Gjest TomKrus Skrevet 21. mars 2005 #21 Del Skrevet 21. mars 2005 :o Slike uttalelser som Susanne, Tom Krus og Lillith kommer med gjør at jeg kvier meg for å gå på treningsstudio. Bare hyggelig. Ta det heller som et råd du, og vit at du faktisk må slite kroppen litt, hvis den skal bli i bedre form. Det er tross alt en tilpasningsmekanisme til den økte belastningen som får kroppen til å styrke og bygge muskler. Slites ikke musklene tilstrekkelig, så trenger ikke kroppen å tilpasse seg, og man får en langt dårligere effekt. Men så klart så starter du rolig de første ukene slik at kroppen vender seg til en større belastning enn å sitte foran tv-en, og for å bygge opp en treningsglede. Deretter starter du med maksbelastninger (som typisk er sett med 8-12 reps). Og da skal du bare orke å ta så mange repitisjoner. Ønsker du en lavere belastning, så øk antall repetisjoner. Poenget er at kroppen skal bli sliten av en treningsøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mathias.... Skrevet 21. mars 2005 #22 Del Skrevet 21. mars 2005 :o Slike uttalelser som Susanne, Tom Krus og Lillith kommer med gjør at jeg kvier meg for å gå på treningsstudio. Heldig vis en sak det er meget let å gjøre noe med. Det er bare be om hjelp til å finne riktig belastning, eller i det minste hive på så mye vekter at man blir sliten.... Dessutene r det gutta som stønner og bærer seg som blir partet negativt om! SÆRLIG av jentene som tar ti rep med det de kunne klart 50 av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest porselen Skrevet 21. mars 2005 #23 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg vet jo at jeg må ta i litt mere for å se resultat av treningen. Men jeg må innrømme at jeg ikke visste at det er vanlig å henge seg så mye opp i andres måte å trene på... jeg for min del er fornøyd med at folk er på treningsstudio i stedet for å sitte foran tv med en pose potetgull. Kan godt hende mange trener feil, men det får da bli deres sak. Jeg konsentrerer meg om min egen trening så får de andre gjøre så mye feil de vil så lenge de er fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. mars 2005 #24 Del Skrevet 21. mars 2005 Kan godt hende mange trener feil, men det får da bli deres sak. Jeg konsentrerer meg om min egen trening så får de andre gjøre så mye feil de vil så lenge de er fornøyd med det. Men det er det mange som ikke er, og klager på manglende progresjon. Så for dere der ute som ønsker en mer effektiv trening, vet dere nå hva feilen kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 21. mars 2005 #25 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg synes ikke det er så mange som har for lette vekter på apparatene, som jeg synes at det er enormt mange (kvinner og menn) som bare skravler med vennene sine og tar 1 situps hvert 5. minutt... men det som får meg irritert, er alle de som GÅR på tredemøllene. Da snakker jeg ikke om folk som går et par minutter for å varme opp/ trappe ned, men folk som bare spaserer i 20 minutter. Da synes jeg at man heller kan gå en tur ute... Slike ting tenker jeg på når jeg står i tredemøllekø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 21. mars 2005 #26 Del Skrevet 21. mars 2005 I all verden! :o Hva har du med dette å gjøre? Hva vet du om du gjør øvelsene riktig eller ikke - og hvorfor det bruker så "pinglete" vekter? Jeg ser også mange som tar øvelser altfor fort for eksempel og dermed har høyere vekt enn andre som har færre kilo med gjør øvelsene "riktigere". Men det har ikke jeg noe med, jeg er ikke deres instruktør, og hvis de vil ha instruksjon så ber de om det. Noen har belastninger som er tilpasset en skade kanksje, eller de har nettopp begynt å trene. Men at folk faktisk tenker som deg, gjør at folks tenkning om at "de andre ser sikkert rart på meg for jeg klarer ikke så mye, jeg lar heller være å gå på sånne flotte treningsstudioer" faktisk har noe for seg. Og det synes jeg er trist! De som er der, har glede av å trene, være i bevegelse og det er uandelig mye sunnere enn at de sitter hjemme. Jeg håper du aldri sier dette til dem! :evil: Å, kjente jeg ble skikkelig provosert nå! Skriver under på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 22. mars 2005 #27 Del Skrevet 22. mars 2005 er denne tråden noe å bli provosert over i det hele tatt? Hvordan klarer folk her i denne tråden seg ute i det virkelige liv egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 22. mars 2005 #28 Del Skrevet 22. mars 2005 er denne tråden noe å bli provosert over i det hele tatt? Hvordan klarer folk her i denne tråden seg ute i det virkelige liv egentlig? Klarer meg helt finfint, jeg. Takk for at du spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 23. mars 2005 #29 Del Skrevet 23. mars 2005 men det som får meg irritert' date=' er alle de som GÅR på tredemøllene. Da snakker jeg ikke om folk som går et par minutter for å varme opp/ trappe ned, men folk som bare spaserer i 20 minutter. Da synes jeg at man heller kan gå en tur ute... Slike ting tenker jeg på når jeg står i tredemøllekø.[/quote'] Det er tull. Jeg går raskt i 30 minutter (hvis jeg gidder) på mølla etter styrketrening, fordi det er best for fettforbrenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 23. mars 2005 #30 Del Skrevet 23. mars 2005 poenget er at man kan gå ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 23. mars 2005 #31 Del Skrevet 23. mars 2005 Da synes jeg du kan gå raskt ute, så får du frisk luft også! Vanskelig å jogge ute om vinteren, men faktisk enkelt å gå raskt ute... Ned med gåerne!