AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg har ikke fått sovet ett minutt i natt fordi jeg har gruet meg sånn til å si opp jobben min i dag. Jeg var gjennom mange runder og tester for å komme gjennom nåløyet og få denne jobben. Begynte å jobbe der for 7,5 måneder siden, men jeg trives ikke. Gruer meg hver eneste dag til jobb pga arbeidsmiljøet og jeg klarer rett og slett ikke tempoet og presset som følger med. Begynte å søke jobb allerede 2 måneder etter jeg begynte der fordi jeg kjente med en gang at det ikke var en riktig plass for meg. Første uken min i ny jobb gråt jeg på toalettet fordi det var så overveldende og jeg ble ikke tatt imot på en god måte av de andre ansatte, noe som enda ikke har bedret seg. Har noen ganger prøvd å henge meg på dem til lunsj, men de blir sittende og skravle og når jeg prøver å bryte inn eller komme med innspill er det ingen som gidder å høre utenom en mellomleder i en annen avdeling som jeg tror merker dette. Dette har ført til at selvtilliten min har fått en knekk og jeg merker jeg blir mer og mer usikker på meg selv som person, noe som gjenspeiles i sosiale settinger. Et eksempel jeg kommer på er når vi var på bedriftstur og møtte kollegaer fra andre land som vi skulle mingle med. Tidligere har jeg virkelig aldri hatt problemer med å smalltalke med folk, men nå tør jeg ikke. Føler meg uinteressant og kjedelig som person. Jeg er på jobb stort sett 12 timer hver dag og har sjeldent tid til å pleie vennskap og få input fra andre steder og bekreftelse på at jeg er god nok så det har blitt til at jeg har mistet litt troa på meg selv merker jeg. Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si til sjefen min? Han har investert så mye i meg og er en snill og ryddig sjef som har gitt meg mye ansvar på kort tid og tatt meg med i møter og på kurs. Jeg tror han blir skuffet og irritert når jeg leverer oppsigelsen min. Jeg vil heller ikke snakke ned bedriften, jobben eller menneskene, må jeg utdype noe mer enn at det rett og slett ikke var helt som jeg så for meg? Den nye jobben jeg går til har lenger reisevei, lavere lønn, men normale arbeidstider og i tillegg til at jeg kjenner mange som jobber der og vet at miljøet blant kolleger og ledelsen er ekstremt bra. Føler meg også litt kjip som har "gått bak ryggen" til bedriften etter så kort tid og søkt meg videre etter så kort tid og all investeringen.. Noen gode tips eller råd? Hvor innafor er det å spørre om jeg kan gå for det har gått 3 måneder under møtet med sjefen? Anonymkode: 49fd5...01b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Har ingen gode tips men ønsker deg lykke til 🤗 Anonymkode: bb529...0ca 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 Sånn er det av og til. Det er ingen garanti for at man vil trives når man har fått ny jobb. Det tror jeg arbeidsgivere er fullt klar over og har forståelse for at du søker deg bort. Du har en fullgod grunn for å si opp. Du skriver selv hva dette gjør med deg, og på sikt vil du komme til å gjøre en dårligere jobb også (eller bli sykemeldt) om du mistrives og ikke har det bra på jobb. Hadde jeg vært din leder hadde jeg vært lei meg fordi jeg ikke hadde fått sjansen til å hjelpe deg tidligere. Men om du ønsker å si opp er det ikke mye annet de kan gjøre enn å godta det. Siden du ikke har snakket.med leder om dette tidligere tror jeg jeg ville holdt ut de tre siste månedene. Ikke stol av (rom) med halen mellom beina. Ta heller ut ferie eller avspasering, eller ta hjemmekontor om du har mulighet til det. Bra du tar grep om egen situasjon. Lykke til i ny jobb. Anonymkode: 0b0ee...287 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 Ikke stikk av (rømme), skulle det stå. Anonymkode: 0b0ee...287
petterm Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si til sjefen min? Han har investert så mye i meg og er en snill og ryddig sjef som har gitt meg mye ansvar på kort tid og tatt meg med i møter og på kurs. Du trenger ikke si så mye. Evt. kan du du at du synes sjefen har vært en fin sjef som har behandlet deg bra, men at jobben ikke ble som du hadde tenkt. Håper du har prøvetid med kort oppsigelsestid. 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 Arbeidsmiljøet er tøft veldig mange steder i dagens arbeidsliv, kanskje de aller fleste. Tenk deg derfor godt om før du bytter. Arbeidslivet i dag er uansett knallhardt, og 12 timers dager er ganske vanlig i de fleste kunnspapsintensive bransjer Anonymkode: 6b393...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #7 Skrevet 11. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsmiljøet er tøft veldig mange steder i dagens arbeidsliv, kanskje de aller fleste. Tenk deg derfor godt om før du bytter. Arbeidslivet i dag er uansett knallhardt, og 12 timers dager er ganske vanlig i de fleste kunnspapsintensive bransjer Anonymkode: 6b393...a7a For noe tull, kjenner ingen som jobber 12 timer hver dag til vanlig. I travle perioder kan det skje ja, men ikke på vanlig basis. Mannen min er økonom, har ingeniører, arkitekt, og jurister i min omgangskrets, så vet litt hva det går i. Slutt å skremme folk! Anonymkode: 0abc1...5e1 11 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #8 Skrevet 11. oktober 2018 Hvis jeg var din sjef, og du sluttet på grunn av arbeidsmiljøet, så hadde jeg ønsket å vite dette så jeg kunne jobbet med dette fremover. Men i og med at arbeidsmiljøet er så dårlig, så er dette kanskje ikke en sjef som ville tatt en slik tilbakemelding særlig pent? Nå er det jo langt på dag, så nå har du sikkert allerede snakket med h*n. Håper det gikk bedre enn du fryktet! Anonymkode: 8e7db...b3e 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #9 Skrevet 11. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsmiljøet er tøft veldig mange steder i dagens arbeidsliv, kanskje de aller fleste. Tenk deg derfor godt om før du bytter. Arbeidslivet i dag er uansett knallhardt, og 12 timers dager er ganske vanlig i de fleste kunnspapsintensive bransjer Anonymkode: 6b393...a7a Lol, dette stemmer ikke i det hele tatt. Tror kanskje du bør få bedre kjennskap og innblikk i arbeidsmarkedet. Anonymkode: cb781...fe5 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #10 Skrevet 11. oktober 2018 Det er sånt som skjer når miljøet er dårlig. Bedriften mister flinke folk. Den skremselspropagandaen noen her kommer med er overdreven. Ja, det kan bli lange dager og tidsfrister, men er det sånn hver dag så er dere for få på jobb. Anonymkode: 4f093...64d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå