Frostrose Skrevet 11. oktober 2018 #21 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg tror det er større sannsynlighet for at du kan begynne å jobbe frivillig. Hva med å bli konformantveileder for human etisk forbund? Da får du 9000kr, iallefall her jeg bor. Evt. leksehjelper? Du kan melde deg til hjelpekorpset, eller bli besøks enn? Fin måte å pynte på CVen uten å få jobb 1
Gjest Karkta Skrevet 11. oktober 2018 #22 Skrevet 11. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: men kan jeg få praksis hos butikk uten å blande inn nav da? hvordan funker det? Anonymkode: bcd3c...06f Du får jo ikke praksis på en annen måte enn å få deg en jobb. Så her er det å sette seg ned, skrive et preseantasjonsbrev, forme en CV å ta beina fatt. I fra butikk til butikk, bensinstasjon til bensinstasjon, cafe til cafe, kantine til kantine, fra verksted til verksted, fra fabrikk til fabrikk, til du får napp. Du har faktisk ikke muligheten til å være kresen. Noe har du vel jobbet? sittet barnevakt, hundelufter eller gått med avisen/reklame? Om ikke finnes det en drøss av distribusjons firmaer som trenger folk til å gå med alt fra aviser, reklamer og flyers. ELLER du melder deg opp til frivillig arbeid til besøkstjenesten via Røde Kors, NML Gjenbruk, Promotør for Leger uten grenser eller en eller annen ideell organisasjon. Noe av dette er selvsagt ubetalt arbeid. Men det er jo praksis du er ute etter, så da skulle det ikke være noe problem. Skal du ha en praksis plass slik du tydeligvis har sett for deg, så tror jeg ikke dette er mulig uten at du har arbeidstrening fra NAV. Noe som da vil tilsi at du ikke har noen form for annet å ta deg til ( Skole eller jobb ). Du sier også at du studerer, da regner jeg med at du går høyskole eller universitet, da skulle det være mulig å melde seg inn i alt fra student foreninger, student utesteder som oppvasker, renhold osv. Alle monner drar, vær litt kreativ!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #23 Skrevet 11. oktober 2018 1 time siden, Karkta skrev: Du får jo ikke praksis på en annen måte enn å få deg en jobb. Så her er det å sette seg ned, skrive et preseantasjonsbrev, forme en CV å ta beina fatt. I fra butikk til butikk, bensinstasjon til bensinstasjon, cafe til cafe, kantine til kantine, fra verksted til verksted, fra fabrikk til fabrikk, til du får napp. Du har faktisk ikke muligheten til å være kresen. Noe har du vel jobbet? sittet barnevakt, hundelufter eller gått med avisen/reklame? Om ikke finnes det en drøss av distribusjons firmaer som trenger folk til å gå med alt fra aviser, reklamer og flyers. ELLER du melder deg opp til frivillig arbeid til besøkstjenesten via Røde Kors, NML Gjenbruk, Promotør for Leger uten grenser eller en eller annen ideell organisasjon. Noe av dette er selvsagt ubetalt arbeid. Men det er jo praksis du er ute etter, så da skulle det ikke være noe problem. Skal du ha en praksis plass slik du tydeligvis har sett for deg, så tror jeg ikke dette er mulig uten at du har arbeidstrening fra NAV. Noe som da vil tilsi at du ikke har noen form for annet å ta deg til ( Skole eller jobb ). Du sier også at du studerer, da regner jeg med at du går høyskole eller universitet, da skulle det være mulig å melde seg inn i alt fra student foreninger, student utesteder som oppvasker, renhold osv. Alle monner drar, vær litt kreativ! Tusen hjertelig takk for et langt og godt svar. Setter pris på at du tok deg tiden til det. Hjelper masse! Anonymkode: bcd3c...06f 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #24 Skrevet 11. oktober 2018 5 timer siden, Frostrose skrev: Jeg tror det er større sannsynlighet for at du kan begynne å jobbe frivillig. Hva med å bli konformantveileder for human etisk forbund? Da får du 9000kr, iallefall her jeg bor. Evt. leksehjelper? Du kan melde deg til hjelpekorpset, eller bli besøks enn? Fin måte å pynte på CVen uten å få jobb Tusen takk for svar, setter pris på det. Gode ideer, skal sjekke det ut! Anonymkode: bcd3c...06f 1
Gjest Karkta Skrevet 11. oktober 2018 #25 Skrevet 11. oktober 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk for et langt og godt svar. Setter pris på at du tok deg tiden til det. Hjelper masse! Anonymkode: bcd3c...06f Ingen problem. Håper du får deg litt praksis, det er veldig viktig å ha. Og arbeidsgivere i dag, liker at folk deltar frivillig. Har du ingenting å sette på CV annet enn skole gang, så ta en titt på https://cvnerden.no/ sin side, der kan du få en del tips til å skrive cv også når man ikke har mye å sette på den. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #26 Skrevet 11. oktober 2018 2 timer siden, Karkta skrev: Du får jo ikke praksis på en annen måte enn å få deg en jobb. Så her er det å sette seg ned, skrive et preseantasjonsbrev, forme en CV å ta beina fatt. I fra butikk til butikk, bensinstasjon til bensinstasjon, cafe til cafe, kantine til kantine, fra verksted til verksted, fra fabrikk til fabrikk, til du får napp. Du har faktisk ikke muligheten til å være kresen. Noe har du vel jobbet? sittet barnevakt, hundelufter eller gått med avisen/reklame? Om ikke finnes det en drøss av distribusjons firmaer som trenger folk til å gå med alt fra aviser, reklamer og flyers. ELLER du melder deg opp til frivillig arbeid til besøkstjenesten via Røde Kors, NML Gjenbruk, Promotør for Leger uten grenser eller en eller annen ideell organisasjon. Noe av dette er selvsagt ubetalt arbeid. Men det er jo praksis du er ute etter, så da skulle det ikke være noe problem. Skal du ha en praksis plass slik du tydeligvis har sett for deg, så tror jeg ikke dette er mulig uten at du har arbeidstrening fra NAV. Noe som da vil tilsi at du ikke har noen form for annet å ta deg til ( Skole eller jobb ). Du sier også at du studerer, da regner jeg med at du går høyskole eller universitet, da skulle det være mulig å melde seg inn i alt fra student foreninger, student utesteder som oppvasker, renhold osv. Alle monner drar, vær litt kreativ! Dette med at personlig oppmøte med cv er så bra i jobbsøkerrunden stemmer ikke alltid. Vi får så mange søknader at vi har ikke tid til å snakke med alle, så vi vil ha den på mail. Anonymkode: 39948...9b6 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #27 Skrevet 11. oktober 2018 Husk at hvis du er flink til noe, interesse for noe, en hobby du kan, alle sånne litt spesielle personlige interesser og egenskaper kan du sette på CV din. Anonymkode: b0cf9...269 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #28 Skrevet 11. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar, setter pris på det. Gode ideer, skal sjekke det ut! Anonymkode: bcd3c...06f Har ei ufør venninne som er lesevenn for 3 klassinger, ho sier det er kjempekoselig. Du trenger egentlig ingen annen kunnskap enn at du kan lese og selvsagt liker barn Anonymkode: 39948...9b6 1
Gjest Karkta Skrevet 11. oktober 2018 #29 Skrevet 11. oktober 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette med at personlig oppmøte med cv er så bra i jobbsøkerrunden stemmer ikke alltid. Vi får så mange søknader at vi har ikke tid til å snakke med alle, så vi vil ha den på mail. Anonymkode: 39948...9b6 Dette vet jeg, men det er nok slik mange unge pr i dag får jobb. Jeg kjenner også en del bedriftseiere og ledere som finner arbeidskraften sin på denne måten, det viser engasjement og vilje til å jobbe. Samt at de vet at det koster en arbeidsledig mye å bare troppe opp på den måten, så da går man utenfor de fleste sin komfortsone og det viser karakter. Bare at de leverer i resepsjon/skranke/kasse får dem til å se mer enn en gang enn en e-post, noen ser på å sende en epost uten at der foreligger stillinger ute, som litt slapt.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #30 Skrevet 11. oktober 2018 Just now, Karkta said: Dette vet jeg, men det er nok slik mange unge pr i dag får jobb. Jeg kjenner også en del bedriftseiere og ledere som finner arbeidskraften sin på denne måten, det viser engasjement og vilje til å jobbe. Samt at de vet at det koster en arbeidsledig mye å bare troppe opp på den måten, så da går man utenfor de fleste sin komfortsone og det viser karakter. Bare at de leverer i resepsjon/skranke/kasse får dem til å se mer enn en gang enn en e-post, noen ser på å sende en epost uten at der foreligger stillinger ute, som litt slapt. Dette er i hovedsak en myte opprettholdt av mennesker uten reell leder. eller ansettelseserfaring. Anonymkode: 9020c...2d3 3
Gjest Karkta Skrevet 11. oktober 2018 #31 Skrevet 11. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er i hovedsak en myte opprettholdt av mennesker uten reell leder. eller ansettelseserfaring. Anonymkode: 9020c...2d3 🤣 det er lenge siden jeg har ledd så godt som av dette svaret.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #32 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, Karkta said: 🤣 det er lenge siden jeg har ledd så godt som av dette svaret. Jobber du et sted hvor folk stadig kommer innom med cv-er? Anonymkode: 9020c...2d3
Lill3My Skrevet 11. oktober 2018 #33 Skrevet 11. oktober 2018 Man får ikke støtte va nav mens man studerer. Man må benytte seg av lånekassa og en evt deltidsjobb (som nav ikke har noe ansvar for å skaffe seg,) Når man faller utenfor arbeidslivet grunnet skade, sykdom e.l, DA er nav der for å støtte opp økonomisk OG for å få seg tilbake igjen i arbeidslivet. Om denne skaden eller sykdommen gjør at trenger omskulering kan du muligens få hjelp va nav mens du studerer, men dette gjelder de alle færreste 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #34 Skrevet 11. oktober 2018 Just now, Lill3My said: Man får ikke støtte va nav mens man studerer. Man må benytte seg av lånekassa og en evt deltidsjobb (som nav ikke har noe ansvar for å skaffe seg,) Når man faller utenfor arbeidslivet grunnet skade, sykdom e.l, DA er nav der for å støtte opp økonomisk OG for å få seg tilbake igjen i arbeidslivet. Om denne skaden eller sykdommen gjør at trenger omskulering kan du muligens få hjelp va nav mens du studerer, men dette gjelder de alle færreste Det har blitt svært vanlig å svindle til seg AAP i stedet for å ta opp studielån. Anonymkode: 9020c...2d3
Lill3My Skrevet 11. oktober 2018 #35 Skrevet 11. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har blitt svært vanlig å svindle til seg AAP i stedet for å ta opp studielån. Anonymkode: 9020c...2d3 Burde ikke gått an... 😞 at folk ikke har samvittighet... Og tragisk at det ikke bor kontrollert nøyere fra nav sin side
Gjest Karkta Skrevet 11. oktober 2018 #36 Skrevet 11. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du et sted hvor folk stadig kommer innom med cv-er? Anonymkode: 9020c...2d3 Jeg har tatt imot en del ja opp gjennom årene.
Gjest Karkta Skrevet 11. oktober 2018 #37 Skrevet 11. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har blitt svært vanlig å svindle til seg AAP i stedet for å ta opp studielån. Anonymkode: 9020c...2d3 Ok, skjønner. Bare et vass ekte troll i natten!
Duff Skrevet 11. oktober 2018 #38 Skrevet 11. oktober 2018 Styreverv, frivillig arbeid, engasjert i div klubber og foreninger, politiske partier (delta på gruppemøter ol, trenger ikke sitte i styre), melde deg som moderator her på KG. Slike ting viser at du er engasjert og er veldig nyttig den dagen du skal søke jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #39 Skrevet 12. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei ufør venninne som er lesevenn for 3 klassinger, ho sier det er kjempekoselig. Du trenger egentlig ingen annen kunnskap enn at du kan lese og selvsagt liker barn Anonymkode: 39948...9b6 Leksehjelp kunne jeg godt tenke meg. Men lesevenn høres også kjempegøy ut, jeg elsker barn og er en lesehest! Kan du fortelle litt om hva en lesevenn er? Og hvordan man «blir» det:) Anonymkode: bcd3c...06f
Husholdning1 Skrevet 12. oktober 2018 #40 Skrevet 12. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er i hovedsak en myte opprettholdt av mennesker uten reell leder. eller ansettelseserfaring. Anonymkode: 9020c...2d3 Nei, det er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå