AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Hei! Har nå sendt søknad om ekstra stipend fra lånekassen, grunnet nedsatt funksjonsevne. Er dette et stipend som jeg ikke får som studiegjeld på, eller er det et lån som jeg må betale tilbake? Får ca 3600 kr ekstra i mnd Anonymkode: 3fe72...a02
Ulven Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Rent stipend. Pass på at du overholder datoene for jobbing som lånekassen opererer med. De er absolutte.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 6 minutter siden, Ulven skrev: Rent stipend. Pass på at du overholder datoene for jobbing som lånekassen opererer med. De er absolutte. Takk for svar! Så fint 😄 har du noen oversikt over datoene for jobbing? ts Anonymkode: 3fe72...a02
Ulven Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 Just now, AnonymBruker said: Takk for svar! Så fint 😄 har du noen oversikt over datoene for jobbing? ts Anonymkode: 3fe72...a02 Som regel fra den 16 juni til og med den 15 august, men jeg mener å huske at de eksakte datoene står på søknadskjemaet.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 3 minutter siden, Ulven skrev: Som regel fra den 16 juni til og med den 15 august, men jeg mener å huske at de eksakte datoene står på søknadskjemaet. Takk for svar! Anonymkode: 3fe72...a02
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har nå sendt søknad om ekstra stipend fra lånekassen, grunnet nedsatt funksjonsevne. Er dette et stipend som jeg ikke får som studiegjeld på, eller er det et lån som jeg må betale tilbake? Får ca 3600 kr ekstra i mnd Anonymkode: 3fe72...a02 jeg har også nedsatt funksjonsevne men har ikke tenkt på dette.fullt lån(aner ikke om jeg får omgjort noe til stipend) er det inntaktsgrense?☺️ Anonymkode: 04cd7...b36
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg har også nedsatt funksjonsevne men har ikke tenkt på dette.fullt lån(aner ikke om jeg får omgjort noe til stipend) er det inntaktsgrense?☺️ Anonymkode: 04cd7...b36 Har bare forstått det sånn at man ikke kan jobbe i det hele tatt mens man er under utdanning :) Var veldig lett å få ordnet det når man først kommer igang :) Trengte bare en underskrift fra en fagperson ts Anonymkode: 3fe72...a02
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 Noen her som vet hvor lang behandlingstid det er? Anonymkode: 3fe72...a02
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 Stipend er stipend og lån er lån. Du sier jo at det er et ekstrastipend, så da er vel saken grei? Anonymkode: 154b2...64b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stipend er stipend og lån er lån. Du sier jo at det er et ekstrastipend, så da er vel saken grei? Anonymkode: 154b2...64b Nei, den er behovsprøvd. I utgangspunktet skal man ikke kunne jobbe når man mottar denne, men det finnes unntak der man kan få stipendet avkortet og omgjort til lån. Noen kan ha for høy formue og da blir stipendet til lån. Noen kan også ha diverse trygdeytelser uten å jobbe (AAP eller andre ytelser) og da blir den gjort om til lån hvis man går over visse beløp. Spørs hvilken inntekts- eller trygdkategori man er i. Det er tre grupper når det gjelder trygd og diverse regler for hver av de. En som likestilles med vanlig inntektsgrense, mens den andre gruppa har lavere satser enn den første gruppa. Så har du den tredje gruppa, som Lånekassen ser helt bort ifra og bryr seg ikke noe om. Mer om det her: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/Trygd/ Anonymkode: df7ec...867 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå