Gå til innhold

Gå tur om natten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker folk egentlig om det å gå tur ute om natten? 

Jeg sliter ofte med å sove, og til tider så bare lar jeg være å prøve fordi jeg ikke orker å ligge å kjenne på alle følelsene og tankene. Noen ganger føler jeg nesten at jeg blir kvelt av å sitte inne og blir veldig rastløs. Jeg vil da gjerne ut for å gå uten mål og mening, og høre musikk. Men samtidig føler jeg at en ting er å være våken hjemme midt på natta, men jeg kan i alle fall ikke gå ut. 

Det er jo kjempeteit å tenke slik, for dersom noen merker at jeg er ute om natta så er det jo fordi de er det selv, og da har jeg egentlig ikke noe å være flau over. 

Jeg bor i kollektiv så jeg er også redd for at de skal merke at jeg går ut så sent, for da lurer de sikkert på hva jeg driver med. 

Noen andre som liker å gå ute seint på kvelden/natta? 

Anonymkode: 1c985...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å gå kveldstur med hunden mellom 23:00 og 02:00. Det er kun i helgene jeg kan møte på folk i dette tidsrommet. Gå ut på tur, men husk refleks. 

Anonymkode: c2524...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36

På sommeren går jeg tur om natta. Sliter med helse plager som lysskyhet og synsforstyrrelser .... så deilig og gå ute på natta når det er normal temperatur i fred og ro og når jeg føler meg best i form . Tenker som så at om noen ser meg så tenker de sitt.... men jeg prøver og drite i det og tenke på meg selv .... sliter også med tanke kjør når jeg skal sove og blir rastløs 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp! Uansett så er det en del forskning som viser ( kan finne kilder i morgen om du vil, eller Google selv) at det er noe med rytmen i det å gå som er topp for psyke. Samt et eller annet med fotsålen som brukes på den måten når man går, så har det i seg selv en beroligende effekt.

Jeg hadde en jobb fra helvete og gikk tur på natta om jeg følte for det. Eneste som hjalp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig å gå tur på natta. Jeg går i boligstrøk og koser meg med å se at andre koser seg inne. Hender jeg har fått sett litt for mye *host* men jeg legger det i glemmeboka. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemy36
1 minutt siden, Duff skrev:

Det er herlig å gå tur på natta. Jeg går i boligstrøk og koser meg med å se at andre koser seg inne. Hender jeg har fått sett litt for mye *host* men jeg legger det i glemmeboka. 

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemy36 skrev:

😂😂😂

Jupps. Som oftest nakne menn som skal ha seg ett glass vann. 😜😳👁🙈😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tur alle tider av døgnet 😊 men tilpasser turen etter klokkeslett. 

Anonymkode: 71d17...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvor du bor, er ikke overalt det er forsvarlig å ferdes alene på nattestid. Spesielt med musikk på øret.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36
2 minutter siden, Duff skrev:

Jupps. Som oftest nakne menn som skal ha seg ett glass vann. 😜😳👁🙈😂

Hahahaha dæver! Aldri opplevd selv, så mye jeg glaner inn til folk... syntes det er så spennende og se hvor fint folk har det inne hos seg jeg da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk refleks. Jeg elsker å bruke naturen og skriver fra telt 600 m fra hjemmet akuratt nå. Om du møter på meg så så møter du på en som er småkvalm på tomatsuppe og ikke særlig snakkelysten.

Nordmenn er alt for dårlige på å bruke døgnet og naturen. 

Anonymkode: bf961...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke bare en, men to naboer som er ute og går på nettene. Dvs han ene løper da. Så står han på gårdsplassen og tøyer og bøyer før han går inn sånn i 03-04-tiden. Han sliter litt psykisk, og har sagt at å løpe om nettene hjelper mye. Han andre bare rusler en time eller to. Jeg sitter iblant på benken på gårdsplassen for jeg tør ikke gå tur alene her vi bor da det er noen øde strekninger vi må gå for å komme til hovedveien. Så vi "nattgjengen" møtes noen ganger på gårdsplassen på svarteste natten. Frisk luft hjelper alltid når det blir litt mye i hodet. Ikke noe rart med det, men da jeg bodde i sentrum og turte å gå litt rundt, ble jeg stoppa av politiet en gang. Det gikk bra det også  😄

Anonymkode: eda25...886

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lillemy36 skrev:

Hahahaha dæver! Aldri opplevd selv, så mye jeg glaner inn til folk... syntes det er så spennende og se hvor fint folk har det inne hos seg jeg da 😂

Åja, advent er skikkelig koselig. Se hvem som pynter treet først osv. Og hvis snøen daler,- nydelig ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36
10 minutter siden, Duff skrev:

Åja, advent er skikkelig koselig. Se hvem som pynter treet først osv. Og hvis snøen daler,- nydelig ❤️

Jaaaaa😀😀😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig tråd dette ble! Fikk nesten lyst til å ta meg en spasertur, her jeg ligger å vrir meg i senga og ikke får sove

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, veggteppe skrev:

Så koselig tråd dette ble! Fikk nesten lyst til å ta meg en spasertur, her jeg ligger å vrir meg i senga og ikke får sove

Jeg også! Men tror ikke jeg tør, når det er så mørkt ute. 

Anonymkode: 5afa6...f4b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig å gå ute om natta, men gjør det ikke så ofte. Det blir mest når jeg går hjem fra et seint besøk eller lignende. Pleier aldri å møte noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tur når du vil! Akkurat nå er jeg på tur i Jotunheimen. Ligger ved siden av bålet og skal snart sovne. Ingen som ser meg her da. Kjørte fra Oslo i kveld, måtte bare få litt frihet.

Anonymkode: 96f7c...a1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...