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 23. mars 2005 #32 Del Skrevet 23. mars 2005 Gi nå katten i det da! Folk kan ha gode grunner for å gå på tredemøllene. De har betalt like mye som deg for å trene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 23. mars 2005 #33 Del Skrevet 23. mars 2005 Gi nå katten i det da! Folk kan ha gode grunner for å gå på tredemøllene. De har betalt like mye som deg for å trene der. Jeg er nok en av de som går.... dette pga kneproblemer(leddproblemer generelt), men hvordan skal man ellers få varmet opp til andre treningsøvelser som skal styrke og bygge opp leddene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 23. mars 2005 #34 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg har ekstremt svake overarmmuskler.. :oops: Så på et par apparater for biceps/triceps, må jeg bruke 5-10 kg. Jeg vil bygge opp utholdende muskler, så jeg tar ofte 3x12 repetisjoner, men det er det ikke alltid jeg klarer når det gjelder overarmmuskler. I tillegg tar jeg disse øvelsene rolig, både opp og ned, for å ikke overanstrenge musklene (jeg har hatt litt senebetennelser etc..) I tillegg synes det ikke alltid på ansiktet mitt når jeg tar skikkelig i. Jeg er ikke alltid den som kommer med store grimaser. Så hvis det er meg du har sett og som du irriterer deg over: Irriter deg så mye du vil, men jeg vil fortsette å trene på min måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mars 2005 #35 Del Skrevet 23. mars 2005 herregud, jeg er SÅ glad for at jeg ikke trener på noe treningssenter!! jeg er SÅ glad for at jeg ikke har totalt ukjente som irriterer seg over at jeg ikke har lyst til å gå ute i en halvtime i dag, men at jeg har lyst til å gå en halvtime på tredemølla, som jeg så klart kommer til å kjøpe selv så jeg kan gå hjemme uten å bry dere andre som tydeligvis er så innmari mye flinkere... vet du, jeg trodde dette var ett tulleinnlegg jeg, hovedinnlegget altså! men så skjønte jeg at det var ærlig ment, også lurer jeg på hva fader dere bryr dere for? hva ER det som får dere til å bry dere om hvem som gjør hva i DERES individe trening? at dere ser venner av dere som klager over dårlig resultat, er en ting, men jeg oppfatter det vel som om dere snakker om kvinner generellt, og dere PRATER vel ikke med alle disse kvinnene gjør dere? om jeg hadde betalt like mye som dere for å trene på ett treningssstudio, og jeg hadde lyst til å gå en halvtime på tredemølla pga at jeg var der og det f.eks var drittvær ute, så hadde jeg vel like rett til det som dere har rett til å løpe en halvtime? hva er problemet? at jeg ikke trener slik DERE vil? min kropp? og bare for å si det, jeg er en av de som lett FÅR store, klumpete muskler når jeg trener styrke, og det er treningsinstruktører som har sagt at jeg da heller bør bruke lettere vekter en jeg klarer og heller ta flere repitisjoner... og uansett, hva gjør det dere? nei, som sagt, jeg har visst blitt ferdig med min "karriere" på treningsstudioer, siden jeg faktisk setter pris på å gjøre treningen min som det passer meg og ikke som det passer andre. :o gærne dama... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 23. mars 2005 #36 Del Skrevet 23. mars 2005 vet du, jeg trodde dette var ett tulleinnlegg jeg, hovedinnlegget altså! men så skjønte jeg at det var ærlig ment, også lurer jeg på hva fader dere bryr dere for? hva ER det som får dere til å bry dere om hvem som gjør hva i DERES individe trening? Kø, aline, det er KØ foran apparatene. Når du står i kø for å jogge/bruke styrkeapparater, og du egentlig bare vil komme i gang med treningen, så tenker man på mye rart. Da irriterer jeg meg like mye over gående kvinner og menn, som jenter som ikke tar i/ bolemenn som egentlig bare er der for å vise seg frem. Når jeg er på apparatet, så blir jeg mye snillere i tankegangen, og bryr meg katten om hvordan og hvorfor folk gjør som de gjør. Men i kø, da...! (Og så tok jeg litt i her inne, da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mars 2005 #37 Del Skrevet 23. mars 2005 men helt ærlig, hadde de 20-30 minuttene irritert deg mindre dersom personen hadde løpt? og hvorfor det? det er fullt mulig å jobbe eller løpe ute også, på lik linje med gåing. hvorfor kan man jogge på tredemølla uten å irritere mens man ikke kan gå? og hovedinnlegget legger jo merke til hva kvinner gjør ETTER at hun er ferdig med apparatet, så hun står ikke i kø til det apparatet ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 23. mars 2005 #38 Del Skrevet 23. mars 2005 er enig jeg da... liker å trene så det virkelig kjennes, og må jo øke hvis det skal bli noe fremskritt. aldri forstått meg på folk som ikke er svette en gang når de går fra treninga, men dem om det jeg liker i hvert fall å svette og kjenne at jeg virkelig har trent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 23. mars 2005 #39 Del Skrevet 23. mars 2005 hvofor f... bry seg om hva de mener eller tenker aline`? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mars 2005 #40 Del Skrevet 23. mars 2005 jeg er ikke der, så jeg bryr meg ikke. men jeg kunne lett vært en av de folk tydeligvis irriterer seg over, noe jeg finner underlig. har tenkt tanken før, "herregud, ALLE synes sikkert ditt og datt", men slått det vekk med at phø, det er da ingen som bryr seg.... så feil tok jeg. (det er ikke derfor jeg ikke trener på treningsstudio altså, bare så det er sagt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå