanlig at butikker har opp til 46, og i tillegg syns jeg størrelsene varierer en del fra merke til mer, så det er bare å prøve seg fram.

Det er IKKE flaut å ta med for små klær inn i prøverommet. Klart du må prøve litt forskjellig når du har endret kroppsvekten din såpass.

Jeg tror jeg har gått ned jevnt over hele kroppen. I underdeler har jeg alltid brukt 46, men siden det er kjole går jeg ut ifra størrelsen på overkroppen. Har tatt inn bh-ene mine fra ytterste hakk til innerste, men jeg ser at cupen er for stor og så sitter den liksom ikke inntil øverst under armene.

Jeg er 170

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja44 er for mye å håpe på. 46 er mer mulig. 

Anonymkode: 0af70...2d0

Mer mulig... Så jeg bør gå for plus size fremdeles?

Jeg skjønner at jeg må bite i det sure eplet og prøve klær, men jeg gruer meg så jeg er helt kvalm. Særlig de mindre butikkene har ansatte som kaster seg over deg for å hjelpe. Jeg gikk opp veldig fort i vekt, og hodet hang nok ikke helt med, så jeg gikk inn i en litt dyr butikk. Den ansatte møtte meg i døra og smilte overbærende og sa at jeg ikke passet i deres butikk og at jeg fikk gå på HM. Det mest nedverdigende øyeblikket i livet mitt.

Skrevet

Hvis du er såpass usikker kan du jo gjøre litt research først. Ta fram målebåndet, og sammenligne resultatet med størrelsesguidene til de merkene/butikkene du har lyst til å gå til. De fleste har dette på nett, her er f.eks Ellos sin: https://www.ellos.no/page/helpdesk/sizeguide 

• Liker 7
Skrevet

Så flink du har vært. :)

På 10 kg gikk jeg fra 48 til 44, men det er så avhengig av klesmerke og hvordan klærne er i forhold til kroppsfasong.

Bare å prøve deg fram. Ta med masse inn i prøverommet.

Anonymkode: 5dbb6...8fe

• Liker 5
Skrevet
På 11.10.2018 den 10.44, AnonymBruker skrev:

På meg (170) er det snakk om rundt 5 kg pr str.

60 kg = 34/36,

65 = 36/38

70 = 38/40

Sånn ca. 

Anonymkode: e71f1...21a

Har jeg ikke tenkt over før nå, men det der ser ut til ä stemme helt med mine erfaringer også. Jeg er 168 cm, veier 58 kg og bruker str 34- 36. Legger jeg på meg til ca 65 kg bruker jeg str 36- 38.

Anonymkode: 4717f...d4e

• Liker 3
Skrevet

Det kommer så an på. Jeg har og sykdom, gått opp nesten 20 kg, og det utgjør en størrelse på meg 😳 kan fremdeles bruke mange av klærne jeg brukte før.. har nå gått ned 4 av de foreløpig, ingen endring i størrelse enda..

Anonymkode: 00eb9...7f1

Skrevet

Har pga sykdom, skulle det stå.

Skrevet

Sånt har ikke bare med kilo å gjøre men også med fasong. 

Skrevet

Jeg har gått opp 15 kg grunnet sykdom, er bare 160 cm, og jeg bruker nesten alle de samme klærne. Er bare de som satt stramt på før, som jeg ikke får på meg nå. Driver nå og slanker meg, og litt frustrerende, og gå ned i vekt, men ikke se noe særlig forskjell.

Anonymkode: 5e41a...4c9

Skrevet

Jeg fant ut at det er stor forskjell fra butikk til butikk. I en butikk passet 44 perfekt,. Jeg har ikke handlet der på flere år, for den største størrelsen er 46 og den har jeg ikke kommet inn i.

Jeg endte med å handle en kjole i en annen butikk i størrelse XL. L passet forsåvidt, men etter å ha gått i telt i flere år var det veldig uvant med ettersittende kjole, så jeg safet. Angrer på det nå, for den sitter ikke slik den skal. (Med telt mener jeg ikke størrelse på klærne altså, men jeg gikk i vide klær for å gjemme kroppen)

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått opp 15 kg grunnet sykdom, er bare 160 cm, og jeg bruker nesten alle de samme klærne. Er bare de som satt stramt på før, som jeg ikke får på meg nå. Driver nå og slanker meg, og litt frustrerende, og gå ned i vekt, men ikke se noe særlig forskjell.

Anonymkode: 5e41a...4c9

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer så an på. Jeg har og sykdom, gått opp nesten 20 kg, og det utgjør en størrelse på meg 😳 kan fremdeles bruke mange av klærne jeg brukte før.. har nå gått ned 4 av de foreløpig, ingen endring i størrelse enda..

Jeg gikk opp fra str 38 til 48 på ett år grunnet sykdom, så jeg vet hvor frustrerende det er. Vil bare si lykke til med vektnedgang, jeg vet hvor vanskelig det er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går alltid ned i vekt på overkroppen, og beina... ca. 8 kg, ned en størrelse på overkroppen, 12-14 kg, Hofte/rumpe parti. 

Anonymkode: 37251...42d

Gjest Laduena87
Skrevet

Gått ned ti kilo fra 1 august (elsker keto kostholdet) funker som bare f! Gått ned ca tre str 

Skrevet
Akkurat nå, Laduena87 skrev:

Gått ned ti kilo fra 1 august (elsker keto kostholdet) funker som bare f! Gått ned ca tre str 

Det er virkelig ikke sunt. 

• Liker 1
Gjest Laduena87
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjalusi er ikke sunt! Ti kilo på tre mnd er helt innafor, ca en kilo i uken! Ikle snakk om noe du helt tydelig ikke har peiling på! Takk for meg! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 10 kilo på 8 uker. Legen min sier at det er flott og jeg antar at hun vet hva hun snakker om.

• Liker 4
Gjest Laduena87
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 10 kilo på 8 uker. Legen min sier at det er flott og jeg antar at hun vet hva hun snakker om.

Gratulerer så mye, og du? Fortsett akkurat slik, ikke hør på de som er sjalu osv! Det er en grunn til at DU har tatt av og ikke de:) støtter deg og heier på deg☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...