AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 hei! Jeg har ingen jobberfaring og sliter med å få svar på jobbsøknadene mine. Derfor tenkte jeg å søke praksisplass i en butikk. Jeg er student så er ikke mange timene jeg kan jobbe hver dag. Så får man jo litt penger fra NAV for å være i praksis, men spm mitt er hvordan de regner ut hvor mye en skal få? Er det samme sum uansett antall timer hver dag? Er det noe grense på hvor mange timer man MÅ jobbe for å få pengene? Er det noen som kan forklare? For da må jeg finne et sted hvor åpningstidene er lenger osv, hvis dette har noe å si. Anonymkode: bcd3c...06f
Gjest Karkta Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Forstår ikke helt. Du studerer, på tiltak i fra NAV? Innen butikkfag? Og av disse grunner så må du ha praksis i en butikk der du fortsatt skal ha stønad i fra NAV? Praksis for skole bruker jo å være I skoletiden, altså at jobben du gjør utgjør noen uker eller mnd av studiet du går på. Hva er det du mener her?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 Har du allerede kontakt med Nav og skal opprette arbeidstrening etter avtale med Nav? Har du søkt om en stønad og fått svar? Det er ikke gitt at du får penger fra Nav for å være i arbeidstrening, kommer helt an på hvordan Nav vurderer situasjonen din. Anonymkode: fefef...53d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 7 timer siden, Karkta skrev: Forstår ikke helt. Du studerer, på tiltak i fra NAV? Innen butikkfag? Og av disse grunner så må du ha praksis i en butikk der du fortsatt skal ha stønad i fra NAV? Praksis for skole bruker jo å være I skoletiden, altså at jobben du gjør utgjør noen uker eller mnd av studiet du går på. Hva er det du mener her? Nei, er student. Men vil ha jobb ved siden av. Har ingen erfaring. Får ikke svar på søknader. Så vil prøve praksis. Anonymkode: bcd3c...06f
evolkova Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du allerede kontakt med Nav og skal opprette arbeidstrening etter avtale med Nav? Har du søkt om en stønad og fått svar? Det er ikke gitt at du får penger fra Nav for å være i arbeidstrening, kommer helt an på hvordan Nav vurderer situasjonen din. Anonymkode: fefef...53d jeg møtte opp hos kontoret og sa jeg ønsket å komme ut i praksis, og da fikk jeg beskjed av han i skranken om å skrive ut noen papirer (om praksisplass-avtale) og at jeg måtte finne sted selv. Fikk ikke noe møte eller avtale eller noe annet. 😕 jeg trodde også at man skulle få en samtale først med nav...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Du kan ikke være student og på utplassering via NAV. Meninga med arbeidsutplassering er at du skal få jobb der etterpå. Nav praksisen krever at du jobber 3 timer hver dag, men arbeidsgiver kan fint sette deg i full jobb mens nav bare betaler deg praksislønn som er sånn 5-6000 kr mnd. Og de færreste får egentlig jobb etterpå, bedriften bare skaffer nye navarbeidere siden de også tjener rene penger på det. Anonymkode: b0cf9...269 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, er student. Men vil ha jobb ved siden av. Har ingen erfaring. Får ikke svar på søknader. Så vil prøve praksis. Anonymkode: bcd3c...06f Tror ikke du får praksisplass fra NAV fordi du har lyst til å jobbe ved siden av studier. Jeg er arbeidsgiver og har hatt mange hos oss i praksis, alle er enten studenter i faget (da er det via skolen og ikke NAV), eller praksis via NAV og da er det snakk om endring i livs/jobb situasjon som gjerne har en sykdomshistorie bak seg. Anonymkode: e9728...ff2 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, er student. Men vil ha jobb ved siden av. Har ingen erfaring. Får ikke svar på søknader. Så vil prøve praksis. Anonymkode: bcd3c...06f Tror ikke du vil få noe penger av Nav ved å være i praksis, siden du er student. Har du registrert deg som arbeidssøker på nav.no? Du kan også sende melding til nav via nav.no om spørsmålet ditt, eller ringe Nav på 55553333. Det er ikke vits i å møte opp på Nav-kontoret uten avtale med en veileder. Anonymkode: fefef...53d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke være student og på utplassering via NAV. Meninga med arbeidsutplassering er at du skal få jobb der etterpå. Nav praksisen krever at du jobber 3 timer hver dag, men arbeidsgiver kan fint sette deg i full jobb mens nav bare betaler deg praksislønn som er sånn 5-6000 kr mnd. Og de færreste får egentlig jobb etterpå, bedriften bare skaffer nye navarbeidere siden de også tjener rene penger på det. Anonymkode: b0cf9...269 det var en venn av meg som foreslo dette til meg. Han selv fikk praksis hos kiwi selvom han var student. og fikk jobb der etterpå også, etter skoletiden. Anonymkode: bcd3c...06f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du vil få noe penger av Nav ved å være i praksis, siden du er student. Har du registrert deg som arbeidssøker på nav.no? Du kan også sende melding til nav via nav.no om spørsmålet ditt, eller ringe Nav på 55553333. Det er ikke vits i å møte opp på Nav-kontoret uten avtale med en veileder. Anonymkode: fefef...53d ja, jeg får prøve å ringe og spørre. Takk for svar. Anonymkode: bcd3c...06f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #11 Skrevet 11. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det var en venn av meg som foreslo dette til meg. Han selv fikk praksis hos kiwi selvom han var student. og fikk jobb der etterpå også, etter skoletiden. Anonymkode: bcd3c...06f Og det via nav? Jeg kan ikke skjønne at de gikk med på det, men da så. Ring og hør med de. Anonymkode: b0cf9...269
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #12 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg forstår fortsatt ikke vad TS egentlig mener her. Du er student sier du, og med det så mener du at du vil arbeide ved siden av studiene, betalt av NAV? Ubegripelig dette. Anonymkode: 33630...633 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #13 Skrevet 11. oktober 2018 Dagens ungdom, herregud.... arbeidstrening for å få deg deltidsjobb på Kiwi ved siden av studiene? Anonymkode: 184af...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #14 Skrevet 11. oktober 2018 jeg vet ikke hvordan ellers jeg skal få meg jobb eller inntekt, når jeg har prøvd i flere år å søke og aldri få svar:/ Anonymkode: bcd3c...06f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #15 Skrevet 11. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg vet ikke hvordan ellers jeg skal få meg jobb eller inntekt, når jeg har prøvd i flere år å søke og aldri få svar:/ Anonymkode: bcd3c...06f Da er det stor sansynlighet for at det er noe galt med søknadene dine. Anonymkode: e7a1e...952 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #16 Skrevet 11. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det via nav? Jeg kan ikke skjønne at de gikk med på det, men da så. Ring og hør med de. Anonymkode: b0cf9...269 men kan jeg få praksis hos butikk uten å blande inn nav da? hvordan funker det? Anonymkode: bcd3c...06f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #17 Skrevet 11. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: men kan jeg få praksis hos butikk uten å blande inn nav da? hvordan funker det? Anonymkode: bcd3c...06f Du søker jobb Anonymkode: 4a3f3...37d 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #18 Skrevet 11. oktober 2018 Har du meldt deg hos div. vikarbyråer? Å få en butikkjobb, også som student er svært vanskelig. De får inn fryktelig mange søknader, de kan velge å vrake. Man må nesten kjenne noen for å komme inn om man ikke har erfaring eller utdanning. Har du vurdert å ta vakter på et sykehjem som assistent? Det er lettere. Noen ansetter også assistenter som ikke studerer helsefag. Anonymkode: ad878...f75 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #19 Skrevet 11. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er det stor sansynlighet for at det er noe galt med søknadene dine. Anonymkode: e7a1e...952 jeg tenkte at hvis jeg fikk mer erfaring og noe å ha på cv´en så kunne det hjelpe, for det er vanskelig å konkurrere med hundrevis av mennesker som har erfaring.. Anonymkode: bcd3c...06f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #20 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg er veldig interessert i hva du studerer Anonymkode: 4a3f3...37d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå